Nu Online
Momenteel zijn er 172 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Nu moet het er echt eens uit..

11-7-2011 8:16:27
Hey bruidjes,

Ik wist niet goed waar ik dit mocht zetten op het forum, heb maar iets gekozen.

ik zit al een hele tijd (zeg maar 3 jaar) met een hele hoop stress (licht uitgedrukt) en heb daarnet voor de zoveelste keer nog eens de druppel mogen voelen die de emmer liet overlopen.
Het is wel een heel lang verhaal, maar misschien als ik het eens van mij afschrijf dat het ook wat beter voelt.

Het is allemaal begonnen toen ik mijn vriend (Sam) leerde kennen 3 jaar geleden via internet.
Ik had al een paar vriendjes gehad, nooit iets serieus en na 2 maand was het telkens over.
Ik wou geen vaste relatie, maar toen ik sam leerde kennen wisten we beide van de eerste dag dat het serieus zat tussen ons.
We waren van de eerste dag beste vrienden, net alsof je je soulmate bent tegengekomen, en dat gevoel is drie jaar later nog veel sterker geworden.
Maar dan komt het. Ik heb een moeder die al heel mijn leven mij heeft overbeschermd, tot in het extreme. Tot ik sam leerde kennen had ik hier geen problemen mee, want ik kende niets anders en had geen behoefte aan weg te gaan. Ze dreef het zo ver dat ik op mij 18 nog geen huissleutel kreeg, uitgaan heb ik nooit gemogen, schoolreizen heb ik nooit meegemaakt, en zelfs gaan wandelen met de hond mocht ik niet want dan kon er ook vanalles gebeuren. (op mijn 18 jaar he..)
Ik ben nu niet aan het overdrijven, dit zijn dingen die ik echt niet mocht doen.
Maar voor mij was dit normaal, ik was zo opgevoed en heb raar maar waar nooit een puberteit gehad waarin ik in opstand ging tegen mijn ouders, ik had het er soms wel moeilijk mee maar legde er mij rap bij neer.

Tot mijn moeder zag dat sam en ik iets serieus hadden, van die dag is het hek van de dam.
Ik kan moeilijk omschrijven wat er het volgende jaar allemaal gebeurd is, alles kan ik niet vertellen want het is gewoon teveel, en te ziek voor woorden.
Na 3 weken afspreken met sam kwam ze bij mij om te vertellen dat ik hem nooit meer mocht zien, hij was slecht voor mij, hij woonde in antwerpen en ik tegen aalst, dat kon nooit lukken, hij keek vals naar mij, enz.
Sam had die dag ook een sms gekregen van haar dat als hij nog een keer zou afspreken met mij of mij zelfs maar zou bellen ze naar de politie zou stappen.

We waren hier helemaal van slag van, tenslotte waren we gelukkig samen en deden we niets fout.
We zijn dan ook van dag 1 van het "verbod" contact blijven houden, nu snap ik niet meer waarom, maar ik was al heel mijn leven zo "gebrainwashed" om naar mijn moeder te luisteren dat ik gewoon niet durfde van nog af te spreken met hem.

Na een maand kwam mijn moeder razend naar mij toe, ze had een detail van mijn telefoonrekening opgevraagd en had gezien dat we elkaar elke dag belden. Toen heb ik letterlijk gesmeekt van hem terug te zien, en vanaf die dag zijn de lelijke spelletjes begonnen. Als ik sam nog zou zien zou zij zelfmoord plegen en ons paard laten inslapen.
Pure chantage, en waarom? Omdat haar dochter gelukkig is.
Iemand anders zou hier misschien denken van "zever nie, ik doe mijn zin wel", maar ik vond het zo verdomd moeilijk. Mijn moeder is altijd mijn beste vriendin geweest, we deden alles samen, en ze heeft mij vroeger door moeilijke periodes gesleurd en door dik en dun gesteund.
Ze gaf mij het gevoel alsof ik iets rotslecht deed door hem nog te willen zien, dat ik haar kwetste en in de steek liet.
Tegen mijn papa kon ik niets zeggen, mijn moeder had hem ondertussen al zo gemanipuleerd, samen met mijn broer en de rest van de familie. Ze had tegen iedereen gezegd dat sam een drugsverslaafde is en dat hij mij heeft willen doodrijden tegen een boom. (voor alle duidelijkheid, er is in sam zijn leven nooit sprake geweest van drugs, zelfs niet van sigaretten :-) )

Dit spelletje heeft een jaar geduurd, van september 2008 tot oktober 2009
Heel dit jaar heeft sam gevochten voor mij, hij belde me iedere dag op, steunde me door alles en deed alles om mij uit mijn "gemanipuleerd wereldje" te halen. Ik volgde avondschool, en dat was het moment waarop ik hem stiekem 10minuten kon zien in mijn pauze. Sam is zo ontelbare keren een uur naar school gaan rijden om mij even te kunnen vasthouden.

