TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
suzy
6-8-2011
|
25-7-2011 17:46:18
ik vind het erg voor je! zeker als je al een idee in je hoofd had...
maar langs de andere kant zijn het de centen van je ouders, dus je kan hun niet verplichten er dat bedrag aan te geven. Waar je veel op kan uitsparen is de locatie en de traiteur. je kan een simpele zaal ook vast en zeker mooi aankleden, missschien kan je er op die manier zelfs meer je eigen "touch" aan geven. Je hebt misschien iemand die als garcon kan spelen in je verre familie zitten. En je kan vast en zeker ook een minder dure formule of traiteur vinden voor je eten. het kost misschien allemaal wat meer tijd op die manier maar ik ben er rotsvast van overtuigd dat je er iets moois van kan maken :-)
Veel succes!
|
|
dorien
5-5-2012
|
25-7-2011 18:07:06
hier gelijkbaar verhaal! niet plezant e! maarja nu kijken we naar ons budget en doen we ons ding! x
|
|
Liesbeth
6-8-2011
|
25-7-2011 18:09:54
de uitnodigingen zelf maken via internet? via vistaprint heb ik 5keer minder betaald dan een drukker. naamkaartjes ook zelf maken, het is dan nog persoonlijker ook... veel succes!
|
|
Kendra
21-5-2011
|
25-7-2011 18:26:27
Mja, bij ons sponsorden onze ouders ook maar wij hebben alles gepland alsof we het zelf zouden moeten betalen ... Maar draai of keer het, een trouw kost nu eenmaal geld, zeker als je het toch een beetje goed wil doen :)
|
|
Carol
29-9-2012
|
25-7-2011 18:40:11
Hey! We trouwen op dezelfde dag!!! :)
Zoals al iemand zij, uitnodigingen zelf maken, eventueel afgeven in plaats van posten... Zelf bloemstukjes maken, kan ook al wat geld besparen...
x
|
|
Claudia
12-8-2011
|
25-7-2011 19:30:14
Wij hebben onze uitnodigingen besteld via xlcard ook niet duur. Wij moeten onze trouw zelf betalen, buiten de kleren, en wij geven enkel de suite eten en dan voor de rest is het receptie met huwelijkstaart enzo. Huwelijkstaart kan je laten maken door een hobbybakster. Wij hebben ringen van titaniium die ook goedkoper zijn. In plaats van luxe vervoer met de eigen auto's rijden, ... Het enige waar we iet op bespaard hebben zijn de kleren en fotograaf en videograaf...
|
|
Liesbeth
6-8-2011
|
25-7-2011 19:41:14
aja, en wij hebben voor de "officiele" foto's een professionele fotograaf, maar op het avondfeest hebben we een hobbyfotografe, daar kan je mss ook voor kijken? Dat scheelt ook in de prijs, en dan kan je ook je foto-album maken via het internet... in de ava vind je veel gerief om vanalles zelf te maken... en qua versiering kan je mss zelf iets vinden in de action? Als je daar regelmatig gaat kijken ligt er soms wel eens iets interessants :) groetjes
|
|
elien
22-9-2012
|
25-7-2011 20:31:36
kleedje...prachtige kopiën van de grote merken : wendy kellens (via Facebook) je kan altijd eens vrendschap aanvragen en kijken naar haar beschikbare kleedjes...haar profielfoto is die met de rode jurk. het zij geen echte merkjurken maar echt goeie kopiën. de max prijs is 600euro...echt prachtig...ik ga eens in oktober eens tot daar gaan.
proberen een standaard kaartje kiezen voor de uitnodiging...
voor vervoer een vriend of kennis zoeken die een mooeie auto heeft en de rest met eigen auto's laten gaan.
bedankingen: ipv foto te laten drukken op avond zelf....verzenden via e-mail.
