Nu Online
Momenteel zijn er 118 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ceremonie stadhuis Gent

6-7-2011 22:22:45
Beste allemaal,
wij trouwen binnen een maand in het stadhuis in Gent. omdat we niet om 9 uur al in het stadhuis wilden staan, hebben we dan toch gekozen voor de dienst "met ceremonie" zodat we om elf uur kunnen trouwen. Nu begon ik mij af te vragen wat die "ceremonie" nu juist inhoud. De dienst duurt vijf minuutjes langer en als je wou kon je een tekstje lezen zei de beambte. Iemand die ervaring heeft met deze formule en kort eens kan zeggen wat het verschil nu juist is?
Merci allemaal!

Lobke
5-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 1527

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik6-7-2011 23:22:20

Wij trouwen ook in gent. We krijgen ook wat extra tijd voor eigen invulling.
Wij kregen een documentje waar instond wanneer we die invulling konden doen.
Je moet dan ten laatste enkele weken voor de trouw contact opnemen met de ceremoniemeester van het stadhuis om aan te geven wat en wanneer enzo...
In totaal 10minuten wettelijke dinges en 10minuten eigen invulling.

Die eigen dingen kunnen bv. voor het ja-woord, na het ja-woord, voor of na de ringen, bij het binnenkomen van de trouwkapel, bij het verlaten van de trouwkapel...
Wij gaan een tekst laten lezen en twee vriendinnen gaan een nummer brengen met gitaar enzo.

Heb jij dan niet die uitleg gekregen enzo?
Anders stuur me een berichtje met je e-mail dan mail ik je die docs van de stad wel even.

Groetjes,
Celesta

hanne
3-9-2011
 Meld misbruik7-7-2011 8:29:26

Hey,

wij hebben die met ceremonie gehad en veel is er niet aan hoor.
Ze hangen dan de baldakijnen buiten, je hebt een organiste die bij het binnengaan en buitentreden iets voor je speelt en je kan eigen invulling geven. Aangezien wij voor de kerk trouwen in september, hebben wij hier geen gebruik van gemaakt.

Het is schandalig dat ze er zoveel geld voor vragen, maar je kan niet anders hé :)/

Groetjes

Lobke
5-8-2011
 Meld misbruik7-7-2011 8:56:04

Hey, wij hebben die papieren inderdaad niet gekregen. Ik zal eerst eens mailen nara het stadhuis, als we daar geen gehoor krijgen, zal ik jou nog eens aanspreken, Celesta. Alvast erg bedankt!

Sofie
16-7-2011
 Meld misbruik7-7-2011 20:50:05

hier gaan we werken met muziek in het gemeentehuis in Bredene. het liedje "nine million bicycles" van Katie Melhua, dan na het overhandigen van de ring gaan we nog niet kussen, maar laten we het liedje horen van "ik hou van u" van noordkaap en op het einde van het lied komt dan een hele grote liefdeskus. en helemaal op het einde dan nog perfect day van scala. achteraf krijgen we nog een gratis drankje aangeboden op het gemeentehuis.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...