Er zijn veel dingen die ik al vergeten zeggen ben in het verhaal, mijn moeder is in dit jaar ook echt naar de politie gegaan om klacht in te dienen tegen sam, ze is zwaar aan de pillen en drank gegaan, ik haatte ze om mij mijn geluk af te nemen, en toch hield ik van haar voor alles wat in het verleden gebeurd is, ik ging er kapot aan om haar zo in de put te zien zitten, en ging er kapot aan om sam te missen, maar eigelijk zat mijn mama in de put omdat ik gelukkig was met iemand anders dan haar.. Dat is toch gewoon slecht?

Ik had al meerdere pogingen gedaan om weg te lopen (sam stond dan een straat verder klaar om mij op te halen), maar ik kreeg zo een intense schrik dat mijn moeder haarzelf iets zou aandoen dat ik het niet durfde. Maar na 100 loze dreigementen werd het echt genoeg voor mij. In oktober ben ik weggelopen van huis, en dit was de beste beslissing in mijn leven.
Ik ben toen een jaar gaan inwonen bij sam zijn ouders, die me door alles zo hard hebben gesteund, ze zijn ondertussen als mijn eigen ouders geworden.

We zijn nu 2 jaar verder, en ondertussen gaat het wel al wat beter, ik zie mijn mama nog elk week 1 dag.
Ze zegt dat ze er haar bij heeft neergelegd maar ik weet dat ze dit nooit gaat doen.
Sam en ik zijn al meer dan een jaar verloofd en ik durfde gewoon niet met het beginnen van het plannen uit pure schrik van haar reactie.
2 maand geleden heb ik mij daar dan toch over kunnen zetten en heb ik haar gezegd dat we gaan trouwen, toen zijn haar stoppen serieus doorgeslaan, wat in die 2 jaar al verschillende keren gebeurd is.

En nu gisteren heb ik maar nog eens een klap in mijn gezicht gekregen.
Mijn broer en ik hebben het laatste jaar echt een slechte band, we hebben elkaar ook heel het jaar niet gezien maa kregen via mama vanalles te horen over elkaar, mijn broer was razend omdat we samen zijn, hij denkt er nog niet aan van naar de trouw te komen enz. Met als resulaat dat ik natuurlijk ook kwaad was op mijn broer, want waarom moest hij nu zoiets denken over ons?
Tot ik mijn broer dit weekend heb teruggezien na een jaar, ik had mijn koppigheid opzijgezet en hem een uitnodiging gegeven, waarop hij zei "Ik dacht dat je niet wou dat ik naar de trouw kwam?"
waarop ik zei "Ik dacht dat jij niet wou komen?" Bleek dus dat mijn moeder ons heel dat jaar tegen elkaar aan het opzetten was, en wij heel die tijd te kwaad en koppig waren om het door te hebben.

Dit is maar een voorbeeld van wat er die jaren allemaal gebeurd is en nog gaat gebeuren, want ze gaat het nooit opgeven.
En ik ga hier al drie jaar letterlijk kapot aan.

Ik kan haar niet uit mijn leven laten, ik weet om duur zelf niet meer waarom, maar zelfs na alles wat er gebeurd is zie ik haar nog graag, ik ga er kapot aan als ik haar triestig zie en wou dat ik haar kon helpen om erdoor te komen, om haar te laten inzien dat het leven goed kan zijn en dat er niets belangrijker is dan gelukkig zijn met elkaar.

Sam heeft mij altijd gesteund, maar soms word het voor hem ook moeilijk, mijn moeder haat hem zo intens, het is voor hem niet makkelijk dat ik nog om haar geef.
Ik kan mijn verhaal niet altijd kwijt aan hem, ik snap dat hij het er liever niet meer over heeft, we zijn nu samen en dat is goed.
Hij probeert mij altijd te zeggen dat ik er niets meer aan kan doen, we hebben alles geprobeerd om het goed te maken.
Maar ik blijf proberen, elke dag en dat is zo uitputtend.

