Nu Online
Momenteel zijn er 233 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Sprookjesachtig hippie chic huwelijk

21-7-2011 13:58:10
Hey bruidjes (in wording)!

Op 8 juli toverde mijn vriend een prachtige verlovingsring tevoorschijn en sindsdien staat mijn hoofd niet meer stil :)
Ben kleuterjuf en heb nu dus twee maand verlof en tijd met hopen om heelder dagen te surfen op het net en het ene boekje na het andere te verslinden! Maar hoe chill en relax ik alles ook wil doen, ik verschiet er toch van wat er allemaal bij komt kijken!
Bv onze trouwdatum alleen al... We willen heel graag trouwen op 18 mei 2012 (brugdag na hemelvaart). Wij maandag dus gezwind naar het gemeentehuis. Wat blijkt, we kunnen die datum pas ten vroegste zes maand voor de trouw vastleggen. Ik viste naar het uur en dat kon variëren van tien uur tot elf uur, afhankelijk van hoeveel koppels er nog waren. Ik kon ook helemaal geen 'optie' nemen op die datum en ben zelfs nog niet 100 % zeker of ze wel trouwen doen op een brugdag! Die mevrouw aan het loket wist het precies zelf maar half... Probleem is dat ik echt wel al een zaal wil vastleggen en niet het risico wil lopen dat we de 18e toch niet kunnen trouwen... Soit, volgens mijn immer rustige vriend moeten we het er maar op wagen en alles plannen rond 18mei-10u. Dus op hoop van zegen!
Wij wonen ook vlak op het plein waar het districtshuis staat, we kunnen zelfs een rode loper leggen van aan de voordeur tot de trappen van het districtshuis :) Verder heb ik ook het plan om in die week te werken rond 'prinsen en prinsessen' in de klas en nodig ik al de kleintjes uit om verkleed naar mijn wettelijke trouw te komen! Zie het al helemaal voor mij!
De jurk moet zeker eenvoudig, elfjesachtig wapperend zijn... Twijfel nog tussen een kanten jurk van Cymbeline of een jurk van het Amerikaanse merk Saja (toevallig al jaren mijn bijnaam, aangezien de kleuters uit mijn klasje vaak de 'r' nog niet kunnen uitspreken :p).
Mijn broer is digitaal vormgever en zorgt voor de uitnodigingen. Foto's worden zeker en vast al genomen door mijn artistieke neefje die volledig mijn vintage-elfjes-hippie chic stijl begrijpt :) en voor de decoratie zorgen zijn klasgenotes (denk papieren lampionnetjes, veldbloemetjes, ...). We zoeken echter nog een zaal in de buurt van Antwerpen voor ons feest/fuif. Geen groots diner, wel een snack- en dessertenbuffet en een toffe plezante fuif! Strijboshof in Kalmthout is tot nu toe onze favoriet, maar suggesties zijn altijd welkom! Of een zaal met slaapplaatsen zou ideaal zijn, aangezien mijn hele familie uit O-VL komt en mijn vriend zijn familie uit de Kempen.
Verder is het vooral zoeken naar een dagindeling... maar alles moet heel relax en plezant blijven. Geen saaie, stijve, typische dingen voor ons :)

Hehe, blij dat ik het even allemaal op een rijtje heb gezet. kan ik mij hier volledig laten gaan en moet ik niet constant mijn lief overstelpen met mijn ideetjes! Suggesties voor een eenvoudige/hippie chic trouw zijn dus welkom!!

Sarah

Sarah
18-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1744

Valérie
1-9-2012
 Meld misbruik21-7-2011 14:17:57

Veel succes met de voorbereiding. Ken het gevoel, tijd met hopen in de vakantie hé. (ben ook kleuterleidster)
Ben ook gestart met voorbereiden.
Toffe zaal: domein Martinus. (Halle-Zoersel) met hotel.
Ik was meteen verkocht.

Groetjes.

VAlérie

Eva
23-3-2012
 Meld misbruik21-7-2011 14:24:00

Hihi straks loopt hij weg, zo hard van stapel lopen ;P Nee grapje, hier krijgt alles ook al goed vorm hoor en het is ook nog een hele tijd wachten! Plannen is gewoon veel te leuk. Hopelijk kunnen jullie trouwen op de gewenste datum, en veel plezier met voorbereiden!

Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik21-7-2011 14:32:29

Hehe, ik heb gelukkig het rustigste lief ooit op dat vlak :) en ik mag dromen en plannen zoveel ik wil! Hij is al blij dat ik niet praat over koetsen, suitekledij en kastelen :) Keep it simple!

laura

Meld misbruik21-7-2011 15:45:01

Hey hoi Sarah,

Ik weet niet of je hotel beveren kent, maar is niet ver van Antwerpen. Is leuk om je feest te geven daar, en er is een motel aan.

In ieder geval heel veel succes met je voorbereidingen!

