Nu Online
Momenteel zijn er 226 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

SpeechLESS

20-7-2011 18:05:47
Target, slightly, whispering, eternity!
2 madammen in een gouden bikini, een madammeke met een grote boa die door een telefoon zingt dat ze 'er geen woorden voor heeft'.
Zo herinner ik mij het liedje van Mish Mash.
Telkens dat liedje op TMF of JIM of wat dan ook was (in de vroege milleniumjaren), deed ik snel mijn schoenen uit en begon discogewijs rond te springen. *Schoenen uit omdat we toen nog in een appartementje woonden op de eerste verdieping en onze onderbuurman het zeer apprecieerde dat we rustige mensen waren, yeah!*
Bon, ik wijk (weer) af... op mijn geweldig stappenplan staat dat we deze maand al eens moeten nadenken over een speech. Ik heb al enkele uren, samen met mijn vriend Google, opzoekingen verricht en filmpjes bekeken.
De meest voorkomende antwoorden op topics over de speech:
- Hier is mijn mailadres, stuur alle speechen ook maar naar mij door!
- Het moet spontaan gebeuren, op het moment zelf.
Met andere woorden: er wordt naar voorbeelden gevraagd, maar er worden weinig voorbeelden gegeven.

Nu begrijp ik ook heel goed dat je je speech niet zomaar te grabbel wil gooien, vandaar een paar gerichte vragen (die je kan beantwoorden zonder je eigen speech voor de leeuwen te gooien ;)).
- Hoe begin je er in godsnaam aan. (Ik gok met het woordje 'Euh'.)
- Bedank je de ouders, schoonouders, getuigen allemaal afzonderlijk of krijgen zij 'een eervolle vermelding'?
- Is het belangrijk dat je een korte 'schets' van de dag maakt?
- Wordt er ook verteld hoe de rest van de avond zal verlopen? (Want ik veronderstel dat iedereen toch weet hoe het er aan toe zal gaan = veel eten, veel drinken, veel dansen en veel lachen.)
- Hoe kunnen we vertellen dat ze het snoepzakje dat op aan hun plaats staat mee naar huis mogen nemen. (In de veronderstelling dat nonkel Willy en tante Rita dat nog niet in hun zak hebben gestoken.)
- En hoe maken we duidelijk dat we geen gastenboek hebben maar een wensbox?

Zucht!
Misschien dat ik weer maar eens discogewijs door het huis ga dansen. (Hopelijk krijg ik dan wat meer inspiratie!)

Groetjes,
An

An
9-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 710

Jana
5-5-2012
 Meld misbruik20-7-2011 18:17:40

haha leuk! mijne speech is: "ting ting" op het glas: EUH! euh, euh, bedankt voor jullie komst, we zijn blij dat jullie er zijn! eet smakelijk, zwiert de bene maar goe los en ni te zat!
dus jammer, hier ook niet al te veel inspiratie :(. denk zelfs ni dat het aan ons is om zo uitgebreid te speechen! heb er ook geen zin in dat laat ik over aan de zus en de rest van de familie om over ons te speechen!

nog veel succes en danst er nog een beetje op los!

An
9-9-2011
 Meld misbruik20-7-2011 18:21:10

'Ting Ting!' Awel, dat vind ik een sublieme opener :)!
Misschien moet ik mijn broer ook maar eens aan't werk zetten! (Goeie tip!)

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik21-7-2011 9:33:01

Wel ik zal in het begin van de avond ook beginnen met 'ting ting' en dan welkom allemaal, merci voor te komen, het is buffet, ze zullen jullie tafel per tafel komen halen om aan het buffet aan te schuiven, nadien ga je zoveel je wilt terug, ...
Tussen het gewone buffet en het dessertenbuffet zal ik nog een korte speech geven, om kadootjes te geven aan de getuigen, de ouders en de helpers. En dan zal ik idd nog vermelden dat er een gastenboek is en vragen of ze voor ze weggaan er iets in willen schrijven...

Dat is het zowat :)! Ik denk dus niet dat ik da ga voorbereiden!

Succes

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik21-7-2011 9:33:41

Allé, ik weet wat ik moet zeggen, dus ik heb het eigenlijk wel voorbereid, maar ik ga niets uitschrijven ofzo...

An
9-9-2011
 Meld misbruik21-7-2011 15:07:42

Dank u wel, Sharon :)!
Kort en bondig: daar houden wij van!

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik22-7-2011 9:18:02

Hoi,

Wij hebben het als volgt aangepakt:
*Goedenavond wensen aan de aanwezigen
*Bedanken voor de aanwezigheid

*Zeggen dat we het kort zullen houden omdat er wel enkele hongeringen in de zaal zullen zijn
*Bedanken van de ouders omdat we zonder hen hier letterlijk niet zouden staan (gelukkig gelach uit de zaal => ze hadden de "mop" door) (niet te uitgebreid want we hadden geen zin in traantjes van sommigen)
*Bedanken getuigen
*Bedanken alle anderen maar dat we hen niet per persoon gaan opnoemen omdat we anders die hongeringgen tegen krijgen (weer gelach... oef)
*Verwijziging naar het gastenboek
*Smakelijk eten wensen (hongeriggen gerustgesteld)

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...