Nu heb ik ze toch zover gekregen dat ze naar onze trouw komt, anders loop ik heel de dag te wenen mij kennende.
Maar nu heb ik toch ook wat schrik dat ze daar een scene gaat maken..

Ik weet het gewoon allemaal niet meer..
Ik heb echt nood aan een reactie van een buitenstaander.

Sorry voor het lange verhaal, maar het moest er echt uit.. Ik ben waarschijnlijk nog veel vergeten maar nu weten jullie de situatie waar ik inzit.

Bedank voor het luisteren :-)

Katrien
26-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1022

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik11-7-2011 8:34:14

Hoi Katrien,

Allereerst vind ik het super erg dat je dit allemaal mee moet maken. En ik vind het ook chapeau dat jij en Sam zo hard achter jullie beslissing staan en zo sterk in jullie schoenen staan. Je hebt daar een pracht jongen als ik mij niet vergis :-)

Weet je, moeders zijn zoals iedereen, zoals de rest van je familie: je kan ze niet kiezen...
Ik heb eigenlijk veel geluk met mijn mama, ze is er altijd voor mij en steunt me door dik en dun ondanks het feit dat we zo ver uit elkaar wonen. Maar ik besef maar al te goed dat dit niet overal en bij iedereen zo is!!! Ik heb wel problemen met andere familieleden, maar wat jij nu meemaakt heb ik zelf nooit meegemaakt.
Toch wil ik je even zeggen dat je misschien toch een beetje moet proberen afstand te nemen van de hele situatie en het geheel objectief bekijken. Het kan zijn dat jouw mama hulp nodig heeft, dat ze misschien ziek is of depressief, dat ze daardoor al die dingen doet. Maar daar hoef jij natuurlijk niet voor te boeten...
Ik zou een gesprek aangaan met haar of als je denkt dat ze dan helemaal doordraait en toch niet zal luisteren, kan je altijd een brief schrijven. Ik zou haar daarin vertellen wat je hier tegen ons verteld hebt. Dat je bang bent om haar te verliezen en dat je haar geen pijn wil doen, maar dat zij als moeder jou pijn doet met haar gedrag en dat je dat niet van een mama verwacht. Dat ze nu even objectief moet kijken naar de situatie en inzien dat zij de mama is en jij het kind, dat jij nu steun kan gebruiken en een enthousiaste moeder en dat je bang bent dat ze op jullie trouwdag de boel op stelten zet...

Misschien ben je bang dat jouw mama dan zo kwaad wordt dat ze helemaal niet meer naar de trouw komt, en dat is ook begrijpelijk. Maar aan de andere kant heb je haar dan wel alle gegevens mee gegeven en als ze beslist om niet naar jullie trouw te komen dan is dat ergens misschien beter dan dat ze jouw mooie dag gaat verpesten...
Ik spreek uit ervaring, na een moeilijke relatie met mijn biologische vader heb ik nu al 3 jaar geen contact meer met hem en hij is ook niet uitgenodigd op de trouw... ook al doet het soms ergens een beetje pijn, vind ik dit beter dan dat hij mijn dag zou verpesten...

Ik weet dat het een super moeilijke situatie is maar hey, kop op! Je hebt een lieve jongen die goed voor je zorgt en jou op handen draagt en ik ben zeker dat jij minstens even goed zorgt voor hem. Samen sla je je door alles! Je komt er wel!
En dat probleem, als het ergens een troost kan zijn... alle problemen raken ooit wel opgelost... niet altijd zoals wij zouden willen en wanneer wij zouden willen maar ze raken uiteindelijk wel opgelost...

Veel sterkte! xxx
Filipa

Melissa
30-6-2012
 Meld misbruik11-7-2011 8:56:26

Hoi Katrien

Ik sluit me volledig aan met Filipa. Amai zeg... jij hebt het helemaal niet makkelijk gehad de voorbije jaren... maar kijk eens waar jullie nu staan: op het punt te trouwen, gelukkig met elkaar. Je moeder zal vroeg of laat wel beseffen dat ze je helemaal niet helpt met haar streken. Integendeel... chapeau om te blijven vechten voor de band met je mama.

En zoals Filipa al zei: alles raakt uiteindelijk wel opgelost... ookal gebeurt dit vaak niet op de makkelijkste manier!

Laat het zeker niet te fel aan je hart komen (ik weet het, 't is moeilijk omdat het je mama is en je haar ondanks alles graag ziet) maar die dag is het jullie dag. En daar moeten jullie volop van genieten!

