Nu Online
Momenteel zijn er 164 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Complexe situatie

17-7-2011 17:04:48
Hoi allemaal,

Ik zit weer met een lastige situatie...
Mijn oma weet nog altijd niet of ze naar ons feest wilt komen. Toen we de uitnodiging gingen afgeven zei ze van niet, want het is zo ver rijden (een dik uur), ze wilt niet blijven slapen, ze wilt op tijd thuis zijn, ... Nu heeft mijn moeder en haar broer het nog eens gevraagd en gezegd dat ze er misschien spijt van gaat krijgen achteraf of dat ze anders toch alleen thuis zit en nu weet ze het nog altijd niet. Ik weet ook niet wat ik moet doen. Morgen gaan we de aantallen doorgeven bij de zaal. Als ze toch zou komen dan komt ook haar zus mee omdat ze niet alleen wilt komen (mijn opa is in december vorig jaar overleden). Dus het is twee man minder of twee man meer. En eigenlijk gaat het me niet zo hard om de aantallen. Maar gewoon, een oma hoort toch graag te komen naar den trouw van haar kleinkind te komen. We hebben ook al voorgesteld om haar en haar zus met de taxi naar huis te brengen na het eten of na de kerk of zo, maar niets...
Dan is er ook nog ruzie in die kant van de familie. Na het overlijden van mijn opa zijn de familiebanden wat verwaterd, zeker omdat mijn oma nu ook in een bejaardenhuis zit en je niet zomaar met heel de familie daar kan zitten. Een aantal mensen komen gewoon niet. Dan de zus van mijn mama is vorig jaar overleden maar die is met ruzie van huis vertrokken toen ze tiener was. Wij kwamen wel bij haar en haar gezien. Mijn nonkel en neef en vriend willen enkel maar naar de kerk komen... Het is allemaal zo'n gedoe, pfff...

Claudia
12-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 661

an
12-8-2011
 Meld misbruik17-7-2011 17:13:22

Heey, ja het is inderdaad erg om het gevoel te hebben dat er veel ruzie in de familie is en dat er sommige familieleden niet echt graag komen... Ik vrees dat elk bruidje dat gevoel wel heeft. In elke familie zijn er problemen. Mijn bomma haar reactie was: "Wie trouwt er nu nog, ik vind da absoluut niet nodig." En toch ni in zo'n wit kleed zeker?" leuk...
Eén grote raad die ik je mag geven: laat het van je wegvallen, concentreer op je die 100(?) andere gasten die er echt hééél héééél graag bij willen zijn... In elke familiekring en vriendenkirng zullen er familieleden en vrienden zijn die niet heel vreugdevol op je huwelijk reageren heb ik al geleerd. Een wijze les voor ons voor degene die nog moeten trouwen en degeen die echt belangrijk voor je zijn! Probeer je daar op te concenteren :) Die dag valt het niet zo hard op dat er sommigen niet bij zullen zijn, jouw ventje is de belangrijkste persoon van de dag :D en ik weet dat ik hem het allerliefste zie en als hij er is, is het voor mij voldoende :) maar het neemt niet weg dat het mij pijn heeft gedaan vanwege de reactie van sommige (jaloerse???) mensen.
Ik wens je veel succes! En laat het zeker niet aan je hartje komen :) dat is het allemaal niet waard, het moet jouw mooiste dag worden he :)

Katleen
24-9-2011
 Meld misbruik17-7-2011 20:10:48

Heb jaren in een feestzaal gewerkt en het is altijd beter om minder personen door te geven en de dag op voorhand nog enkele bij te voegen dan omgekeerd. Als je er 100 doorgeeft en er komen er 98 moet je meestal toch 100 personen betalen. Misschien werkt het niet overal zo, maar op de meeste plaatsen passen ze het wel zo toe.

Mijn verloofde zijn grootvader komt ook niet wegens te ver, te laat, te oud, enz. Niet zo fijn, maar als die oude mensen liever comfortabel thuisblijven, moet je dat misschien gewoon accepteren. Ga nadien eens een koffie drinken met je oma, doe het hele verhaal uit de doeken en laat haar de foto's zien. Is waarschijnlijk veel intiemer en voor haar ook fijner...

succes ermee!!

Kelly
10-9-2011
 Meld misbruik17-7-2011 20:32:03

Hé Claudia,

wat jammer dat er wat problemen zijn in de familie, dat is nooit leuk! Maar je moet vooral onthouden dat het jullie dagje is, van je ventje en van jou! Jullie gaan een gelukkig leven tegemoet, en jullie liefde gaat veel verder dan enkele familievetes. Kop op, ik ben er zeker van dat het een prachtige dag wordt!