geen naamkaartjes zetten en zelf gewoon de tafelverdeling maken en de mensen zelf laten kiezen waar ze gaan zitten aan hun tafel....wij gaan een foto van ons zoontje met verschillende nummers in zijn handen fotograferen en deze dan int groot afdrukken(A4) en de mensen klein foto'ke...
bij onze zaal is de zaal al schoon gedecoreerd en op iedere tafel staat een grote kandelaar...dus daar moeten wij ook al ni voor kijken.
fotograaf: mss iemand die da doet in bijberoep doet...scheelt al meer dan de helft en zij werken ook prachtig. (onze fotograaf: www.photography-imacolata.be)
zou ni echt besparen op DJ want da maakt of kraakt u feest!!!
da zijn de dingen waar wij een beetje op besparen!!!
|
|
Stefanie
25-5-2012
|
25-7-2011 21:31:43
Wij hebben bespaard op decoratie (heel veel dingen zelf maken), uitnodigingen (zoals hierboven reeds gezegd via internet of zelf maken), kleed van bij C'est Moi in plaats van de hippe bruidsdesigners, trouwen voor de wet op vrijdag ipv op zaterdag, niet trouwen voor de kerk maar een vrijzinnige (gratis!) dienst van uvv, valse bloemen ipv echte, fotograaf zonder fotoalbum (mss een kennis als fotograaf of anders heel goed de prijzen vergelijken),... De mogelijkheden zijn eindeloos én je stimuleert er je eigen creativiteit mee :-)
Veel succes nog!
|
|
joyce
30-4-2011
|
25-7-2011 22:00:01
hey Je kan op heel veel dingen besparen, wij hebben vooral op accessoires bespaard (juwelen van bij Claire's, trouwringen bij Fede di oro (+ binnenbrengen van oud goud), schoenen/stola/hoepelrok (via internet/2de hands), bloemen deed mijn schoonmoeder, fotograaf in bijberoep, 's avonds een kennis van de schoonfamilie die foto's nam. Verder hebben we ook geen diner gegeven voor alle avondgasten, maar kozen we voor een dansfeest. Onze uitnodigingen kwamen ook van Vistaprint. Ceremoniemeester was een kennis. Wij hebben ook van onze ouders een mooie cadeau gekregen, maar zijn er vanuit gegaan alsof we zelf alles moesten betalen. Het kost al geld genoeg, en het is niet omdat je het geld krijgt, dat je dan ineens een heel ander feest moet geven, toch? groetjes Joyce
|
|
tima
8-9-2012
|
25-7-2011 23:24:55
ik ben gisteren avond op avonturen tocht gegaan en tis mooi gelukt kon het bijna niet geloven ik wilde pomanders maar zelfs met valse bloemen loopt het op nu had ik iets gevonden met servetten gisteren gemaakt en ja ze zijn mooi kun je kiezen welk kleur je wilt dus dit zal wel wat werk zijn maar spaart enorm uit op bloemen http://www.projectwedding.com/post/list/diy-tissue-poma... http://www.weddingbee.com/2009/08/07/diy-tissue-paper-p... , uitnodigingen worden zelf ontworpen maar ook via internet afgedrukt , save the date gaat via mail & facebook voor vrienden miss zelfs via sms familie weet dit nu al dus nog eens mondeling herineren ipv kaartjes , uitnodingen zoveel mogelijk zelf afgeven , bedankjes zelf knutselen wil dit +- onder de €1 houden maar toch niet cheap uit zien ( ikea , action , internet , solden voor linten enz ) ringkussentje en dubbele kouseband wordt door schoonmama gemaakt , schoenen , lingerie uit gewone winkel geen bruidswinkel , alsook meeste acceciores sluier& hoepelrok (als ik die neem ) internet . ceremonie meester ws collega , wij nemen 1 limo voor ons en de ouders de rest van de suite gaat met eigen auto , ipv van smiddag's nog eens warm te eten doen we een picknick met mini sandwichen , ring ook fedi di oro vriend krijgt goedkope €50 want draagt ie toch bijna nooit hij krijgt wel nog een horloge als weddinggift , honeymoon wordt een stunt van de dag , trouwboeket zal met seizoens bloemen zijn goedkoper dan bloemen die overgevlogen worden . hapje receptie zaal rade 9 aan wij gaan voor 5 of 7 das toch alweer tussen de 3 a5 euro de man minder wij willen dessert buffet maar in dien nog besparen gaan we voor een bruidstaart toch nog een stuk goedkoper en ook lekker , schuimwijn ipv champagne , make up goede vriendin die er iets van kent of iem laatste jaar schoonheidszorgen idem voor haar kleed claire de femme , youniek , solden kleedjes ,...