Veel sterkte en dikke knuffel xx
Melissa

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik11-7-2011 9:19:52

Amai Katrien, wat een verhaal... ik kan het begrijpen dat je dit eens van je af wil schrijven. Misschien kan je bij het herlezen ook eens als een buitenstaander je situatie proberen te bekijken? Moeilijk waarschijnlijk, maar het proberen waard...

Ik hoop dat je het niet kwalijk neemt als ik nu even mijn eigen mening geef op basis van je verhaal.

Eerst en vooral: chapeau voor jou, dat je niet de makkelijkste weg hebt gekozen en gevochten hebt voor je relatie. Ook chapeau voor je vriend: hij moet je enorm graag zien dat hij dit allemaal voor je heeft doorstaan.

Maar dan... je mama... ze heeft ongetwijfeld veel gedaan voor je als baby / kind / puber / etc., maar nu je een volwassen vrouw bent, kan ze je duidelijk niet loslaten, ze vertoont echt een obsessief bezitterig gedrag en dat is goed fout. Waarschijnlijk heb je al geprobeerd om met haar in gesprek te gaan hierover? Nu de situatie met je broer is uitgeklaard, kunnen jullie misschien met jullie beiden nog eens proberen? Het is alleszins een feit dat je mama hulp nodig heeft en dat ze dit zal moeten inzien... Jullie kunnen dit niet blijven opvangen. Beseft ze niet dat ze jullie hiermee pijn doet en jullie geluk in de weg staat én dat haar gedrag niet meer normaal is? Mja, dan wordt het serieus moeilijk. Meer nog, jullie zullen je hiertegen moeten beschermen.

Ik betrek er niet graag verhalen van een ander bij, maar ik zie veel gelijkenissen tussen jouw verhaal en dat van mijn vader vs zijn moeder. Daar zijn ook jarenlang dergelijke dingen gebeurd, en nooit kon mijn vader definitief afstand nemen, net omdat 'ze als moeder toch altijd goed voor hem had gezorgd etc.'. Wel, ik heb de voorbije jaren gezien hoe hij na al die jaren stress hieraan dreigde tenonder te gaan. Toen hebben wij tegen hem gezegd dat het moederschap geen vrijgeleide is voor alles. Veel kan worden toegedekt met de mantel der liefde, maar niet alles. Er zijn grenzen, ook als het je moeder is... (Hij heeft er nu sinds enkele jaren een streep onder getrokken, en heeft eindelijk een mentale rust gevonden.) En in jouw geval denk ik ook dat ze die grenzen aan het overschrijden is. Jij verdient het niet om constant stress te lijden onder haar gedrag. Ook voor je vriend moet het inderdaad enorm kwetsend zijn.......

Als ik je een raad mag geven: vraag aan je mama om hulp te zoeken! Als ze dit niet wil, zeg dan wat de consequenties zullen zijn. Jij mag niet toelaten dat ze jou continu op een negatief emotionele rollercoaster zet en dat de man van je leven die zo veel voor je doet, onterecht wordt gehaat door haar. Je zal nog zo veel mogen praten, dit raakt niet opgelost. Ik vrees dat je voor even op de tanden zal moeten bijten. Als ze jou niet kwijt wil, zal ze iets aan haar gedrag doen. Wil ze geen inspanningen doen, dan zegt dit meer over haar dan je misschien wel zou willen...

Het zal hard zijn, maar jullie moeten en zullen er samen door geraken!

Kop op!!

Kim
19-8-2011
 Meld misbruik11-7-2011 9:24:04

Goh wat een verhaal. Ja, ik kan me niet voorstellen hoe jij je moet voelen. Het is erg, maar je hebt jezelf echt niets te verwijten hoor. Uiteindelijk moeten we allemaal ons eigen leven opbouwen en gelukkig worden. Zulke problemen zullen een plaatsje vinden, maar daar zal tijd overeen moeten gaan. Je bent wel weggelopen, maar het is toch al een stap dat je contact hebt met haar.

Ik denk dat je moeder echt loslatingsangst had en misschien nog heeft. Dit maakt het zeker niet gemakkelijk en als ik dat zo lees, leidt dit echt tot psychische problemen bij haar, die tot uiting komen in haar gedrag. Dat maakt het heel moeilijk. Ze zou het beste geholpen zijn met therapie, maar dat kun je haar niet verplichten om te volgen. Hou gewoon contact met je familie, maar bouw ook je eigen leven op.

Voor je trouw moet je maar denken dat het jouw dag is en die van je verloofde en vergeet even de problemen en probeer toch te genieten.

