TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
nessie
23-6-2012
|
4-7-2011 22:36:16
dag Léonore
wat je "pak" probleempje betreft, zou je eventueel niet naar een andere winkel kunnen gaan en informeren of ze gelijkaardig pak hebben in zijn maat?
en je getuigen... misschien is het allemaal nog wat vroeg voor hen, ik denk dat je het als bruid allemaal net iets heftiger beleeft dan je omstaanders, ik vermoed dat dat allemaal wel zal veranderen eens die datum dichter komt...
je kan natuurlijk ook altijd nog 2 extra getuigen nemen. je ziet dat tegenwoordig meer dat ze er vier hebben ipv 2
groetjes Nessie
|
|
Esther
3-9-2011
|
4-7-2011 22:40:07
Hoi Léonore
Het lijkt mij idd niet leuk dat jullie getuigen niet zo begaan zijn met het hele gebeuren. Misschien kan je het er met hen eens over hebben? Tenslotte is het jullie dag en je getuige is niet zomaar iemand vind ik... Misschien hebben ze zelf niet echt door dat ze zo weinig betrokken zijn?
Wat betreft het kostuum, kan je daar niet één voor vinden dat wel héél erg lijkt op de andere? Ook al is het niet 100% hetzelfde, als de kleur toch al in de buurt komt, lijkt dit mij geen al te grote ramp ;-)
Groetjes,
Esther
|
|
Sofie
12-8-2011
|
4-7-2011 23:19:05
Ik herken je probleem, bij een van mijn getuigen is het hetzelfde. Is mijn beste vriendin, maar ze heeft ook nog niets gevraagd hoe laat, waar, wanneer... Terwijl vele anderen hier wel al vragen over gesteld hebben. Ik kan niet meer "wisselen" want het is al doorgegeven aan de gemeente. Voor we dit doorgegeven hadden, had ik ook al mijn twijfels, maar ik wist niet goed hoe ik het had moeten uitleggen... Dus heb ik het maar zo gelaten. Het bewijs van de gemeente voor een dag klein verlet, kreeg ze niet omdat ze geen familie is, dus ik dacht dat ze misschien geen verlof zou willen nemen, maar ze ging dan sowieso al verlof nemen blijkbaar... Afwachten en hopen op het beste he.
|
|
Brenda
10-9-2011
|
5-7-2011 0:24:45
die van ons zijn er ook absoluut niet bij betrokken maar dat komt ook omdat wij er zelf geen moeite voor doen om hen te betrekken.
Wij worden zelf altijd lastig als mensen een hele avond alleen maar over hun trouw, verbouwing of kinderen kunnen praten dus hebben wij onszelf tijdens de verbouwing aangeleerd om erover te zwijgen en nu met de trouw doen we hetzelfde, als ze iets vragen dan antwoorden we wel op hun vragen maar we moedigen gesprekken over de trouw niet aan en ik ga nooit zelf naar mijn getuige bellen of zo om iets te vragen.
|
|
marjan
16-7-2011
|
5-7-2011 9:16:20
Hey!
Ivm met dat kostuum zou ik inderdaad naar een andere winkel gaan, je hebt nog tijd genoeg. Anders zal die man zich helemaal niet goed in zijn vel voelen die dag denk ik...
Dan de getuigen. Ik zou mij daar geen zorgen over maken. Wij maken dat inderdaad allemaal intenser mee maar voor getuigen e.d. komt dat pas in 'hun agenda' een paar maanden voor de trouw. Ik weet nog maar sinds een paar weken dat zij vanalles gepland en georganiseerd hebben (speech e.d.) en dat ze daar al een tijdje mee bezig waren. Nu zijn ze echt volop mee aan het denken voor den trouw e.d. dus dat komt allemaal wel in orde!
|
|
Evelien
4-6-2011
|
5-7-2011 9:40:36
Hoi,
In verband met het pak kan ik niet helpen sorry.
Ik heb gemerkt tijdens de planning van ons huwelijk dat mensen die zelf getrouwd zijn of gaan trouwen (en de planning ed zelf recent hebben gedaan of voor de boeg hebben) interesse tonen in het hele gedoe.
