TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Leen
28-5-2011
|
3-7-2011 8:26:46
Ik moet eerlijk toegeven dat ik in zo'n situatie niet zo rustig zou zijn gebleven!
Ik zou wel mijn mond hebben opengedaan, maar uiteindelijk hetzelfde gereageerd hebben als jij, sleutels pakken en wegwezen!
Het is jullie dag, begrijpelijk dat je deze wilt vieren met mensen die je lief hebt en niet met wild vreemde...
|
|
jeff
27-8-2011
|
3-7-2011 9:53:13
Vergeet nooit dat het uw en jullie dag is! En uiteindelijk weet je nu met welke schoonmoeder je nu voor de rest van je huwelijksleven zult geconfronteerd worden. Eentje die zich graag zal moeien en verwijten. Chapeau voor hare man!! Hopelijk kiest je vriend uwe kant, en eist hij zijn ma tot excuses! Laat het niet aan je hart komen!! het zegt meer over haar dan over jou he
|
|
Kendra
21-5-2011
|
3-7-2011 10:41:24
Hey, Heb iets gelijkaardigs meegemaakt een dik half jaar voor onzen trouw. Uiteindelijk hebben we beiden wat water bij onze wijn gedaan maar voor mij heeft heel mijn schoonfamilie afgedaan voor altijd! Maar blijf inderdaad onthouden dat het jullie dag is. Als je echt niet wil dat ze zich nog moeien, kan je ook alles zelf betalen en hebben zij geen `recht` meer om zich te moeien. Wat ik nu wel moet zeggen is dat je niet veel `last` hebt van mensen in de suite. Ik kom echt niet overeen met zijn zus en ik heb haar niet eens opgemerkt (of genegeerd) en echt waar, het was onze dag en daar gaat niemand anders met de aandacht lopen. Ik zou toch proberen om nog eens te praten. Ook al kiest je vriend (normaal gezien) jouw kant, toch zal hij wel graag hebben dat zijn ouders er ook bij zijn... Verder nog heel veel sterkte met de stervende familieleden! Groetjes, Kendra
|
|
Sofie
12-8-2011
|
3-7-2011 10:55:00
Hey, Ik vind dit echt erg voor jou! Persoonlijk vind ik het ook niet jouw verantwoordelijkheid om voor overnachting te zorgen voor deze mensen. Bij ons is er ietwat hetzelfde gebeurd (maar dan zonder de vlammende ruzie) met de stiefmoeder van mijn verloofde. Zij wou er sowieso haar familie bij (ouders, broers, zussen en de kinderen). Ik had zoiets van, dat is stieffamilie dus... Maar mijn verloofde kent deze mensen ook al heel erg lang dus hij wou ze er wel bij. Ok dan nodigen we ze uit. Maar ze wist dus dat er een hotel aan de zaal was, waar wij en mijn schoonvader en zij al gingen blijven slapen. Dus wou zij dat haar familie ook bleef slapen omdat ze van ver moeten komen (Aarschot, feest is in Moorsel bij Aalst). Ik had ook al zoiets van: pfff deze mensen zijn echt niet mijn beste vrienden dus ik wil die er 's morgens echt niet bij. Maar ze zijn vrij om dit zelf te regelen. Mijn schoonvader belde ons onlangs om te vragen hoeveel kamers er nog vrij waren. Dus hebben wij moeten bellen naar het hotel en dit dan weer moeten doorgeven aan hun. Maar op het kaartje van de zaal dat bij de uitnodiging zit, staan ook de gegevens van het hotel. Dus kunnen ze toch zelf gewoon even bellen en vragen?! Dan de tafelschikking, wij weten al op voorhand dat deze mensen niet lang zullen blijven (niet echt feestbeesten) dus hadden we ze langs de zijkanten gezet zodat de lege tafels nadien aan de zijkant staan. We laten dit zien aan mijn schoonvader en de stiefmoeder... Moest het helemaal veranderd worden omdat zij dicht bij haar familie wil zitten (die ze zo ongeveer alle dagen in de week al ziet!) Kreeg er echt last van... Maar hebben het dan toch een beetje veranderd, heb wel gezegd dat ik ze niet in het midden pal naast de dansvloer ga zetten. Dit is dus opgelost geraakt zonder lelijke woorden te gebruiken, wel met last langs haar kant en de mijne :) Ik hoop dat je schoonmoeder je nog haar excuses aan biedt, want dit is helemaal niet leuk voor jou en je verloofde!
|
|
Marijke
10-9-2011
|
3-7-2011 11:27:48
Hier ook een gelijkaardige situatie! We zijn sinds vorige week begonnen met het uitdelen van de uitnodigingen. Al een jaar en 3 maanden ging iedereen er mee akkoord dat we de schoonouders van mijn verloofde zijn zus niet gingen uitnodigen. We hebben ze op die 5 jaar 4 keer gezien, we kennen elkaar dus niet zo goed en we hebben er echt totaal geen band mee. Zijn zus heeft een klein kindje van anderhalf jaar en 2 maanden terug vragen ze of we ze toch niet op de receptie kunnen vragen zodat ze de kleine kunnen oppikken en zij gingen dat oppassen. Daar kon ik absoluut mee leven en dat was dan geen enkel probleem. Nu we alle uitnodigingen geschreven hebben en al aan het uitdelen zijn bellen ze ineens 2 dagen geleden dat we die ouders toch op het avondfeest moeten vragen. Ze hebben een andere oppas gevraagd. Daarnaast moet je weten dat we al aan de limiet zitten van onze genodigden en al veel mensen op de receptie vragen omdat we ze gewoon niet meer op het avondfeest kunnen vragen. En dat was voor mij ook echt de druppel (ook emotioneel), mensen die ik graag heb moeten al naar de receptie en nu zou ik ineens wildvreemde voor mij op een avondfeest moeten vragen, twee mensen die niemand anders zullen kennen op het feest en waarschijnlijk een hotel opzoeken na de openingsdans! Er zijn nog veel meer redenen waarom we ze niet moeten vragen. Ja, als ik er over typ dan ben ik terug kwaad aan het worden, voorlopig hebben we de beslissing uitgesteld tot dat we weten hoeveel personen er bevestigen, maar stiekem hoop ik dat iedereen bevestigd, zodat we ze echt niet moeten vragen!
