Nu Online
Momenteel zijn er 213 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat als snack geven tijdens het dansfeest?

  4-7-2011 19:52:24
Hoi collega-trouwers!

Ik had net een discussie met mijn moeder - misschien herkenbaar in de voorbereidingsperiode? - en wil eens een andere mening. Wij trouwen op 14 januari en onze gastenlijst bedraagt zo'n 320 gasten. Dit omdat we beiden een grote familie hebben en mijn vriend als zelfstandige heel wat collega's en cliënteel uitnodigd. Om het geheel betaalbaar te houden hebben we ons feest opgesplitst: vanaf 16u worden er ongeveer 160 gasten (enkel beide families, naaste collega's en onze getuigen) verwacht om deel te nemen aan het feestdiner. Dit bestaat uit een volledig warm buffet (owv de winterperiode) met soep, verschillende vlees-, vis- en vegetarische gerechten en een dessertenbuffet + bruidstaart. Vanaf 21u worden de overige gasten verwacht voor het dansfeest. Om ook hen iets te bieden wilden we het personeel laten rondgaan met frietjes met mayonaise, gepresenteerd in een houten tipzakje om toch een stijlvolle toets aan een simpele snack te geven. Iedereen - dus alle 300 gasten - krijgen zo'n zakje omstreeks 23u. Nu blijft mijn moeder klagen dat ze dit te weinig vind, te simpel en niet eens vlees erbij. De traiteur zag dit laatste niet echt zitten omdat het al moeilijk is om zoveel personen tegelijk van frietjes te voorzien, hij moet ook kunnen volgen met de friteuses. Mijn moeder stelt een frietkraam voor - net zoals mijn aanstaande opperde - maar ik wil dit niet. Ik vind dit zo simpel voor een trouwfeest... (Met alle respect voor degenen die dit op hun feest voorzien!) In februari dit jaar is de broer van mijn vriend getrouwd en heeft een drink met een frietkraam voorzien voor iedereen, zij wilden het eenvoudig houden. Ik heb daar toen wel wat commentaar op gehad omdat ik dit toch maar eenvoudig vind tegenover de familie en ik niet eens frieten heb kunnen eten omdat niemand wist dat de kraam sloot om 00.30u....
Wat vinden jullie nu van zo'n frietje tijdens het dansfeest? Ik wilde dit wel doen om een gulden middenweg te bewandelen met mijn vriend. We kunnen het eens navragen bij de traiteur of vlees toch mogelijk is maar dat jaagt de prijs weer omhoog...

Groetjes!

Ils
14-1-2012
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1902


Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik4-7-2011 20:12:38

Elaba,

Eerlijk gezegd vind ik het verschil tussen een frietkraam en frietjes van de traiteur miniem.
Het zijn uiteindelijk toch frietjes?

En de helft van je gasten hebben reeds warm en veel gegeten. Ik zou alleszins géén frieten meer willen dan :)

Wij geven 's nachts nog broodjes en een kaasschotel. Dus ook voor diegenen die enkel na het eten worden uitgenodigd.




Silke
6-10-2012
 Meld misbruik4-7-2011 20:20:10

Ik sluit mij hier eigenlijk wel bij aan.. het verschil tussen zo'n frietkraam en frietjes van de traiteur zijn miniem! Terwijl een frietkraam mss wel nog iets van vlees erbij kan doen en iedereen de keuze heeft om al dan niet nog iets te eten!
Als voordien duidelijk aangeeft dat het frietkraam er staat tot bepaald uur...
Misschien kan je dan, naast het frietkraam buiten, door de traiteur andere hapjes laten rondgaan, zoals loempiatjes, bitterballetjes, ...? Past bij de frietjes en is net ietsje meer dan de frietjes -... ?

Ofwel moet je iets anders presenteren zoals inderdaad belegde broodjes?
Ook altijd lekker!

Hopelijk geraak je er aan uit!



Jana
5-5-2012
 Meld misbruik4-7-2011 21:03:13

eyla, ten eerste mmmmmm frietjes, mmmm sandwichkes me preparé, mmmmm bitterballen, bij ons krijgen ze ook e frietje om 00.30 en ook broodjes nog. het verschil is wel tussen ons wij zijn met 80 en jullie met heel veel meer. En voor de middag bestellen we onze belegde broodjes en sandwichen bij buurtslager! heel lekker en heel goedkoop. anders doe je e frietje en bestel je zo wa mandjes met sandwichkes ofzo :) Heel moeilijk om te kiezen he :)

groetjes xxx



Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik4-7-2011 21:26:32

Bij ons zal het er zo uit zien :
diner met enkel familie en getuigen.
Vanaf dessertenbuffet komen ook de andere gasten (+100)
's nacht middernachthapjes, dat moeten we nog zien wat, wsl broodjes en kaastafel.
Wij zijn ook al eens naar een dansfeest geweest waar er hotdogs voorzien werden.