Veel succes
Kim

Greet
15-7-2011
 Meld misbruik11-7-2011 9:26:46

Hey Katrien,

straf verhaal, amai. Ik sluit me ook aan bij Filipa, dit zegt veel over jouw Sam en jullie relatie, dat is het goede uit je verhaal.
Wat betreft je mama, het klinkt misschien hard voor jou maar als buitenstaander meen ik oprecht: jouw mama heeft hulp nodig. Dergelijke reacties, handelingen, ... zijn niet normaal, voor niemand. Volgens mij heeft jouw mama echt wel psychologische problemen en als je haar wil helpen moet je haar in therapie krijgen of zelfs laten opnemen. Misschien kan je broer hierbij helpen? Het is zeker niet leuk om zoiets te moeten doen (mijn familie heeft 1 van mijn ooms verplicht laten opnemen voor alcohol- en pillenprobleem, dit was hard en hij was kwaad, tot hij aan de beterhand was, ze hebben hem én zijn gezin gered) maar ik denk dat dit op lange termijn best is voor je mama. Dit kan zo niet verder. Als jullie later kinderen hebben dan wil je toch dat ze hun oma kennen, wel ik denk niet dat Sam (en jij waarschijnlijk ook niet) hier volledig zullen achterstaan, en begrijpelijk..
In ieder geval veel sterkte en succes toegewenst en laat je maar goed omringen. Dit moet niemand alleen doorstaan of proberen op te lossen!
Groetjes
Greet

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik11-7-2011 9:43:57

Amai Katrien ... wat een verhaal. Ik heb geen ervaring met wat je nu mee maakt, maar ik ben wel een 'ex-bruidje' en kan je wel verzekeren dat er op je trouwdag niemand anders telt behalve jou en je verloofde en de mensen rondom je die het beste met je voor hebben. Het is een heel andere situatie maar vlak voor de trouw heb ik mijn papa verloren. Ik dacht dat ik de hele dag dit verdriet met me mee zou zeulen, maar de dag zelf was er enkel ruimte om de liefde tussen mijn man en mij te vieren. Zeker in jouw geval, als je weet hoe graag jouw man je ziet en zo voor jou heeft gevochten en in elke situatie voor je klaar stond. Ik zou niets in de weg laten staan om die dag ten volle van elkaar te kunnen genieten. 

Maar dat neemt natuurlijk het probleem met je mama niet weg. Ik moet toch beamen met de meisjes hierboven dat de manier waarop je mama met je omgaat en hoe ze op situaties reageert, niet normaal is en ze eerder 'professionele' hulp nodig heeft. Tuurlijk is elke mama 'beschermend' naar haar kinderen toe, maar als het zo ver gaat dat jouw leven hierdoor negatief beïnvloed wordt, dan moet je toch even stoppen en stilstaan bij de consequenties die het voor jou heeft in je verdere leven. Is er toch geen manier om samen met je vader en je broer haar te laten inzien dat dit geen normaal gedrag is en ze hulp nodig heeft? 

Ik hoop in ieder geval dat je ten volle van je trouwdag kan genieten. Wij hebben dit jaar al zoveel pech en ongeluk gehad dat we 2011 al echt als ons grootste ongeluksjaar hadden bestempeld, maar op onze trouwdag hebben we getoond dat we er als koppel sterker uitkomen en we elkaar zoo graag zien. Ik hoop dat je hetzelfde gevoel mag ervaren op je grote dag. En niemand maar dan ook niemand heeft het recht je dit geluk af te nemen 

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik11-7-2011 10:09:00

Goh Katrien,

Ik heb zelf een moeilijke relatie met mijn mama, maar dat is niets vergeleken met jouw verhaal. Ik heb het dan ook volledig eens met de reacties hierboven: jouw mama heeft hulp nodig. Haar houding ten opzichte van jou is niet gezond en zeker niet normaal. Zo manipulatief en bezitterig... En je staat overduidelijk nog heel zwaar onder haar invloed, al besef je dat misschien niet. Je bent nog altijd bang om haar pijn te doen, terwijl zij jouw leven probeert te verzieken. Sorry dat ik het zo hard zeg, maar een mama die haar kind opsluit en compleet van de buitenwereld afschermt is niet de beste vriendin van haar dochter! En ik vind het erg dat ze jou dat heeft laten geloven.

