Nu Online
Momenteel zijn er 189 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zwaardere bruid...

19-7-2011 20:26:22
Hey lieve trouwertjes!

Er vallen mij hier veel topics op over afvallen voor de grote dag. En nu begin ik toch wat aan mezelf te twijfelen...

Door gebruik van bepaalde medicatie een aantal jaren geleden, kwam ik in één jaar tijd 30(!) kilo bij. Hiervoor was ik wel stevig, maar niet dik. Maar nu... ik ben 174 groot en weeg 110 kilo... Een maat 50 dus. Sinds ik zoveel bij kwam, heb ik ook enorm mijn best gedaan om die kilo's er terug af te krijgen, maar zonder resultaat.

Toen ik op zoek ging naar mijn trouwkleed heeft dit niet echt lang geduurd. Ik wist in welke winkel ik zeker mijn ding ging vinden en ook qua aanpassen naar mijn maat was dit totaal geen probleem. En ja, ik ben helemaal in de wolken van mijn kleed! Waar ik schrik voor had, dat ik mijzelf geen bruid ging voelen, werd dus gelukkig geen werkelijkheid.
Ook had ik zoiets van: mijn verloofde heeft mij leren kennen zoals ik nu ben, hij vindt me mooi zoals ik ben, dus waarom zou ik enkel voor 'de grote dag' ineens streng gaan diëten?! Begrijp me niet verkeerd, ik wil echt wel terug heel wat kilo's kwijt, maar ik was niet zo gefocust (of hoe schrijf je dat ) op afvallen voor DE dag. Wel wil ik na ons huwelijk er serieus tegenaan met Herbalife (omdat ik hier in een vorig leven mij héél goed bij voelde).

Ok, denk je nu, wat is dan het probleem? Wel, aangezien ik zoveel bruidjes tegenkom hier die wel VOOR hun huwelijk er zo werk van maken om kilo's te verliezen, begin ik héél erg te twijfelen aan mezelf. En krijg ik toch wel schrik dat ik geen mooie bruid ga zijn, alleen omdat ik zwaarder ben. Ik krijg er zelfs nachtmerries van; genodigden die mij uitlachen omdat ik geen 'echte bruid' ben... Pffffff...
Is dit herkenbaar voor sommigen? Mijn verloofde kan namelijk zeggen wat hij wil, ik heb telkens zoiets van: jij bent niet objectief

Liefs!
Esther

Esther
3-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 587

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik19-7-2011 20:31:47

Hoe zwaar of mager je bent, hoe groot of klein je bent, wat 'schoonheid' dan ook is volgens sommige mensen, al die normen vallen weg als er een gelukkige, stralende bruid naar binnen komt gewandeld. Dan letten mensen echt niet op je gewicht/haarkleur/lengte/whatever. tralen door geluk zal je sowieso doen en dus zal je per definitie een mooie bruid zijn!
Echt geen zorgen maken hierover :-)

Els
5-8-2011
 Meld misbruik19-7-2011 20:33:33

Ik vind wat jij schrijft net ontzettend mooi!
Er zijn bruidjes die speciaal voor hun trouw willen afvallen om een mooie bruid te zijn...

ergens vind ik dit een foute reactie, een maatje meer kan toch ook mooi zijn?!

gaan crashdieeten om kilo's kwijt te geraken, voor de trouw...
maak je geen zorgen,

geniet maar van je dag, je zal sowiezo een stralende bruid zijn!
en ik wens je heel veel succes om daarna rustig de kilo's kwijt te geraken die je wil ;)

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik19-7-2011 20:33:34

Lieve Esther,

Je hoeft je helemaal niet onzeker te voelen. Als jij blij bent met jezelf en je ventje is dat ook, wat is dan het probleem? Ik zou zeker niet afvallen omdat er andere bruidjes zijn die dat wél doen. Het gaat erom dat jij je goed voelt! En je zal sowieso stralen op je dag, ongeacht het gewicht dat je hebt. Je moet ook bedenken dat de mensen die jullie uitnodigen allemaal lieve vrienden, familie, collega's zijn. Die zouden jou nooit uitlachen, wel integendeel, ze gaan superblij en trots zijn omdat jij straalt naast je ventje!

Liefs,

Nathalie

Jessica

Meld misbruik19-7-2011 20:35:03

Lieve Esther

Neem van mij aan, jij bent een mooie persoon! Of je nu afvalt of niet, jij gaat een stralende bruid zijn, omdat je er zal staan als de persoon wie je bent.

