Nu Online
Momenteel zijn er 102 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dipje

29-6-2011 17:59:06
Hoi hoi!

Vandaag overvalt mij weer een dipje ivm de voorbereidingen. Soms heb ik gewoon helemaal geen zin meer in al die voorbereidingen De combinatie met werk en huishouden vergt echt wel veel energie vind ik...

Daarnaast begin ik te twijfelen over bepaalde dingen zoals de bedankjes. Dan stel ik mij de vraag: is het eigenlijk echt wel nodig van daar zoveel geld in te steken? Ik weet namelijk uit ervaring dat die bedankjes na een paar dagen ergens in een lade verdwijnen, opgegeten zijn of weggegooid worden... Heb eigenlijk niet zo'n zin om mee te doen aan al die dingen die verwacht worden.

Begrijp me niet verkeerd hé, ik ben geen vrek voor alle duidelijkheid maar een huwelijk kost al zoveel geld en dan ook nog die bedankjes, kado's voor getuigen, ouders, ... terwijl ik uiteindelijk geen enkel perfect kado vind dus waarom daar dan zoveel geld aan uitgeven?

Is het wel normaal dat ik zo denk? Of moet ik toch echt wel iets voorzien? Pffffff, weet even niet meer van welk hout pijlen maken

Sorry dat ik wat negatief klink of zo, maar moest dit ff kwijt...

Liefs
Esther

Esther
3-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 578

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik29-6-2011 18:12:30

heej ik denk dat in de voorbereidingstijd van een trouw iedereen wel eens een dipje kent ... wij hadden onlangs lastige situaties met mijn kant van de familie door alle voorbereidingen. achja dat is nu gedaan ... maar het is allemaal wel beeindigd in : dat wij nu alles moeten doen maar met vragen mogen we bij hen terecht. wij wouden eerst alles zelf doen... ben hier wel blij mee maar niet door de situaties die het met zich mee bracht en nu nog steeds voelbaar zijn.

mijn ouders hebben zelf gezegd dat we geen cadeaus moeten voorzien voor hen owv dat mijn vriend zijn ouders gescheiden zijn en het daar zeer moeilijk ligt! we zullen al blij zijn dat iedereen zijn best wil doen om er die dag te zijn! ik denk momenteel dan ook nog niet om iemand een individueel cadeau te geven ... eventueel misschien de getuigen gewoon een gegraveerde balpen om het papier te tekenen :)

Ik ben wel al aan het nadenken geweest om iedereen een bedankje te geven... maar al snel is het zeer duur zo vond ik de trouweendjes helemaal geweldig maar eum ... al snel 5euro voor een koppeltje is toch wel veel geld! daarbij zou ik op de tafels gepersonaliseerde servetten willen leggen ... hier ben ik nog aan het ontdekken of het eventueel mogelijk is om dit een beetje budgetvriendelijk te doen.

ik wil alles zo mooi en leuk mogelijk maar ne trouw ... man man ... da kost zoveel geld! maar als ik ergens aan het zien ben ben ik zo weg van alles, momenteel kan ik me nog wat bedwingen en blijft het nog even bij zien ... maar eens ik aan het kopen ben, ben ik waarschijnlijk niet meer te houden :)

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik29-6-2011 19:37:20

Zo herkenbaar... Op zo'n dag als vandaag denk ik: ik wil gewoon graag buiten in de zon gaan zitten. Maar dan ben ik weer met vanalles bezig omdat het één van de weinige avonden is dat we weer thuis zijn...
En ja soms ben ik het beu, en soms vind ik het heel leuk en heb ik er weer veel zin in. Want ja, eigenlijk moeten we hiervan genieten, want die dag zelf vliegt zo voorbij hé...

Succes in ieder geval
Doei
Sharon

liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik29-6-2011 19:46:27

Ik heb het ook een periode lastig gehad... Ook iedere dag gaan werken, dan het huishouden nog, fitnessen, en dan nog die trouw erbij... Ik moet ook alles bijna alleen regelen, das nog moeilijker... Ik weet niet wat wel of niet goed is... Ben toch een paar keer enorm beginnen janken ze, dak niet wist waarom eigenlijk...
Maar wij zijn 2 weken geleden in verlof gegaan en naar Kreta vertrokken... K had het echt nodig! Ben nu veel meer ontspannen. Het grootste werk is nu toch gedaan, het zijn nu enkel de kleine dingen die we nog moeten in orde brengen. Ik trek het mij nu niet zoveel meer aan... Kop op!! Groetjes,

