TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Claudia
12-8-2011
|
29-6-2011 18:03:18
Wij hadden een jaar à half jaar volgende allemaal gedaan: - kerk (ook misboekje heb ik redelijk vroeg gedaan) - gemeentehuis - zaal - fotograaf - videograaf - DJ - vervoer - iemand gezocht voor bruidstaart - kapster en make-up aan huis (als je nog iemand zoekt dan kan ik je wel iemand doorgeven) - getuigen internet afzoeken naar decoratie-ideetjes en die foto' opgeslagen, gastenlijst gemaakt en die dan elke keer bijgewerkt, dagplanning geschetst, ...
|
|
Linde
26-5-2012
|
29-6-2011 18:08:04
Hey Dorien,
Ook wij trouwen in Mei. Hier een lijstje van wat wij al hebben gedaan/geregeld:
- uitnodigingen (we laten een illustrator deze tekenen- ze is er mee bezig)
- auto ligt vast
- rode loper ligt vast
- catering voor tijdens de receptie
- enveloppendoos
- gastenboek (weet wat ik wil- nog wel maken)
- fotografe+ fotolocatie
- persoon die onze ceremonie zal leiden
- liedjes voor tijdens de ceremonie
- live muziek
- muziek tijdens intrede zaal gekozen
- idee tafeldecoratie (moet nog wel gemaakt worden)
- kapper+ make up geregeld
- iemand die ballondecoratie gaat doen
- getuigen zijn beslist alsook bruidskindje
- voorlopige gastenlijst
Het belangrijkste nu is nog de dj vastleggen, denk ik...
Het is allemaal zo spannend! Het liefst zou ik morgen al trouwen :)
Linde
|
|
Claudia
26-5-2012
|
29-6-2011 19:25:58
Hallo, Wij trouwens 26 mei en dit hebben we al geregeld: -wettelijk huwelijk -ceremonie -feestzaal (+ menu en drankforfait) -dj -fotograaf + fotolocatie -suitevervoer -iemand voor de bruidstaart -mijn getuigen zijn gevraagd en ook de ouders van de bruidskindjes zijn op de hoogte. hij moet zijn getuigen nog vragen (hebben er elk 2) -voorlopige gastenlijst -voorlopige budgetplanning(om het toch een beetje te kunnen controleren) Nu ben ik op zoek naar livemuziek voor tijdens de ceremonie, eventueel een binnenlocatie voor de cermonie en iemand voor kapsel en make-up. In oktober/november zou ik voor een kleedje gaan zien en zouden dan ook aan onze ceremonie beginnen. Als je graag wil beginnen, gewoon doen! Beter wat te vroeg met alles dan te laat. groetjes
|
|
Jana
5-5-2012
|
29-6-2011 19:40:19
hey, ik ken dat gevoel perfect :)
wij hebben ook al de zaal vastgelegd (omdat in mei ook communies zijn, dus ligt deze al e jaar vast, iets meer dan e jaar), via de zaal de dj al geboekt, de kerk ligt ook al vast (maar nog niet definitief want moeten eerst nog e paar maanden wachten, ze vinden het nog te vroeg dus staat het in potlood :) ), binne twee weke is naar de burgemeester gaan maar dat kan ook nog ni definitief (dus ook nog in potlood)! kan maar ten vroegste 6 maand op voorhand aangevraagd worden. De muziek hebben we wel al gekozen alsook onze gastenlijst en de getuigen. nu nog de fotograaf enzo! de rest alles opt gemakje doen. :) groetjes
|
|
dorien
5-5-2012
|
29-6-2011 19:47:56
heej, ja wij hebben al wel wat geregeld bv. uur gemeentehuis, uur rent a priest (locatie is een groot ???) + we hebben iemand toegewezen gekregen, fotograaf (enkele locaties in gedachten), bruidskinderen zijn gevraagd, wij hebben drie getuigen (onze drie zussen, hebben verder geen zussen of broers), voorlopige gastenlijst is opgemaakt, zaal ligt vast (2maanden op voorhand eten beslissen), dj is oké, mijn toekomstige schoonzus wil mijn make-up en haar verzorgen (is kapster), ik moet afwisselend een week werken, week niet,... en de week dat ik thuis zit ben ik enorm veel op het internet aan het zien (beetje verslavend vrees ik!!!) voor ideeën over uitnodigingen, bedankingen, ceremoniemeester + vervoer), voor een soort wensboom zou ik graag een palmboom nemen, versiering,... save the date kaartjes heb ik gedeeltelijk gemaakt ... deze week de rest doen. maar wil bezig zijn en weet dus niet goed met wat ... groetjes
|
|
Cindy
5-5-2012
|
29-6-2011 21:50:27
Ik ken dat gevoel ook perfect.