Groetjes,

Kelly

ilse

Meld misbruik17-7-2011 20:59:40

Hallo,

Misschien een suggestie: kan je je oma geen overnachting cadeau doen in een hotel ofzo. De grootouders van mijn vriend komen ook van ver. En wij hebben twee kamers extra geboekt om ze toch de kans te geven er bij te zijn.

groetjes,
Ilse

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik17-7-2011 21:04:07

Hoi allemaal,

Ik zou het niet erg vinden als mijn oma niet zou komen, maar zo heel de twijfelen vind ik ook niets. Ze heeft ook nooit echt gezegd dat ze het leuk vindt dat we gaan trouwen of zo dus dat slaagt tegen.

Mijn ouders komen ook van zo ver en wij hebben van hen een gastenkamer en verblijf geboekt op een soort van boerderij. De kamers zijn echt tiptop in orde en mijn pa is niet echt het type om in een chic hotel te overnachten. We hebben dan mijn grootmoeder voorgesteld om daar bij te overnachten (in een aparte kamer maar op dezelfde plaats) en dat wou ze ook niet!

Inge
17-9-2011
 Meld misbruik17-7-2011 22:29:03

Hoi,
Hier ook zo een situatie mijn vriends zijn ouders zijn uit gescheiden en zijn grootmoeder heeft het nooit kunnen verkroppen dat mijn schoonmoeder toen mijn schoonvader aan de kant geschoven heeft en hij moeten verhuizen heeft,...
Dus bij de geboorte van de kindjes en hun doopfeest,verjaardagsfeestje enzo is ze ook niet gekomen.
nu hebben we haar de uitnodiging van onze trouw gegeven en tja ze reageerde mooi uitnodiging,wanneer begint dat,... en dan veel plezier nou ik ben niet veel met dat veel plezier ik wil expliciet idd ook een antwoord en vind het erg als ze voor haar eigen kleinzoon haar afkeer tegenover zijn moeder niet even opzij kan zetten.Tis niet dat ik ze naast elkaar ga zetten aan tafel hé.
En mijn ventje laat niets merken maar aan hetgeen hij zegt van ze is geweest bij mijn neef,... weet ik dat hij liever zou hebben dat ze komt maar ik zie het niet gebeuren en dit vind ik ook zeer erg,kan hij er niets aan doen dat zijn moeder en vader uit elkaar zijn maja

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik17-7-2011 22:45:11

Ja erg allemaal hé, die ruzies in de familie enzo... Mijn moeder is vandaag bij mijn oma op de koffie geweest, dat doet ze bijna elke zondag en ze heeft het nog eens ter sprake gebracht. Maar oma was weer helemaal in de war enzo, ze heeft ook wat last van dementie jammer genoeg. Ze dacht dat onze trouw op een zaterdag was en dat ze dan met mijn nonkel mee ging rijden naar de kerk en dan weer terug. Maar mijn nonkel moet werken die dag en komt naar het feest en niet naar de kerk... We gaan morgen naar de zaal om alles vast te leggen. Ik ga gewoon zeggen dat het zoveel personen is voor het eten en misschien dan nog twee personen erbij. Misschien kan ik best vragen tot wanneer ik eventueel 2 extra personen kan opgeven...

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik17-7-2011 22:48:15

Is er geen ander lid van de familie die je oma zou kunnen meebrengen?

Mijn meter wou ook eerst niet komen, omdat ze niet meer goed te been is, slecht hoort en oorsuizingen heeft bij veel lawaai. Maar ze komt dus met een tante mee.
Zullen dan ook wel snel naar huis zijn maar ja ze is er dan toch geweest he.

en dat ze nog niet echt gezegd heeft dat ze het leuk vindt, zou ik me niet te veel aantrekken.
Bij ons zijn er ook een aantal mensen die gewoon zeiden, ok we komen, maar geen proficiat of niks gewenst hebben.

Vandaag nog bij de familie van mijn vriend zijn stiefmoeder geweest en die mogen ook allemaal komen, maar je moet niet denken dat ze daarom vriendelijker gaan doen tegen mij hoor. Ze zeggen amper hallo, laat staan dat ze mij gaan bedanken voor de uitnodiging...

Nienke
2-9-2011
 Meld misbruik20-7-2011 20:02:40

Wij zitten hier met hetzelfde probleem. De grootouders van mijn toekomstige wisten ook niet of ze zouden komen, maar als ze kwamen, zouden de nonkel en tante van mijn toekomstige ook moeten komen aangezien de grootouders niet met de wagen kunnen rijden.

Nu komen de grootouders dus niet omdat de broer van de schoondochter trouwt op 3 september en aangezien het Congolezen zijn, moeten zij zorgen voor de opvang van de hele familie van die broer en zijn verloofde.

Ik vraag mij dan soms ook wel af, wat is het belangrijkste.
Je eigen kleinkind of de broer van je schoondochter en heel zijn en haar familie.

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik20-7-2011 22:00:31

@Nienke: Ik probeer me er niets van aan te trekken! Ik ben echt héél blij met al de mensen die wel komen. Veel mensen doen echt veel moeite: collega's die ondanks de niet altijd zo toffe werksfeer komen, familie en vrienden die van ver komen, ... En uiteindelijk wil ik maar dat één persoon er is, mijn ventje ;)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...