Groetjes,
Sonja



Els
5-8-2011
 Meld misbruik4-7-2011 21:31:16

ik volg... hier ook ong 300 man... (ook grote families)

wij voorzien voor allen gewoon een dessertenbuffet en in het laat zullen er gewoon broodjes voorzien worden en ook een kaasplank (eventueel soep of hotdogs nog maar daar denken we nog even over na)

voor de rest denk ik niet dat er heel veel keuze is



Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik4-7-2011 21:47:42

ik ben misschien niet de juiste persoon om er iets van te zeggen, want ik lust niet graag frietjes en het idee van zo iets vettig te eten laat op de avond maakt me al niet goed, maar ik zou precies ook eerder gaan voor een sandwich en een lekker kopje soep. Die soep is toch typisch winters? en dan zo met geraspte kaas die je er kan indoen... hmmm..





Linde
26-5-2012
 Meld misbruik4-7-2011 22:42:15

1 woord: FRIETJES! Echt doen! Ik vind het in ieder geval geweldig!
Linde



nessie
23-6-2012
 Meld misbruik4-7-2011 22:42:48

ik kan er niet aan doen maar als ik aan een frietkraam denk op een trouw moet ik spontaan denken aan die aflevering van zo zijn wij getrouwd. waar de andere bruidjes een uur hebben moeten aanschuiven vooraleer ze frietjes hadden omdat de frietkraam niet mee kon met bakken... misschien toch iets om rekening mee te houden.




Ils
14-1-2012
 Meld misbruik4-7-2011 23:11:05

@ Nessie: ik heb die aflevering ook gezien én het zelf meegemaakt met de trouw van mijn schoonbroer. Daarmee dat ik dit niet zo zie zitten: een kraam vind ik minder 'classy' en in januari kan het best koud zijn om staan aan te schuiven.. Het is ook niet fijn als je gasten 'verdwijnen' uit de zaal en mogelijk verkleumd terugkomen... Misschien kan ik het best dit als grootste tegenargumentatie zien en toch maar voor de frietjes in de zaal gaan, hopelijk kan de traiteur voor wat extra snacks zorgen.
@ Els, Sonja, Jana en Sofie: ik had ook aan een broodjesbuffet gedacht maar dat ziet mijn verloofde niet zitten, gewoon omdat hij dat zelf niet graag eet :) Ik hoop dat we eruit geraken, zeker al bedankt voor jullie reacties!!



Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik4-7-2011 23:15:19

In onze zaal kan je nog andere dingen kiezen, escargot's, warme beenhesp, ...

Dus gewoon even aan de traiteur vragen wat de mogelijkheden zijn. Heb je geen menu gekregen?



Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik4-7-2011 23:29:08

Wij hebben voor een receptie gekozen met allerhande warme hapjes en dan tegen 22 uur de bruidstaart en dessertenbuffet.
Er gaan ook wel heel de tijd hapjes op de tafels staan (ik veronderstel dan chips enz, moet ik nog eens navragen).
Voor later op de avond voorzien wij niets meer, bij ons is het echt een dansfeest en staat zo ook op de uitnodiging.
Wij konden het dessertenbuffet ook nog uitbreiden met kaasschotels.




Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik5-7-2011 10:16:13

Hoi,

Bij ons was is na het buffet (koud buffet, soep aan tafel, warm buffet) het dessertenbuffet blijven staan tot het feest eindigde. Enkel de snel bederflijke dingen verdwenen. De gasten hadden ruim voldoende van het diner zodat hapjes niet meer nodige waren. Dit was ons ook afgeraden door de eigenaar van de zaak.

Je zou ook je extra gasten kunnen uitnodigen vanaf het dessert zodat ze daar van kunnen meesnoepen (en vragen dat dit kan blijven staan). Dit hebben wij meegemaakt op een feest en dit sloeg zeer sterk aan bij de gasten aangezien zij meestal al een warme maaltijd achter de kiezen hebebn voor ze toekomen.

Wij hebben recent ook een feest meegemaakt waar er wel broodjes en frietjes waren voorzien maar daar hadden de gasten niet echt oog meer voor.
Met een frietkraam heb ik zefl totaal geen ervaring.


Groetjes

Evelien


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...