trouwens: speciale datum hé! als je de cijfers van 2012 opteld krijg je ook een 5 .
Bij ons ongeveer hetzelfde geregeld.
Ik heb wel al mijn trouwkleed ook, maar dat was puur toeval. Ik was met moeder aan't bruidsshoppen, maar dacht nooit zo snel iets te vinden, maar nu moet ik me daar ook geen zorgen meer over maken.
Verder al geregeld:
vervoer(moest zeker snel geregeld worden omdat gehandicapte stiefzoon mee moet met de rolwagen, dus dat beperkt de keuze ook al)
gemeentehuis (ze hebben de datum op het einde van dit jaar bijgeschreven en gaan me contacteren wanneer we de geboorte-aktes moeten regelen en zo)
feestzaal voor alternatieve ceremonie en receptie
ceremoniemeester
alternatief voor ringen (geen kerkelijk huwelijk)
b&b voor 's avonds, in beperkte kring gaan we eten en overnachten, geen groot avondfeest, enkel uitgebreidde receptie
gastenlijst, maar wordt nog regelmatig bijgewerkt
videograaf
fotografen (familieleden gevraagd)
1 getuige is gevraagd, de andere volgt binnenkort bij een "spontane barbeque"
Dagverloop opgemaakt
Juwelen
Veel ideeën opgedaan voor de rest, maar de uitwerking moet nog volgen.
We hebben nog tijd hé.
Ik was ook eerst enorm bezig met de voorbereidingen en zat bijna dagelijks op dit forum, maar ergens in mei heb ik eventjes mijn knopje omgedraaid en de draad van het dagelijkse leven weer opgepakt.
Vandaag dacht ik plots, ik ga nog eens het forum bekijken.
Groetjes,
Cindy
|
|
dorien
5-5-2012
|
29-6-2011 22:08:24
daar had ik helemaal niet bij stilgestaan dat 2012 = ook met elkaar 5 vormt. bij ons is het eigenlijk toevallig... ik was al wel even aan het spreken om te trouwen. we zijn van 25 juni nog maar twee jaar samen dus vond hij het altijd wat te vroeg en ging later wel trouwen als we veel geld hadden... tot in mexico 's avonds op het strand ... prachtige omgeving... en hup daar was de vraag. dit was op 6/5/2012. doordat we moeilijk de data kunnen kiezen waarop we samen zijn geraakt: dan verjaart mijn mama, zijn het examens,... ging ik meteen zien dat 6/5/2012 in het weekend het volgende jaar viel, doordat dat ne zondag is gaat dat niet en kozen we voor een dagje eerder waarbij we wel meteen gezegd hebben dat onze huwelijkstaart echt pas mag komen op die speciale datum!!! dusja wij gaan 1jaar na het huwelijksaanzoek trouwen... kvind het gewoon prachtig waarop je me nu wees!!! helemaal overdonderd van!!! voor een trouwkleed ben ik al eens gaan zien maar ik wacht op aangeven van de winkels tot de nieuwe collectie! trouwens bij een alternatieve ceremonie mogen toch ook ringen zijn?? wij hebben rent a priest al gekozen voor onze viering te verzorgen... maar ik wil toch wel onze ringen hoor :)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|