Nu Online
Momenteel zijn er 8 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eindelijk er komt schot in de zaak!

4-7-2011 14:29:58
Eindelijk deze avond een afspraak met de burgemeester! Hoe is dat bij jullie verlopen? Heb er toch een beetje stress voor! Dan 1 september de jurk gaan kiezen in Aalst bij Pierre Yves, en de week later bij het parochiekoppel! Er komt toch veel bij kijken! Maar het is wel zalig om de voorbereidingen te doen!

groetjes xxx
Jana

Jana
5-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 448

Penny
20-7-2011
 Meld misbruik4-7-2011 14:37:15

Afspraak met de burgemeester?
Bij ons in Turnhout gewoon langs de burgelijke stand papieren invullen en dat was het voor de gemeente...

Kleed kiezen: geniet ervan want was tot hier toe een van de leukste dingen om te doen :-)
donderdag mag ik het mijne gaan halen en kijk er heel hard naar uit.

Succes met alle voorbereidingen!

Jana
5-5-2012
 Meld misbruik4-7-2011 14:46:20

Ja wij moeten eerst deze avond bij de burgemeester langs om onze datum in "potlood" te gaan vastleggen! en ook om kennis te maken met elkaar. Had eerst gebeld naar de burgelijke stand, maar we moeten eerst de burgemeester persoonlijk passeren! dus vanavond al in potlood en dan begin november officieel papieren binnegeven!
Ja jij telt al duidelijk af he :) Hopelijk mooi weer.
groetjes xxxx

Penny
20-7-2011
 Meld misbruik4-7-2011 14:49:30

Dat is op zich nog eens persoonlijk contact met de trouwers van je gemeente. Eigenlijk een mooi initiatief daar :-)
Succes!

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik4-7-2011 14:50:54

Wij moesten dit ook gewoon op de burgerlijke stand gaan doen hoor!
De burgemeester die een huwelijk voltrekt, dat gebeurd bij mijn weten niet vaak!

Jana
5-5-2012
 Meld misbruik4-7-2011 15:00:19

Ja bij ons is dat steeds zo! de burgemeester doet dit zelf. bij mijn zus was het ook de burgemeester zelf die het huwelijk voltrokken heeft. Ja vind het ook een mooi initiatief. Zo weet je al eens wie die persoon is en wat we mogen verwachten. Het verschil is wel nu dat ik deze burgemeester nog niet gezien heb, omdat we verhuisd zijn. Allesinds we kijken er naar uit!

Kim
19-8-2011
 Meld misbruik4-7-2011 15:23:31

Amai,
Zo persoonlijk is het bij ons niet. Ik heb de burgemeester nog nooit echt van kortbij gezien en denk ook niet dat hij de trouw doet. Bij ons was het ook gewoon langs de burgelijke stand een papier invullen en klaar is kees en dan gewoon op de afgesproken datum op tijd zijn.

Groetjes

Jana
5-5-2012
 Meld misbruik4-7-2011 15:43:34

Amai hebbe jullie geluk dan :) ja bij mij was da: ik belde naar de gemeente, en die mevrouw zei van ja voor wanneer is het? kzeg ja 5 mei 2012, waarop da zij zei van: komt maandag om 18u langs bij de burgemeester, dan ben je al zeker van je uur en datum. en dan daarna officieel papieren invulle in november bij burgelijke stand. Dan kan hij jullie al is ontmoeten en word de datum in potlood geschreven. dus ja, hoe et ook tewerk ga weet ik ma pas als we terug zijn deze avond.

Ils
14-1-2012
 Meld misbruik4-7-2011 17:08:42

Leuk om te lezen, Jana!
Onze datum staat ook nog in potlood geschreven, pas in september kan deze definitief worden gemaakt met het dossier. Hier is het normaal ook de schepen die ons huwt, wel jammer want de burgemeester is toch een beetje 'echter' :)
Toch voor een jurk uit de bruidswinkel gekozen? Heel fijn om te doen én Pierre Yves heeft een mooie collectie! Ik wilde daar ook eens gaan kijken maar dat is nogal ver voor ons... Maar ik ben dolgelukkig met het mijne hoor! Alhoewel, ik trouw in 'kleur' en gisteren zei een vriendin - hoewel ik de kleur nog niet verraden heb - ''Mijn tante is in het ... getrouwd en dat was echt lelijk!''. Natuurlijk had ze het over de kleur van mijn kleed maar dit weet ze niet, toch wel even slikken én bang zijn dat de anderen - en vooral mijn 'gommetje' deze kleur ook lelijk vinden! :'( Ach, het is besteld en ik vond het mooi dus dat maar proberen aan de kant te schuiven... Die kleur staat mij misschien beter als bij haar tante :)

Groetjes!

Jana
5-5-2012
 Meld misbruik4-7-2011 17:20:00

hey, ja toch maar een jurk uit de winkel! uit de collectie van maggie sottero, daar vind ik echt mijne smaak in! en de mama zei natuurlijk: ma jaantje toch, toch geen kleed via internet bestelle? nja ze vind nog steeds dat het op de ouderwetse manier moet: de mama betaald de jurk! heb natuurlijk zonder twijfelen een afspraak gemaakt :)
vanwaar ben je eigenlijk? want pierre yves heeft e paar zaken! brussel ook, aalst, ...
ik weet als ik ga zegge: trek het u ni aan, da da gaat helpen (denk et niet) Natuurlijk trekt ge da u aan!!! das logisch :) Zolang gij u jurk maar mooi vind. das het belangrijkste! ik ga dat risico niet nemen want mijn favo kleur is roos en geel :) waarschijnlijk ga u vriendin dan e rood hoofd hebbe en zal ze terugdenke aan hetgene wat ze gezegd heeft als ze u in u jurk ga zien! :) en anders voorzie je twee jurken he :) een kleurtje en e wit :) kan je wisselen! kem daar ook al aan gedacht voor twee jurken maar het is wa kostelijk dan :)

groetjes !!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...