Hetzelfde geldt voor het antwoorden op uitnodigen. Mensen die weten hoe belangrijk het is als bruidspaar (of organisator van een anders groot feest) snel antwoord te ontvangen ivm aanwezigheden zullen snel antwoorden, andere niet.
Voor andere mensen lijkt jullie huwelijk ook nog heel ver weg. Zij tellen geen dagen af en proberen niet alles te plannen op een "korte" tijd. Mijn moeder bijvoorbeeld begon pas een dik half jaar op voorhand echt het gevoel te krijgen dat een trouw moest gepland worden. Hoewel we ondertussen al een jurk hadden besteld ed. Jullie zijn er dagelijks mee bezig voor anderen is het vaak enkel de dag zelf dat ze er echt mee bezig zijn.
Als je echt het gevoel hebt dat je getuige niet meer betrokken is in je leven ed kan je nog altijd een andere persoon kiezen maar het wil niet noodzakelijk zeggen dat iemand die geen interesse toont in de planning van jullie huwelijk ook niet belangrijk is in jullie leven.
Groetjes
Evelien
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
5-7-2011 10:38:11
Enkel een kleine opmerking over de getuigen:
Voor hen is het nog heel ver weg. Ze zijn wss wel blij dat ze dat mogen doen, maar eigenlijk moeten ze enkel hun handtekening zetten en dat is het dan.
Onze getuigen waren ook niet echt geintresseerd, maar we hebben ze betrokken! We vroegen hen om hulp (mijn getuigen voor het misboekje en vrijgezellen, mijn man's getuige voor de vrijgezellen) en die hebben altijd geholpen waar nodig.
Als jullie getuigen zelf nog niet getrouwd zijn, dan beseffen ze niet hoeveel werk er in de voorbereidingen kruipt... grof gezegd: ze hebben zelf nog een leven. Voor hen begint het pas belangrijk te worden als ze hun kleren moeten gaan kiezen :)
|
|
nancy
20-7-2012
|
5-7-2011 11:05:30
hallo meid , ik ken dat gevoel ik had dat ook met mijn getuigen , ik had men stiefzus als getuigen en als ik vroeg wanneer ze eens tijd had om mee naar bruidsjurken te gaan zien met mij , zei ze vlak af tegen mij van als ik tijd heb euhmm ja dan sta je daar van a oke , als ik iemand zen getuigen zou zijn dan zou ik er in iedergeval meer moeite voor doen ze alee ja das mijn gedacht e :) ze had nooit geen tijd en als ik haar idee vroeg als ik via internet een jurk had gevonden dan reageerde ze er ook ni op dus heb ik eigenlijk mijn besluit genomen en haar niet meer als getuigen te nemen ik heb dit besproken met mijne toekomstige en die zei net het zelfde , dus heb ik haar ge informeert en gezegt van sorry mor dit is mijn gedacht hier over en ik ga je schrappen als getuigen en ik hoop dat je dit niet kwalijk neemt en ik heb dan men dochter genomen als getuigen zij stond er voor te springen om getuigen te zijn voor haar mama , ik dacht bij me zelf van had ik da maar eerder gevraagt :) maar zat in mijn hoofd met van ze is nog mor 17 j maar niet bij stilgestaan dat zij volgendjaaard 18 is hihihihih dus ik heb dit probleem opgelost en ik weet nu niet da men stiefzus me da kwalijk neemt maar iedereen geeft me gelijk dus ben ikblij dat ik deze keuze heb gemaakt :) als je der ni goed bij voeld moete jullie eens met jullie getuigens praten en desnoods mss overwegen om toch iemand anders te nemen zoals ik dat gedaan heb :) ik wens je nog heel veel succes met je voorbereidingen en met beslissen over je getuigens grtz nanske
|
|
Peter
15-10-2011
|
5-7-2011 12:31:41
Wat dat pak betreft: troost je met de gedachte dat het met de etiquette snor zit, je moet helemaal niet hetzelfde aan (als man), maar wel allemaal iets gelijkaardigs. Het is dus allemaal morning coat (of uniform voor wie er heeft) of stadskledij (=gewoon pak) (of uniform).