Liesbeth

Katrien
26-8-2011
 Meld misbruik29-6-2011 21:10:12

Ik snap ook wat je bedoelt. Soms kan het echt teveel worden.
Je moet ook niet alles doen wat de mensen "verwachten", het gaat uiteindelijk om het trouwen op zich en ervan kunnen genieten met iedereen.
Heel het trouwgebeuren is gewoon zo een megabussiness geworden, alsof het onmogelijk is om te trouwen zonder een ceremoniemeester en een hele garderobe voor de suite, en bedankjes, en honderd ballonnen en ....
Natuurlijk kan dat leuk zijn, maar ik vind het allemaal niet nodig.
En dat zijn nog eens centen die niet in de huwelijksreis kunnen gestoken worden!
Gewoon doen waar jullie zin in hebben, en waarschijnlijk zijn de details voor jou extra opvallend nu maar voor de gasten zal er niets mankeren :-)

Esther
3-9-2011
 Meld misbruik29-6-2011 21:39:15

hey meiden, bedankt voor jullie reacties!

Ben gelukkig niet de enige dan die het voorbereiden soms beu is... dacht al dat ik abnormaal was :-)
Krijg wel hulp van mijn verloofde natuurlijk, maar toch... Als ik vraag: zullen we dit zo of zo doen of zou dit of dat niet leuk zijn? Dan krijg ik steevast als antwoord: schatteke, ge moogt doen wa ge wilt hoor... Mja, hij wil op die manier gemakkelijk zijn, maar soms is het makkelijker als hij gewoon zou zeggen: dit of dat is het leukste :-)

En na wat piekeren, denk ik nu toch ook dat ik geen bedankjes ga doen. Tenslotte gaat het nog altijd om het trouwgebeuren op zich en het gezellig samen zijn met familie en vrienden. Dus Katrien, ik denk dat wij een beetje op dezelfde golflengte zitten. Vind het trouwen tegenwoordig een beetje overdreven. Ik wil hier zeker niemand voor de voeten lopen of zo hoor, want iedereen moet gewoon doen waar hij/zij zich het gelukkigst bij voelt natuurlijk. Maar voor mij hoeft het hele gedoe van ceremoniemeester en suite-toestanden ook niet...

Enfin... mijn hoofd is weer een beetje helderder nu... Thx meiden :-)

Wendy
9-7-2011
 Meld misbruik30-6-2011 6:36:00

Ik herken jullie gevoelens volledig. Ik denk soms: "Jongens, ik wil alleen maar trouwen, that's it!" Al dat gedoe dat erbij komt, maar ik weet ook wel dat ik anders niet tevreden zou zijn als het zo niet zou worden (traditioneel feest met zoveel gangen en wat dansen achteraf, kerkelijk huwelijk enzo). Soms denk ik dan wel dat een dansfeest of zo makkelijker was geweest; dat zal je wel tijd schelen in aankleding van tafels en tafelindeling; klaarzetten van zaal moeten wij bv. voor een groot deel zelf doen en achteraf terug allemaal dingen gaan ophalen. Je moet je dan niet bezighouden met menukaarten ook al niet en dan zou ik ook niet tot in Maldegem moeten om mooie wijnglazen te huren (die van de zaal zijn bolletjes). Maar ja: zal het er voor over hebben.
O ja; wij hebben ook geen bedankjes voor de mensen. Achteraf sturen we een bedankkaartje dat, zoals reeds gezegd, waarschijnlijk na twee weken op een kast te staan met t oud papier meegaat.

Lien
24-3-2012
 Meld misbruik30-6-2011 8:42:24

Esther,

Ik heb exact dezelfde mening als jou over de bedankjes Dus wij doen dit ook niet en ik voel mij daar helemaal niet slecht bij!
Ik weet zelfs niet of we echt bedankjes voor ouders en getuigen zullen doen. Misschien bloemen ofzo of achteraf eens goed gaan eten, maar meer ook niet.
Heb geen zin om op m'n trouwfeest een half uur "bedankjes te gaan uitreiken aan iedereen"
Oh en nog een reden waarom wij geen bedankjes geven aan de mensen die naar het feest komen, is omdat we geen zin hebben om tijdens het feest bij de deur te staan om iedereen bedankjes te geven!

Groetjes!

Sophie
11-2-2012
 Meld misbruik30-6-2011 8:49:09

Hey Esther,
wij doen ook geen bedankjes hoor. Vind dat ook allemaal wat overdreven...het is wel leuk op het moment zelf en chapeau voor de mensen die het wel doen, maar wij proberen ook te besparen waar het maar kan (2 kindjes, verbouwing gepland, dus kosten genoeg!)
Ik ben van plan om iedereen de avond zelf gewoon te bedanken in de speech of zo, en voor de rest een goed feest te geven...dat is uiteindelijk toch ook een bedanking, als iedereen zich amuseert

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...