Ik vrees dat ik niet echt een oplossing voor je heb voor, want als je mama zelf geen hulp wil zoeken of weigert in te zien dat er een probleem is (en dat zij dat probleem is, niet Sam), is het moeilijk natuurlijk. Wat ik je wel aanraad, is om zelf een keer met iemand professioneel te gaan praten. Het zal je helpen om los te komen van je mama en zo misschien die stress weg te nemen. Een buitenstaander kan je misschien helpen om alles een plaats te geven. Je kan bijvoorbeeld eens contact opnemen met een Centrum voor Levens- en Gezinsvragen in je buurt. Een kennismakingsgesprek is gratis, en als je begeleiding wil, is de kostprijs heel beperkt (ze kijken naar je mogelijkheden).

Veel sterkte! Jullie komen er samen wel uit.

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik11-7-2011 10:50:32

Hoi!

Ik wou je gewoon even laten weten dat ik het zo erg vind voor jou en hoop dat het opgelost geraakt.

Als jij en Sam (mijn man noemt ook sam, hihi) uit deze miserie liefde kunnen putten, dan wil dat iets zeggen... jullie zijn voor elkaar gemaakt en niemand zal jullie geluk verpesten! Jullie zijn enorm sterk samen!

Ik wil je mama helemaal niet verdedigen, maar het is gewoon duidelijk dat ze jou zo graag ziet... heeft ze dan niet zo gedaan toen je broer wegging?
Kan je je mama niet eens apart zien, haar vertellen dat je haar heel graag ziet. Dat je liefde voor sam niets verandert aan je liefde voor haar, dat het je pijn doet om te weten dat ze ongelukkig is omdat jij gelukkig bent, ...

Als dit niet helpt, moet je misschien eens samen naar een psycholoog... die mensen kunnen wonderen verrichten én dan ziet je mama misschien in dat ze slecht bezig is!

Ik wens je een fantastisch dag toe en hoop uit de grond van mijn hart dat alles goedkomt en jullie dat goed verloopt!

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik11-7-2011 12:23:15

Hallo Katrien,

Ik heb eigenlijk niets meer toe te voegen aan alle berichten die andere forumleden hier al hebben opgeschreven. Ik wil je alleen nog even een hart onder de riem steken.
Ik denk dat veel mama's een veel afgezwaktere versie zijn van jouw ma. Veel mama's hebben het moeilijk hun kind 'af te geven' aan iemand anders, maar dat gaat zeker niet zo ver. Het zou logisch zijn, moest een mama gelukkig zijn wanneer haar kind gelukkig is, zij heeft je dan tenslotte tot die gelukkige vrouw gemaakt, je geleerd lief te hebben en ervoor gezorgd dat iemand anders ook ziet hoe fantastisch je bent... Een vrouw geworden waar zij mee aan gewerkt heeft. Het is echt spijtig dat zulke zaken gebeuren. Het is zelfs eerder egoïstisch dat ze zo reageert, ze denkt dan enkel aan haar eigen verlies en eigen geluk. Ik begrijp ook dat je in die tweestrijd zit, je ziet haar uiteraard heel graag. Mijn ma was ook mijn beste vriendin, en ik het ook wel gemerkt dat dat niet zo simpel is. Het is gezonder om een echte pure moeder-dochter relatie te hebben dan echt 'beste vriendinnen' te worden. Dat maakt het moeilijker om verder te gaan met je leven (vooral voor haar dan). En je vriend, amaai, wat een jongen heb je daar. Veel jongens zouden gevlucht zijn voor zulke moeilijke situatie, hij ziet je duidelijk supergraag!
Heel veel sterkte in ieder geval en we duimen mee en denken aan jou, wat je ook beslist om te doen!

Groetjes
Sharon

aurélie
16-7-2011
 Meld misbruik11-7-2011 15:57:42

Hey Katrien,

Ik weet niet goed wat hierop te zeggen, ik kreeg tranen in m'n ogen bij het lezen van je verhaal... Ik zou ook niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen, het is inderdaad een keuze die je bijna niet kan maken hé. Geen contact meer met je mama zou je misschien rust geven, maar anderzijds is en blijft ze je moeder hé... Heel veel sterkte gewenst in je relatie met je mama.

Eén ding is wel duidelijk... Sam en jij, dat moet wel echte liefde zijn! Hou hem maar stevig vast, zou ik zeggen.