Groetjes
Jessica

tima
8-9-2012
 Meld misbruik19-7-2011 20:38:50

kdenk echht niet dat er ook maar 1 je gaat uitlachen hoor ik doe het bvb om mijn zelffbeeld wat op te krikken en het feit dat ik mij al een tijdje laat gaan nu het perfecte stimulans bruid zijn is een uitstraling niet hoe duur je kleed is of hoe mager de bruid is

liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik19-7-2011 20:55:56

ik vind ook dat er geen "lelijke" bruidjes zijn. Je bent wie je bent, ik ben door operaties ook 20 kg bijgekomen, en krijg ze er héél moeilijk vanaf... Ik heb 2j geprobeerd om mij er mee te verzoenen, was héél moeilijk, maar ik heb het aanvaard dat ik geen maatje 36 meer heb... Zal ik minder gelukkig zijn daardoor? Nee, ik trouw met mijn grote liefde en heb goeie vriendinnen en familie... dus... én we zijn gezond!

Geniet er maar van,
groetjes

Eva
23-3-2012
 Meld misbruik19-7-2011 21:30:57

Hoe fijn dat je meteen je droomjurk vond! Het moet zeker niet makkelijk zijn om op een jaar tijd zoveel te veranderen. Hou dat goeie gevoel vast!! Waarom zou je lijnen als jij je prachtig voelt in je jurk en je verloofde je prachtig vindt?! Da's het enige dat telt, wat de rest denkt doet er niet toe. Iedereen heeft op iedereen iets aan te merken, dus trek het je niet aan. Alleen jouw gevoel en zelfvertrouwen telt en als dat goed is, dan zie je eruit als een echte, blozende bruid :)

Esther
3-9-2011
 Meld misbruik19-7-2011 22:44:09

Bedankt voor jullie lieve berichtjes allemaal!!! Zal het proberen in mijn oren te knopen :-)

xxx

nathalie
10-9-2011
 Meld misbruik19-7-2011 23:48:54

dag esther

wat je hier schrijft her ken ik me een stuk in had ook tegen mijn vriend gezegt als ik bevallen ben van de jaar begin ik ook te vermageren vo te trouw ma is wel gemakkelijk gezegt dan gedaan. ik heb nu twee dochters een van 20maanden en een van 4maanden dus mijn kilo's van mijn zwangerschap zijn er nog ni af en mijn oudste maakt het me ook niet gemakkelijk ze hangt echt aan mama en dan zakt mijn moed me al in de schoenen van de stress van haar. dus ik weeg nu ook 110kg. en laat nu mijn kleed maken en denk ook soms van zou het mij staan ma ja is mijn dag en niet van een ander. ma denk hoe meer de dag naderd hoe meer ik daar aan ga denken.

groeten nat

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik20-7-2011 8:34:17

luister maar naar het liedje : het zit vanbinnen! als ik mij wat slechter voel dan doe ik dat ook :)

zo'n klein jaar geleden woog ik namelijk 80, ik ben dan een 10 kg afgevallen en ben nu rond de 73 ... ik voel mij perfect!!! ik zou wel nog wat willen afvallen maar u goed voelen is veel belangrijker!!! mijn afvallen is absoluut niet voor de trouw gedaan!!! sinds we verloofd zijn ben ik enkel nog maar wat bijgekomen :s

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik20-7-2011 17:00:44

Hey,

Zelf woog ik ook ongeveer 90 kg en na diëten momenteel ongeveer 74.... Ik wou ook slanker zijn tegen mijn trouw... om "mooier" te zijn... Maar als het er al op aankomt ben ik nog steeds even onzeker... en vind ik mezelf niet plots veel mooier.. kg zeggen echt niet alles.

Ik ik ben nu mms niet het goede voorbeeld, maar als je straalt in jou jurk... ben je steeds mooi! Echt waar! Of je nu 100kg weegt of 60...

Jammer dat onze maatschappij zo sterk gefocust is op kg en maatjes 34 en ...

Maar ik ben er zeker van, als je jou jurk mooi vond zal je die dag stralen!!!
Veel liefs en groetjes Ellen

btw: diëten maakt alleen maar je humeur minder....

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik20-7-2011 19:36:06

Niks van aantrekken!

Ik ben ook niet mager en heb niet speciaal gedieet. Mijn ventje moet mij zo maar graag zien :)

Verder straal je sowieso, je moet gewoon zorgen dat je je goed in je vel voelt! Enkele kilootjes meer of minder maakt echt niet uit hoor. En het maakt zeker niet uit wat anderen denken, dit is jullie dag en als jij gelukkig bent met jezelf, dan is dat het belangrijkste!

an
12-8-2011
 Meld misbruik24-7-2011 0:32:29

Je ventje heeft je zo gewillen en anders zou hij ook niet met jou trouwen. Hier ook een maatje 42-44, ook complexen over sommige dingen maar mijn ventje vind dat allemaal goed en die van jou zal dat ook vinden! je zal stralen, geloof me maar :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...