Nu Online
Momenteel zijn er 172 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

pffffffffff

11-7-2011 11:34:47
Hallo bruidjes en gommetjes,

ben het even echt beu nu!! Pfff!Zit je maar zo alles te plannen en te doen en dan zeggen de mensen maar af!!
Echt niet leuk he!!Even uitleggen...
Ik heb een jaar voor datum naar de familie( want die wil je er toch zeker bij he)een smsje gestuurd met een leuk gedichtje dat we gemaakt hadden! Dit om te zeggen dat we gingen trouwen en op die datum!
Nu even later kreeg ik al direct bericht van mijn favoriete neef dat hij blijkbaar getuige is van iemand die trouwt op dezelfde dag!! Dan ben je al zo vroeg met alles bezig en krijg je dit! Onvoorstelbaar!! Moet je weten, ik ben nogal een gevoelig persoontje en zeker wat familie betreft! Geen haar op mijn hoofd dat zich ooit had voorgesteld dat hij er niet bij kon zijn.... Maarja niets aan te doen he, hij zal wel eens over en weer komen om mij te zien! Niet hetzelfde maarja hij doet moeite he!Nu heb ik juist telefoon gehad van zijn mama, mijn tante dus! Zij ging voor mijn trouw op vakantie samen met andere mensen. Nu blijkt dat die mensen met een zaak zitten en er is daar een probleem dus vertrekken ze later! Aangezien het een "pakketje" is met hun vieren, moesten ze verzetten of ze zijn hun geld kwijt!! Zijn ze dus nog op vakantie met mijn trouw! Echt ***** noem ik dit!! pfff, vind dit echt niet plezant! Zeker niet als een echt familiemensje! Ben boos en droevig tegelijk! Ik versta wel, mijn tante maakt echt dure vakantie maar,is echt niet leuk he!
Bedankt voor het luisteren! Moest het echt even kwijt!!
Groetjes van een bruidje dat niet weet of ze moet wenen of roepen!!
xxx

Cindy
27-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 803

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik11-7-2011 11:42:03

Hey Cindy,

Ik begrijp je reactie hoor! Van mijn vaders kant, de familie waar wij niet veel komen, komt iedereen. Langs mijn moeders kant komt maar 12 man van de veertig, sommigen zijn op vakantie, maar er is ook een familieruzietje. Ik denk gewoon aan al de mensen die wel komen. Mijn collega's en vrienden en de andere familie doen echt enorm veel moeite om er wel bij te zijn en dat wilt ook veel zeggen vind ik! Ik vind het ontroerend dat ondanks de soms slechte sfeer bij ons op het werk er maar 3 man niet komen van de bijna 30 collega's... Probeer het positief in te zien. Het is je trouwdag hé!

Roxanne
25-6-2011
 Meld misbruik11-7-2011 12:15:22

Een trouw plannen is soms ook een levensles... en leer je eigen familie beter kennen...
spijtig genoeg soms op een negatieve manier... Mijn eigen bomma weigerde zelfs om naar onze diner te komen... en ja dat doet zeer.... en er waren ook veel tranen.. maar kheb geleerd dat je je moet optrekken aan de mensen die WEL moeite doen om naar je trouw te komen... want als je dat niet doet ga je onder door... en dat is het alemaal niet waard... en weet je die mensen die geen moeite doen voor je, mis je echt wel niet op je trouw... en als mensen hun reis niet 'kunnen' dan zijn ze je tranen ook niet waard.
het is allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan... maar familie kies je niet zelf hé...

julie
24-9-2011
 Meld misbruik11-7-2011 12:26:16

Ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Mijn grootouders komen niet omdat ze met verlof zijn - ze wisten meer dan een jaar op voorhand dat we gaan trouwen die dag -, maar ja, later of vroeger was de 'suite' niet vrij, enkel de gewone kamers !!!!!! Ze gaan trouwens zeker 6 keer per jaar op reis, maar willen niet afzeggen. Zot word ik daarvan. !!!
Daarbij komt nog dat mijn vriend zijn vader niet wil komen omdat zijn moeder er zal zijn. Al meer dan 20 jaar gescheiden, maar toch niet naar de trouw gaan van zijn enige zoon !!!!
Dus, join the club. Is echt niet leuk.

Sonia
15-7-2017
 Meld misbruik11-7-2011 12:27:15

Hoi, Genieten met de mensen die er wel willen en kunnen bijzijn is de boodschap! 3 van mijn zijn aanstaande zijn goede vrienden komen niet naar onze trouw door een kleine woordenwisseling! Zelf ben ik vorige maand mijn grootvader verloren, dus dit zal veel pijn doen vrijdag! Mijn aanstaande is 5 jaat geleden zijn grootvader verloren (was voor hem zijn vader) en hij zal ook veel verdriet hebben dat hij er niet meer bij is! Maar mijn mama verjaart die dag, mijn neefjes en nichtjes zullen er zijn (ben een trotste tante!). Dus dit verzacht het andere gemis! Vreugde nemen in de mensen die wel tijd vrijgemaakt hebben om bij jullie te zijn op de mooiste dag van jullie leven! En de mensen die er niet kunnen bij zijn zullen zeker met hun hart en hun gedachten bij jullie zijn!! Groeten van een beetje emo-bruidje :p

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik11-7-2011 18:48:13

Overal is er wel iets in de familie vrees ik.