Groetjes

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik11-7-2011 18:24:25

mai!!! sprakeloos!!! zo erg!!!

mijn moeder heeft het ook vaak niet met mijn vriendjes... waarom dat is een grote vraag. maar voor velen voel ik mij ook vaak te veel in de familie! sommige dingen uit u verhaal herken ik dus wel van ergens...

met mijn verloofde gaat alles perfect, mijn droomjongen!!! een man die alles doet en laat voor mij zolang ik maar oké ben!!! dus die is echt goed ... maarja blijkbaar voor mijn moeder weer niet, zij begint dan achter mijn rug te roddele ... ik probeer er mij zo weinig mogelijk van aan te trekken....

als jullie hier samen steeds weer door geraken is het een teken dat jullie echt wel bij elkaar goed zijn!!! dat jullie perfect bij elkaar passen!!! echte liefde!!!

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik11-7-2011 18:41:01

Hey,

Ik vind dit echt erg voor jou meid! Gelukkig heb je zo'n goede jongen gevonden die blijven vechten is voor jou!

Nu versta ik je dat je haar niet helemaal uit je leven kan schrijven, want het is en blijft je moeder, maar langs de andere kant heeft ze je wel jarenlang psychisch mishandeld, naar mijn mening!

Moest ik jou zijn, ik zou haar niet uitnodigen voor de bruiloft. Want hoe hierboven al gezegd is, lijkt het me dat je moeder hulp nodig heeft. Dit is gewoon echt niet normaal!
Als ze dan ondertussen nog verslaafd is aan pillen en drank... Ik zou echt het risico niet nemen om haar uit te nodigen.

Ik hoop toch dat je een beslissing kan nemen waar je volledig achter staat en dat je gelukkig mag worden. Want zo met je moeder blijven inzitten en contact hebben, terwijl ze je wss nog steeds slecht doet voelen, gaat eens zijn afloop kennen.
Misschien wordt het je eens te veel dat je instort ofzo.

Denk dus vooral aan jezelf! Niet aan anderen!

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik11-7-2011 18:49:55

Katrien,

Ik heb met stijgende verbazing je bericht gelezen... chapeau voor jou dat je je mama zo blijft in je leven houden en dik applaus voor Sam die jou doodgraag moet zien dat is wel duidelijk.
Niet kwaad worden maar ik denk dat je toch ook zelf iets gaat moeten doen om die navelstreng door te knippen. Je mama heeft het moeilijk met je los te laten, maar je moet haar misschien zelf ook nog meer loslaten. Dat je naar Sam gelopen bent was extreem moedig maar ik zou haar niet op mijn trouw gevraagd hebben als ze hem zo intens haat en enkele maanden geleden zelfs een klacht tegen hem ingediend heeft. Ik zou haar denk ik voor de duidelijke keuze stellen : het is Katrien mét Sam of het is géén Katrien.
Ik zou haar ook confronteren met de leugens die ze aan jou over je broer verteld heeft. Mét je broer erbij.

Maar bon, haar probleem kan vrees ik niet door jou opgelost worden, ze zal het zelf moeten doen en heeft daar de professionele hulp van een therapeut bij nodig zodat die haar de dingen in het juiste perspectief kan laten zien

veel sterkte gewenst !!!

Lies
18-8-2012
 Meld misbruik11-7-2011 19:36:58

Katrien,

na zoveel reacties blijft er misschien niet veel meer te vertellen, maar ik wil je toch nog veel succes en sterkte wensen, en net als alle voorbije jaren/keren zullen jij en Sam hier samen doorgeraken. Ik hoop dat jullie huwelijk de kroon op het werk mag zijn voor jullie doorzettingsvermogen en liefde voor elkaar.

Wat je relatie met je mama betreft kan ik alleen maar aanmoedigen wat velen voor mij hier al zegden. Laat je door haar niet ontmoedigen op jouw dag. Eventueel kan je samen met je broer echt hulp gaan zoeken voor haar en kan je daardoor ook jullie band met elkaar weer wat aanhalen.

Wat je ook doet, jullie zullen samen vast de juiste keuze maken.
Veel sterkte en succes bij de verdere voorbereidingen!

Katrien
26-8-2011
 Meld misbruik11-7-2011 21:16:40

Wauw, wat een reacties!
Ik wil iedereen al erg bedanken daarvoor, jullie weten niet hoeveel deugd dit doet.

