Nu Online
Momenteel zijn er 46 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

slaapproblemen

  12-7-2011 0:37:22
Hoi,

heeft er iemand een tip voor een middel om te slapen?
Ik heb geen stress of zenuwen maar slapen gaat heel moeilijk sinds een paar dagen...
Onze teller staat om 8 en zou graag wat slapen voor ik volgende week met wallen onder mijn ogen zit :-)
Ik heb al gelezen over Dormesan van Dkt Vogel of iets met passieflora in om te slapen..
Heeft er iemand ervaring mee of andere tips?

Alvast bedankt van een nog very relax bruidje to be !

Penny
20-7-2011
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1548


Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik12-7-2011 7:48:38

Hallo,

Ik heb in de bio winkel "slaap lekker" thee gehaald, dit kalmeert voor het slapengaan. Ik heb het uiteindelijk niet nodig gehad...

Groetjes
Annelies



Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik12-7-2011 7:50:33

In stressperiodes neem ik 'Valeriaan forte' van Biover (te krijgen in natuurwinkels, maar ook in de bio-afdeling van Colruyt). Eéntje een half uur voor het slapen gaan en dat lukt aardig goed hoor...



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik12-7-2011 8:00:37

Je kan naar het schijnt bij de dokter ook een inslaapmiddel vragen (op voorschrift). Ik heb he zelf nog niet geprobeerd, maar het is me aangeraden. Het is géén slaapmiddel, maar helpt dus om te kalmeren en in slaap te vallen.
Van die 'natuurlijke' middelen heb ik ook nog nooit gebruikt, dus kan ik geen tip geven. Wat ik wel doe en meestal helpt, is me concentreren op mijn ademhaling. Een truukje dat ik ooit nog geleerd heb van mijn leerkracht godsdienst en dat al vaak zijn nut bewezen heeft...
Bij het inademen moet je de lucht "zien" gaan langs je ruggengraat naar boven en dan bij het uitademen gaat de lucht weer naar beneden (of een andere plek in je lichaam, maakt niet echt veel uit waar of hoe). Het duurt even om ermee weg te zijn, maar het helpt om wilde gedachten tegen te gaan omdat je je puur op de ademhaling focust. Je gaat vanzelf rustiger ademen en omdat je niet aan vanalles en nog wat denkt, word je dus zelf ook rustig waardoor je makkelijk in slaap valt.
Veel succes nog!




Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik12-7-2011 8:05:52

Ik neem ook Valeriaan Forte van Biover zoals Charlotte al zei... Ik nam het vroeger ook altijd tijdens de examens...
Heb het nu nog niet nodig gehad, maar misschien binnen een paar dagen? :-)
Groetjes,
Filipa



Ann
30-7-2011
 Meld misbruik12-7-2011 8:17:16

Theetje drinken, ik drink die slaap zacht thee van Ricola, vind je gewoon in de supermarkt,
Ik vind hem lekker en val er toch van in slaap :-)



Esther
3-9-2011
 Meld misbruik12-7-2011 8:37:35

Ook Valeriaan Forte van Biover hier! :-) Heeft al dikwijls zijn nut bewezen als ik wat teveel stress had... En idd, een half uur voor het slapen gaan helpt het ook!

Groetjes!



Sara
7-7-2012
 Meld misbruik12-7-2011 9:13:47

Ja kan altijd eens 'Sedinal' proberen, da's een plantaardig 'kalmeermiddeltje'. Je wordt er rustig van en kan er ook beter van inslapen. Kan je zo krijgen bij de apotheker.



Penny
20-7-2011
 Meld misbruik12-7-2011 13:02:03

Dames,

bedankt voor de info :-)
Het rare is dat ikgeen stress heb en ook nog geen zenuwen gewoon niet in't slaap vallen omdat je nog ligt te denken over alles en nog wat...
We zullen het morgen eens proberen :-) Dan hebben we nog 6 dagen.



Tine
26-5-2012
 Meld misbruik13-7-2011 8:12:05

Mijn dokter heeft Sedinal aangeraden. Dit is vrij te verkrijgen bij de apotheker en is op plantaardige basis. 1-2 om rustig te worden 3-4 om goed te kunnen slapen.
Nog niet voor de trouw maar gewoon een stressvolle periode op het werk. Lig ook steeds aan vanalles te denken.....


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...