Dus ik weet heel goed hoe je je voelt! Probeer hopelijk zonder veel woorden (ruzie) toch een compromis te sluiten, want het is idd JULLIE feest!!!
Succes!
|
|
dorien
5-5-2012
|
3-7-2011 16:43:01
mja hier hebben we ook zo'n zaken al meegemaakt hoor!!! in beide families is het hier wel iets dusja ... maakt het er niet leuk op e... maar we kiezen voor elkaar en zijn nu met ONZE trouw bezig!!!
|
|
sarah
17-12-2011
|
3-7-2011 20:31:18
hallo iedereen bedankt voor de steun.
Ik vind dat ik al genoeg water bij de wijn heb gedaan door deze mensen al op het avondfeest uit te nodigen.Terwijl heel de opzet een intiem avondfeest is van 30 man, de helft van mijn familie is zelfs niet gevraagd. Ze s morgens na het feest zien bij een ontbijt dat eigenlijk iets intiems moet zijn, is nu echt wel een brug te ver.
Ik ben vooral verschoten van het venijn van mijn schoonmoeder. (NB we betalen onze trouw bijna volledig zelf, maar zij zouden die suite dan willen betalen.)
Mijn verloofde heeft duidelijk gezegd tegen zijn moeder dat er geen sprake van kan zijn, en dat ze haar verontschuldigingen moet aanbieden. Wait and see zeker...
|
|
Brenda
10-9-2011
|
3-7-2011 23:54:30
hallo sarah
moeders zijn sowieso gevoeliger als hun kinderen gaan trouwen. In hun hoofd spookt dan vanalles en af en toe komt er iets uit waarvan je denkt... waar hààlt ze het ?
ik heb een klétterende ambras met mijn mama gehad ene tijdje geleden, ook met dikke nek etc etc en toen belde mijn papa nadien om te vragen 'wat is er daar gebeurd ? Want mama durft zelfs niet zeggen wat ze allemaal gezegd heeft ...'
ik wil maar zeggen : misschien is het pre huwelijkse stress.
ik was even in de war over wat je bedoelde met 'suite' maar je bedoelt dus de overnachting in hetzelfde hotel als jullie ?
als buitenstaander bekijk ik het zo :
- die mensen horen er niet (wat heeft de schoonfamilie van de schoonfamilie ermee te maken vraag ik me af) maar bon, ze zijn nu eenmaal op de lijst gezet dus so be it.
- als je schoonmoeder daar perse een bed voor wil, dan stel je haar voor dat ze zelf een hotel boekt voor die mensen. Mét het risico dat het hetzelfde hotel is als dat van jou.
- ik zou dus zelf een ànder hotel boeken voor die mensen, de naam van je schoonmoeder doorgeven als degene die de boeking doet en daarmee uit
- en anders : roomservice voor jullie ontbijt !!! Dan geniet je ten volle van die suite.
|
|
Sofie
|
4-7-2011 9:21:51
Helemaal niet leuk... Ik kan het zo goed begrijpen, zelf ook helemaal geen fijne schoonmoeder (ook los van de trouw) en daar zit je dan ook de rest van haar leven mee opgescheept. Maar het gewoon weglopen zonder iets te zeggen: chapeau, ik weet niet of ik het gekund had!
Er is een opmerking gemaakt over "kant kiezen": meisjes, verplicht je vriend daar niet toe. Het is zijn mama, hij voelt zich waarschijnlijk al geweldig ambetant omwille van haar gedrag naar jou toe. Dat is ongemakkelijk en voelt zo wat "deloyaal", niet echt wat je zou willen.
Sarah: als jullie de trouw bijna volledig zelf betalen, bepalen jullie ook wat er gebeurt. Ik weet dat het fijn is om over de trouw te praten, maar probeer dat toch te vermijden met mensen die heel nauw erbij betrokken zijn (in casu: schoonouders en evt ouders), want die zien dat bijna altijd als een invitatie om ook hun gedacht eens te geven. En dat zal heel vaak niet stroken met wat jullie wilden. Heel veel miserie komt daar vandaan, ik ben dus voor ons feest vast van plan om er zo weinig mogelijk over te spreken met mijn (schoon)ouders.
Als het echt erg "steekt" wat ze gezegd heeft, laat dan je vriend eens met haar praten, of met zijn papa die dan op zijn beurt kan bemiddelen. Doe het zelf in elk geval niet: een eigen kind zegt minder verkeerd dan een "wildvreemde"...
Goeie moed in elk geval!!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|