Terug naar overzicht
euhm nee, ik denk eerder dat uw mama 'motherzilla' aan het worden is :-s. Goh wat jammer voor je dat je nu in de laatste sprint je zo'n zorgen moet maken over je moeder! Ik had eerder de schoonmoeder die me vlak voor de trouw echt gek maakte (en ja die is ook meegekomen naar de vrijgezelle en ja die was zelf al aangeschoten voor ze daar was!). Verschrikkelijk is het... Kan je je moeder subtiel laten weten dat het jouw dag is en jij vooral moet stralen en jij dus ook voorrang krijgt op het kapsel en bijpassende accessoires! Ik zou het haar toch duidelijk maken dat jij graag hebt dat zij op die dag als een stijlvolle dame voorkomt ... Hopelijk draait het goed uit voor je! Veel succes alvast en niet teveel op focussen!! Op die dag loop jij in de belangstelling hoor!
ik zou toch maar eens rechtuit tegen uw moeder zeggen dat dat niet kan! Lijkt alsof ze het een beetje moeilijk heeft dat je in de 'spotlight' staat of mss gewoon het feit dat je gaat trouwen? Aangezien de trouw nog maar zo kort bij is zou ik door de zure appel bijten en zeggen waar het op staat! veel succes ermee, hoop dat je toch nog van de laatste voorbereidingen kan genieten!
Och Penny, zo vervelend, al zeker dat je je eigen verlangens opzij moet gaan zetten om je mama niet op stang te jagen... Vaak wordt gezegd of gedacht: 'ik zal maar het meeste verstand gebruiken', maar ver kom je hier ook niet altijd mee hé? Probeer het toch niet te veel aan je hart te laten komen. Tenslotte is dit jullie trouw en ben jij de bruid! Heeft je moeder zin om er als een overjaarse tiener bij te lopen? Niet fijn, maar laat ze. De mensen zullen toch naar jullie kijken hoor! En kopieert ze je kapsel? Wel, bij haar zal het niet hetzelfde overkomen als bij jou... Maar hierover zou ik haar wél durven zeggen / vragen dat ze een ander kiest. Er zijn zo veel mogelijkheden, dus vind ik niet dat ze net op jullie dag moet gaan kopiëren van jou. Ik hoop echt dat je dit wat van je weg kan duwen - kruip met de mensen die je wel genegen zijn in een imaginaire stolp en kijk met hen uit naar jullie grote dag. Je moeder even uit beeld laten, lukt je wel tot dan. En als het een troost kan zijn, de dag zelf ben je zooo aan het genieten dat je toch even de vervelende trekken van bepaalde mensen over het hoofd ziet... Kop op!!
Hey, Ik zou toch ook eens proberen om samen te zitten met je moeder en het haar uitleggen...Het is tenslotte toch jouw dag en niet de bedoeling dat jij er niet van geniet omdat zij moeilijk doet. Hoop dat alles goed komt voor je!
Hey ladie! Trekt het je gewoon eventjes niet aan. Wees blij dat ze er goed wil uitzien op jullie dag. En ik geef je 1 raad: laat ze doen, dan kan ze je achteraf niet verwijten dat ze van niets wist (zoals bij ons het geval is) Ik zeg niet dat ze gelijk heeft, hoe het nog twee weekjes vol en op de dag zelf, zul je ze niet horen!
Hoi Penny, Wat jammer voor je meid dat dit gebeurt allemaal! Juist om dit te vermijden heb ik mijn eigen schoonouders niet uitgenodigd op onze vrijgezellen-BBQ... Ik vind dat ouders en schoonouders gewoon niet bij een vrijgezelle horen eerlijk gezegd! Maar misschien ben ik te streng? ;-)In ieder geval: probeer het niet aan je hart te laten komen... hoe verkeerd zij ook zit en hoeveel zin je ook hebt om het haar duidelijk te maken...probeer nog twee weekjes vol te houden en geen ruzie met haar te krijgen vóór de grote dag er is! Ik weet dat het gemakkelijker gezegd is dan gedaan... Geniet vooral van de laatste loodjes en het zal allemaal in orde komen op jullie dag!xxx
Is heel begrijpelijk dat je je zo voelt. Langs de ene kant bedoelt je mama het wel goed natuurlijk en wil ze er inderdaad mooi uitzien. Maar ja als het haar echt niet staat zou ik haar toch proberen duidelijk maken dat ze de moeder van de bruid is en niet de bruid zelf...