|
|
Evelien
4-6-2011
|
26-7-2011 10:31:43
Wij hebben ons huwelijk gepland op basis van ons eigen budget. Zo'n dag is duur maar we hebben ons perfect aan het budget kunnen houden (en zelfs nog een stuk lager uitgekomen)
Uiteindelijk hebben zijn ouders een groot deel betaald van het avondfeest (gasten van "mijn kant", stoelhoezen en strikken voor de hele zaal, meerkost van de wijn die niet in de drankenforfait zat...) mijn jurk en de visagiste. Zijn ouders hebben geld gegeven.
Samen maakt dit dat ons feest toch iets minder gekost heeft den gedacht maar winst zal je er niet op maken.
Laat je ouders eventueel vermelden wat hun idee was van de bijdragen en laat ze dit bedrag gewoon forfaitair betalen. Elke bijdrag is beter dan geen.
|
|
Brenda
10-9-2011
|
26-7-2011 12:02:26
ik wou voorstellen wat evelien ook zegt : vraag hen gewoon op de man af hoeveel ze in gedachten hebben om te 'sponsoren'. Tel daar dan bij wat jullie zelf willen/kunnen toevoegen en dan heb je op zijn minst al een richtbudget.
Het is allemaal niet eenvoudig he, je ziet altijd wel dingen waarvan je denkt : dàt wil ik !!
Wij hadden een prijs voor catering gekregen van de feestzaal en hebben altijd dat bedrag voor ogen gehad. Nu hebben we gisteren een gesprek gehad met een externe cateraar en we zijn compleet ge-enthousiasmeerd door zijn aanpak, de foto's die hij liet zien, de smaken die hij beschreef, het is een ongelooflijk gepassioneerde persoon. Met een weliswaar duurder prijskaartje dan onze eigen feestzaal...
en zo is het eigenlijk al met een aantal dingen geweest so far : uitnodigingen, vervoer, dj, kapper, etc. Alleen de kledij was goedkoper dan we oorspronkelijk dachten.
dat spaarvarken staat nu nog met een mooi rond buikje te blinken maar binnen 45 dagen krijgt hij een snoet op zijn neus en gaan we 'm slachten ;o)
|
|
Stefanie
17-8-2012
|
26-7-2011 12:30:42
Wij betalen alles zelf, van de kledij tot de zaal tot de huwelijksreis. We wisten dit op voorhand. Het heeft misschien wa langer geduurd, maar volgend jaar gaan we na 6 jaar toch eindelijk trouwen. T geeft een super gevoel om te weten da we er zelf voor gewerkt hebben.
|
|
Bieke
2-9-2011
|
28-7-2011 11:25:21
Het budget zorgt altijd voor wat spanningen. Wij zullen in't totaal een 599 dagen verloofd zijn. We hebben van in 't begin steeds een bedrag op een spaarrekening gezet en ook onze eindejaarspremies, vakantiegeld en dergelijke. We rekenden niet op steun van onze ouders maar uiteindelijk krijgen we een 6000 euro in totaal van onze ouders. De rest van de trouw bekostigen we zelf. We rekenen natuurlijk ook wel op een centje van de aanwezigen. Momenteel komen we gelijk uit. (En dat centje rekenden we echt niet ruim 25€ per persoon ofzo)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|