Mijn vriend zijn nonkel wil niet komen omdat mijn schoonmoeder daar is, broer en zus dus en ze hebben al jaren ruzie.
niet dat we ze bij elkaar zouden zetten, want we weten hiervan, maar neen dus.

Mijn vader wou niet komen omdat hij paranoia is en denkt dat iedereen het op hem gemunt heeft (dit omdat hij 2j geleden mijn ma heeft laten zitten voor iemand die 2j ouder is dan ikzelf!) zij is dus niet uitgenodigd.

En onlangs ongeveer hetzelfde verhaal, wij hebben ook januari vorig jaar onze datum al aan iedereen laten weten. Nu helemaal op het laatst van de verwittigingsperiode belt mijn neef om te zeggen dat ze niet kunnen komen, dat ze op reis gaan.
ze vertrekken blijkbaar die dag, maar ze gaan ocharmkes een weekje naar Nederland (net over de grens), kunnen ze dan geen dagje later vertrekken?
Van hem had ik ook nooit gedacht dat hij niet zou komen, maar volgens mij is het zijn vriendin. Is maar een tang om het zo te zeggen ;)

Ach ja, beter af zonder zeker? Dan liever een paar personen minder met een leuke ambiance, dan meer volk, maar ruzie en gespannen sfeertje

An
9-9-2011
 Meld misbruik11-7-2011 21:11:02

Oh meid, dat is allesbehalve leuk!
Ik denk dat er in elke familie wel 'iets' is hoor. Maar daar ben jij natuurlijk niets mee!
Trek je op aan de mensen die er wel zijn en die wel de moeite nemen om aanwezig te zijn op jullie dag.

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik12-7-2011 11:10:43

Hoi,

Zo kom je in iedere familie wel iemand tegen denk ik.

Meeste vrienden en familie hebben we mondeling 1,5 jaar op voorhand de datum van ons feest doorgegeven. Met kerst 2010 hebben we bij onze kerstkaartjes nog eens een save-the-date gestuurd. Ze kunnen dus niet zeggen dat ze het niet wisten.

Nonkel en tante van mijn man (werken zelf in de feestsector = geen zaal dus wij kunnen er ons feest niet doen = willen geen trouwfeesten doen van de eigen familie omdat ze er dan niet bij kunnen zijn!!!) hadden ons beloofd geen feest aan te nemen op de dag van ons huwelijk zodat ze er zeker bij konden zijn. Enkele weken voor ons huwelijk blijkt dat ze toch een feest hebben maar misschien om 11 kunnen komen. Uiteindelijk blijkt 2 dagen voor ons huwelijk dat ze er om 10 uur kunnen zijn (midden tijdens het eten). Alles is al doorgegeven aan de feestzaal dus wij zeggen dat ze slecht vanaf 11kunnen komen, dan zou het dansfeest bezinnen. Zij zeggen ons dat dat moeilijk is voor hen maar zullen zien of ze komen of niet. Wij kunnen dus niets afzeggen want ze laten de optie open of ze komen. Uiteindelijk zijn ze niet geweest, geen kado, geen kaartje... NIETS. Van mensen die in die sector werken verwacht ik toch meer inlevingsvermogen en zeker als het familie is (al ben ik niet zeker dat ik ze nog zo zal benoemen).

Wij hebben onze conclusies getrokken...
En weten nu wat de prioriteiten zijn van bepaalde mensen.

Laat het niet aan je hart komen en geniet van de mensen die er wel willen bijzijn (wij hadden er zelf enkele die een weekendje aan de zee zaten en speciaal voos ons een avondje over en weer zijn gereden)

Groetjes

Evelien

Elke
9-7-2011
 Meld misbruik17-7-2011 17:28:57

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de berichtjes die hierboven al gesteld zijn... bij ons zijn er zelfs mensen die het klaarspeelde om te zeggen dat ze kwamen en uiteindelijk totaal niet kwamen opdagen... ikzelf zou dit ook nooit doen maar ja... gelukkig verschillen we!
Er was ook een nicht die de avond ervoor een smsje stuurde dat ze moesten doorwerken aan hun huis omdat dit anders niet voor de deadline (2 maanden later) af zou zijn... hallo??? Eén avond zal het toch niet maken zeker?!

Probeer het van je af te zetten... ik ben ook een familiemens, en gelukkig was mijn beste familie erbij, maar misschien kan je achteraf nog eens lekker eten met hen en jullie huwelijk op die manier vieren...

succes ermee

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...