Ik heb mijn verhaal al eens als een buitenstaander proberen lezen, en diep vanbinnen weet ik wel wat het beste is, maar ik kan mijzelf gewoon niet zover krijgen.
Mijn vriend heeft ook van het begin gezegd dat hij dit psychische mishandeling vind, en dat is het ook geweest, vroeger heel erg, nu al minder omdat ik al wat sterker in mijn schoenen sta.
Er is voor mij ook een hele wereld opengegaan met naar hier te verhuizen, die vrijheid en keuze in alles was enorm overweldigend, en toen besefte ik pas echt goed wat ze mij had "aangedaan".
Ik ben de tel al kwijt met de aantal keren wanneer ik met haar alleen rustig heb proberen praten, waar ik haar gezegd heb dat mijn liefde voor sam niets aan onze relatie moet veranderen, dat ik haar eender wat altijd graag blijf zien, maar het lijkt alsof het gewoon niet doordringt bij haar.
Deze morgen zij ze me nog dat ze al 2 jaar depressief is, vanaf het moment dat ik van huis ben weggelopen dus.
Dat neemt ze me ook nog altijd erg kwalijk, "hoe kon je mij dat aandoen" heb ik al zoveel mogen horen, maar volgens mij was me de vrijheid verbieden duizend keer erger..
Professionele hulp heb ik haar al zoveel proberen aanpraten.
Maar ze weigert van haar verhaal aan "iemand vreemd" te doen. Ondertussen zit ze wel al 2 jaar aan de xanax en andere kalmeerpillen ( waar ze dan teveel van neemt, en op slechte dagen zelfs van hallucineert).
Ik heb op elke manier haar proberen helpen van haar erdoor te krijgen, zelfs na alle klappen in mijn gezicht ben ik bij haar gebleven om haar te steunen, haar te laten zien dat ik haar graag blijf zien. En dan kreeg ik deze morgen nog aan de telefoon te horen dat "ik haar in de steek laat terwijl zij mij zoveel heeft geholpen vroeger"

Als ik mijzelf zo bezig hoor weet ik goed genoeg dat het zo niet verder kan.
En sommige dagen heb ik echt iets van foert, ik sluit de deur en ga verder met mijn leven.
Maar dan moet ik maar een triest liedje horen en de huilbuien zijn weer begonnen.

Ik besef ook dat dit niet gezond is voor sam, na alles wat hij voor me gedaan heeft en nu nog doet. Zonder hem zou ik dit echt niet aankunnen, hij is één uit de duizend, mijn allerbeste vriend :-)
Misschien is het inderdaad niet slecht van zelf eens naar een psycholoog te gaan, ik zit het al lang te overwegen, misschien is het nu wel een goed moment.

Haar niet uitnodigen dat krijg ik niet over mijn hart, en zelfs daar steunt sam mij in.
Nu is het gewoon hopen dat het allemaal goedkomt op de dag zelf, want ik wil er voor de volle 100% van genieten met mijn vriend :-)

Nog eens enorm bedankt aan iedereen voor de lieve woorden en steun, ik voel me al direct wat opgelucht.

Dikke zoen!
Katrien

An
9-9-2011
 Meld misbruik11-7-2011 21:50:33

Amai, hier word ik wel even stil van...
Ik vind het heel sterk van jou dat je hier je verhaal doet. Want daar is ongetwijfeld veel moed voor nodig geweest.

Dat jullie liefde alles overwint, is wel bewezen!

Ik sluit me aan bij wat de andere dames hier allemaal al gezegd hebben en ik hoop dat 26 augustus een hele mooie dag voor jullie wordt!

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik12-7-2011 8:17:49

Hallo Katrien, je komt er wel, je hebt al veel stappen gezet en er zullen er nog komen. Alles heeft zijn tijd nodig... Maar het is inderdaad geen slecht idee om eens je verhaal bij een psycholoog te doen. Wie weet neemt dit ook een klein beetje last van de schouders van jou en Sam, als je voelt dat je telkens wat 'slechte gevoelens' bij die psycholoog kan achterlaten...

Ik wens je veel succes alleszins en hoop ook dat jullie een fantastische trouwdag zullen hebben! Dat je je mama toch uitnodigt, kan ik wel begrijpen. Het huwelijk heeft zo'n sterke unieke symbolische waarde dat je op zo'n momenten de mensen die je dierbaar zijn, niet wil kwetsen. En ik denk wel dat je mama zich zal goed houden die dag, gezien de 'buitenstaanders' die er zullen zijn (anders zou het voor haar ook gezichtsverlies kunnen zijn), dus zit daar nu maar niet te veel mee in. Op zo'n dag worden al vaak eens (tijdelijk, en soms al eens voor altijd) strijdbijltjes begraven :-).

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...