Vele groetjes,

Laura

Jana
5-5-2012
 Meld misbruik21-7-2011 16:23:30

hey,

euhm wij hadden hetzelfde probleem voor onze datum en wouden zekerheid en keuze hebben van ons uur om te trouwen. dus heb ik gekeken naar de site van de gemeente. Daar heb ik op gezien dat onze burgemeester vrije uren had. dwz dat hij dan een paar uur savonds in de week tijd vrij maakt voor zijn volk. Dus wij naar de burgemeester tijdens die uren. En dat was perfect mogelijk, bij ons heeft hij dat direct genoteerd in zijn agenda. we hebben dan al een gesprek gehad over het huwelijk dat hij zelf voltrekt als burgemeester.
Dus best eens een afspraak maken met de burgemeester zelf.

groetjes

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik21-7-2011 17:21:20

Proficiat met de verloving en welkom op het forum! Geniet ervan zou ik zo zeggen... Dat jaar voorbereiden vliegt snel voorbij :)! Bij jullie is het nog minder dan een jaar :)! Dus geniet ervan!
Je ideetjes zijn in ieder geval allemaal al heel leuk... En de stress van de bruid vs de kalmte van de bruidegom is erkenbaar... Hoewel hij nu ook stilaan stress begint te krijgen. Met het verschil dat hij gewoon stress heeft voor de ceremonie en de openingsdans, maar dat wil niet zeggen dat hij dan ook in gang schiet om vanalles te regelen... Dat blijft mijn taak ;)!

Ciaokes
Sharon

Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik21-7-2011 19:21:25

Haha, herkenbaar! Mijn lief schaamt zich nu al voor de openingsdans, die staat gewoon echt niet graag in de belangstelling (maar ik wel, moehaha). We zijn dan maar overeengekomen dat er een rookmachine komt en ons in een rookwalm moet hullen :p
Het nummer wordt waarschijnlijk 'you've got the love' van Florence and the machine, al dan niet de akoestische versie. Is niet zo een typisch traag plaknummer, swingt een beetje, trekt het feest op gang én het is het enige nummer dat mij spontaan doet denken aan wat voor een geweldig tof lief ik heb :p

Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik21-7-2011 19:47:44

@Jana... ik vrees dat we Patrick Janssen niet te pakken gaan krijgen voor zoiets.

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik21-7-2011 20:34:53

hey Sarah,

Wij trouwden in Deurne, en zijn gewoon vanaf dat het mogelijk was (6 maanden en 2 weken op voorhand), onze datum gaan vastleggen in het districtshuis en zijn dus getrouwd als 1e koppel, om 10u. We konden geen uur kiezen, het was gewoon om 10u beginnen, het 2e koppel dat in ondertrouw komt, om 10u15, dan 10u30 enz...
Verwacht nu geen stormloop op het districtshuis hoor, niet iedereen is zo vooruitziend :-)

Tip: zorg zelf misschien al voor alle nodige documenten, dan gaat alles super-vlot!

groetjes en veel succes met de voorbereidingen!
Joyce

Sara
30-6-2012
 Meld misbruik22-7-2011 10:27:50

Hoi Sarah,

Hier ook twee maanden verlof.. Massa's tijd om dingen te plannen en op te zoeken!
Wat een fijn idee om je kleutertjes verkleed te laten komen! Wij trouwen pas op 30 juni, kwestie van de vakantie goed in te zetten ;-). Wij zijn eergisteren naar het gemeentehuis gestapt en hebben de datum en het uur vast kunnen leggen. Op hoop van zegen voor jullie dan maar. Veel plezier met de voorbereidingen!

Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik26-7-2011 12:12:26

Hmmm, vandaag mailtje teruggekregen van Dienstverlening Stad Antwerpen..

'Vrijdag 18 mei 2012 maken wij inderdaad de brug. D.w.z. dat ook mijn medewerkers die dag niet werken. Wel voorzien wij een dienstverzekering op 18/05 (voor aangiften overlijdens en late aangiften geboortes). Ik heb daarom die dag 1 persoon stand-by (thuis of ter plekke).

Als jullie er echt op staan dan kunnen jullie op 18 mei 2012 wel huwen, maar dan moet er een 2e medewerker komen werken.

Mocht U dus op een andere dag kunnen huwen …, graag.'

Voor mij is dit antwoord een 'nee, liever niet', voor mijn vriend een 'ja, het kan'. Wat moet ik hier nu mee :(

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik28-11-2011 16:12:45

Hoe is dit ondertussen afgelopen?

Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik28-11-2011 20:49:59

Mijn vriend heeft me toen toch overhaald om onze datum te houden. En onze zaal/fotograaf/DJ enz hadden we wel al allemaal vastgelegd. Ik heb die mail altijd bijgehouden als 'bewijs' dat we wel degelijk op die datum kunnen trouwen, moest er nadien toch iets foutlopen. Wij zijn vorige week nog eens naar het districtshuis getrokken, mooi zes maand op voorhand. En 18 mei is ok. Al moesten ze het er toch nog eens fijntjes inwrijven dat ze speciaal voor ons iemand moeten laten komen! En om 10u, kunnen geen ander uur kiezen, geen discussie mogelijk aangezien wij de enigen zijn die daar op die dag trouwen... Wat voor ons eigenlijk net een reden leek om een vrij uur te kunnen kiezen, ma bon. We zullen wel een uitgebreide ceremonie houden (en op zich zal er dan ook geen haan naar kraaien als het wat uitloopt).

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik29-11-2011 13:21:18

hehe :) zo zie je maar, de aanhouder wint :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...