Mijn mening is ook : laat ze doen. Zoals hierboven reeds gezegd : jullie staan die dag in het zonnetje en niemand anders. Niemand kijkt echt om naar een excentriek gekleed iemand, hoor. Hooguit zullen mensen denken "Amai, wat heeft dié aan ??" Net zoals de 2 dochters van Fergie in Engeland op het huwelijk van William & Kate... Als moeder van de bruid hoort ze toch te weten hoe ze zich moet kleden maar er zijn wel meer moeders die het er heel moeilijk mee hebben om niet in het midden van de belangstelling te staan die dag... Laat het over je heen gaan. Je zal zien, op je trouwdag zal alles heus wel vlot verlopen. Dus kop op, Penny ! Nog maar een dikke twee weken te gaan. Dus :kijk naar de zon dan valt de schaduw achter je.
Hoi,Ik had ook een probleempje ivm kleding met mijn moeder.Het begon met de aankondiging van ons huwelijk toen we te horen kregen "Ik moet toch niet in "'t lang" komen zeker".Tot ze tijdens het passen een kleedje zag hangen (lang) wat haar zin was. Ineens wilde ze wel in "'t lang". Omdat mijn schoonouders dit niet zagen zitten (een groote bedrag uitgeven aan een kleed dat je maar 1 keertje kan dragen en ze hebben het al niet erg breed) moest ze van haar idee afzien want ze wilde niet uit de toon vallen zei ze. (= opstakel 1)Ik vertrek op jurkjesjacht met mijn moeder en ze komt terecht bij hetzelfde jurkje als dat van mijn schoonmoeder!!!! Zelf vindt ze het geen probleem als ze maar een andere kleur zou kiezen. Alsof het niet zou opvallen dat ze totaal hetzelfde jurkje aanhebben?!?!?! Onder het mom dat ze nog even tijd heeft en dus nog kan terugkomen voor dat jurkje heb ik tijd kunnen rekken. = (opstakel 2)Toen ze er zich had bij neergelegd dat het dan toch een kort kleedje zou worden kwam opstakel 3. Ik had tegen iedereen van de suite laten verstaand dat wit en donkere kleuren zoals zwart niet geaprecieerd zouden worden. Ik vond dit een normale eis maar blijkbaar toch iets te veel van het goede want mijn moeder kwam met een grijs bustierkleed aanzetten. Dat is dan van de baan geschoven.Daarna was een wit kleedje met blauwe opdruk en een wit vestje (nummer 4). Vond ik totaal niet kunnen en ik werd bestempeld als totale bridezilla door mijn ouders. Na lang zoeken toch een blauw vestje gekozen op het jurkje. Nog altijd overdreven wit maar het was gekocht dus ik had niet meer te zeggen, dus einde discussie.Uiteindelijk komt dan ook mijn grootmoder aandraven in een zwart/wit ensemble (op welke kleuren ahd ik dan weer mijn veto gezet), de andere in een wit/blauw (gelijkaardig aan dat van mijn moeder). De kant van mijn man waren de hoofkleuren donker blauw, wit (?), zwart (?) en beige. Gelukkig brachten onze getuigen nog een beetje levendige kleuren in het geheel.Ik zou je moeder er op aanspreken maar ik heb ook uiteindelijk niet mijn zin gekregen dus kies de dingen uit waar jij het meeste aan gehecht bent en probeer daar je gelijk in te halen. Bv zij een ander kapsel maar jullie hebben wel dezelfde handtas (die heb je misschien iets minder vaak bij dan vakt het niet zo op).Groetjes en veel sterkteEvelien