Nu Online
Momenteel zijn er 98 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Stress door vervoer

10-7-2011 20:39:57
Hey allemaal, met nog ongeveer een maand op de teller is alles zo goed als geregeld.

Met het vervoer van mijn ouderlijk huis naar gemeente en terug zijn er echter nog problemen en ik wil het even van me afschrijven.

Dankzij mijn ma zouden we maximum 3 wagens kunnen gebruiken, gratis en voor niets.
Maar omdat het dus "maar" 3 wagens zijn, kan niet iedereen meerijden. We hadden normaal met mijn ma al afgesproken dat we enkel de getuigen gingen vervoeren (we hebben er elk 2, dus zijn al 2 auto's) en dan een auto voor mij en mijn aanstaande.

Was allemaal OK, maar nu kwam mijn ma plots af, dat ze vindt dat we maar 1 auto zouden moeten gebruiken, enkel voor ons, omdat ze vindt dat als niet iedereen mee kan rijden (alle ouders, grootouders én getuigen) het niet de moeite is.

Langs een kant vind ik dat ook, maar we kiezen niet willekeurig, het zijn nu toevallig onze getuigen (en dan mijn familie zouden nog chauffeur spelen ook). Volgens mij gaat niemand dit erg vinden, maar leg dat maar eens uit aan mijn moeder!

Ze vindt dan ook omdat een van mijn getuigen vlak bij het gemeentehuis woont, die niet eerst 's ochtends tot bij mij moet komen, maar te voet, rechtstreeks naar de gemeente gaan. Dit vind ik dan weer niet kunnen. Dan zou de auto's moeten gebruiken voor de ouders alleen bv en geen getuigen.

Mijn vriend krijgt er ook de zenuwen van, en als ik hierover tegen hem begin, wordt hij al lastig...

Pfff en dat voor het vervoer... dan had ik liever geen gehad en met m'n eigen wagen gereden...

Sofie
12-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 519

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik10-7-2011 23:07:54

Hey Sofie,

dit is inderdaad niet leuk, maar ik vind wel dat jij moet doen wat jij/jullie het beste vinden.
Of wat jij/jullie willen. Het is jullie trouwdag en dan moet je toch u eigen zin kunnen doen.

Praat nog een keer met je moeder en met je vriend zodat je toch een beslissing kan nemen waar jij met je vriend achterstaan. Het is niet zo leuk dat je u laatste weken nog moet beginne zorgen maken over vanalles.

groetjes Britt

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik11-7-2011 18:26:32

Ja we willen inderdaad onze zin doen, maar het nadeel is dat we die auto's via mijn ma kunnen gebruiken en dat zij daar dan natuurlijk ook zeggenschap in heeft he.

Gisteren nog gebeld met mijn ma daarover, bijna ambras :)
Heb gezegd dak nog wel is ging binnenspringen daarover, want om half tien 's avonds daarover nog discussiëren, pfff

Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik12-7-2011 16:26:13

Mja, niet leuk, inderdaad! Iets krijgen is altijd super leuk, maar als je soms ziet welke gevolgen dat heeft...
Ik moet toegeven dat ik supergelukkig ben dat wij ons huwelijk helemaal zelf in elkaar steken en gewoon onze zin kunnen doen. Ok, geen sponsers, maar vooral geen "onnodig gezeur".

Praat nog eens met haar en tracht haar duidelijk te maken dat het jouw dag is en dat ze jou niet echt gelukkig maakt met die plotse wijzigingen...een mama is daar altijd gevoelig voor.

Succes!

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik12-7-2011 17:29:03

Hey Patricia,

We hebben wel een sponser, maar dat is niet mijn moeder :p
Ja ze zorgt voor de auto's, maar ze mag die van het werk gebruiken. Dus kost haar ook niets ;)

Nadeel is dus dat we ook geen chauffeurs hebben he. Zal mijn nonkels moeten vragen om te rijden :)

Had haar van het begin verwittigd (ik wist dat ze haar ging moeien) dat ze zich niet te veel moest bemoeien. ze mocht advies geven, maar niets beslissen.
Mijn vriend heeft al gezegd: het is wel onze trouw en de jouwe niet he.

zelfs met mijn haar mocht ik mijn zin niet doen, achter haar gat heb ik het nu toch naar mijn zin gedaan hoor :D

Niet te veel van aantrekken zeker, ze regelt het zelf maar :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...