Mijn broers zijn mijn getuigen en het interesseert hun ook niet. Ik ben deze zomer (net als m'n broer) getuige op het huwelijk van m'n andere broer, dat kwam ik te weten nadat ik hem belde. Hij had ons als getuige opgegeven zonder het ons te vragen of eerst te melden.
Ik maak er geen probleem van, 't gaat nu eenmaal zo.
Je zal zelf moeten bepalen wat de band met je getuige is en of je daarom een andere getuige zoekt of niet.
|
|
cin
27-9-2011
|
5-7-2011 21:23:07
Hoi hoi , Mss moet je eens een eerlijk en open gesprek hebben met jullie getuigen en zeggen wat jullie van hen verwachten want voor iedereen is dit anders denk ik  Wij verwachten bv niet dat onze getuigen voor ons iets doen of regelen ofzo , voor ons is het gewoon belangrijk dat ze erbij zijn omdat deze personen goede vrienden zijn. Mss zijn jullie getuigen rustig aant afwachten tot jullie hen een opdracht geven om te doen ofzo omdat ze hun niet willen opdringen en voor jullie komt dit dan over alsof het hen niet kan schelen. Mss is dit allemaal een communicatiefoutje en een eerlijk gesprek kan al veel ophelderen 
|
|
Chloë
3-9-2011
|
5-7-2011 21:48:07
Tgho, wat verwacht je dat je getuigen doen, daar moet je misschien is bij stilstaan en dan met hen is samen gaan eten ofzo om het op dat moment is echt over de trouw te hebben. Voor hen is dit niet hun dag, ookal zullen ze blij zijn er deel van uit te mogen maken. Mijn getuige organiseert mijn vrijgezelle en helpt als ik het vraag, maar nu continue vragen wat er moet gebeuren enzo doet ze niet, verwacht ik ook niet echt... Maar ik weet dat als ik met iets zit of ergens hulp kan gebruiken ze dit meteen doet... Mijn verloofde zijn getuige van hetzelfde... Wij hebben onze beste vrienden gekozen, ook omdat ze allebei wel een link met 'ons verhaal' hebben. Mijn beste vriendin heeft ervoor gezorgd dat we elkaar hebben leren kennen en mijn verloofde zijn beste vriend verjaard op de dag dat we samen zijn gekomen, ook wel speciaal en toevallig :) Een goed gesprek kan wonderen doen ;)
|
|
Leen
28-5-2011
|
6-7-2011 10:34:48
Herkenning van het getuigenprobleem!
De getuige van mijn man heeft ook geen enkele keer interesse getoont. Dat noemt zichzelf dan beste vriend! Hij is uberhaupt zelf al getrouwd, dus hij weet wat een huwelijk voorbereiden met zich meebrengt! Andere vrienden vroegen ons regelmatig hoe het zat enzoverder. De getuige moest op de vrijdag voor onze trouw nog een berichtje sturen om te vragen hoelaat hij in het stadhuis moest zijn... Sorry eh, lees je uitnodiging!!
Om eerlijk te zijn had ik ook liever een andere getuige gezien, maar mijn man kon natuurlijk niet meer wisselen wegens schuldgevoelens!
De getuige organiseerd normaal gezien de vrijgezellen, dit was dus ook niet het geval!
Achteraf heb ik zelf te horen gekregen dat hij als "beste vriend" en "best man" 25,- euro veel te veel vond als cadeau, hij had eerder gedacht aan 10,- euro (vergeet niet dat iedereen bij ons aanwezig was vanaf de receptie tot het einde van het feest, dus niemand is bij ons voor getrokken of achteruit geduwd!!)
Sindsdien (39 dagen geleden ondertussen!!) hebben we hem niet meer gezien, de rest informeert regelmatig hoe het getrouwde leventje ons bevalt!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|