Nu Online
Momenteel zijn er 106 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gasten laten laat iets weten

29-6-2011 13:09:03
Hoi allemaal,

Ik kom hier ook even mijn hartje luchten. Onze gasten moeten voor 1 juli laten weten of ze komen of niet naar het avondfeest, dit staat echt duidelijk op de uitnodiging. Nu hebben er ongeveer 90 mensen gereageerd, waarvan 75 bevestigingen. Er moeten nog 98 mensen iets laten weten, dit zijn rond de 50 koppels/gezinnen. Het zijn nog maar twee dagen... Ik heb echt geen zin om die allemaal te bellen! Ik had dan nog verwacht dat collega's en vrienden laat zouden zijn, maar het is net familie die niet antwoordt. Langs de kant van mijn moeder heb ik nog maar van één gezin iets gehoord. Er is ook wel een oude ruzie in die familie, dus ik hoop niet dat het daarmee te maken heeft. Ik weet wel dat de uitnodigingen zijn aangekomen dus daar ligt het ook niet aan...

Groetjes, Claudia

Claudia
12-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 1145

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik29-6-2011 13:11:26

Wat vervelend! Volgens mij snappen mensen echt niet dat zoiets niet leuk is voor het koppeltje. Maar "keep it cool", wie weet laten ze nog iets weten in de loop van de komende 2 dagen!

Liefs,

Nathalie

Sarah
16-7-2011
 Meld misbruik29-6-2011 13:14:19

Bij mij was het ook zo hoor! al was het wat negatiever aangezien er uiteindelijk (na alle herinneringsmails, telefoontjes, smsjes,...) van de 222 uitgenodigde mensen, maar 104 komen... vrij deprimerend,
het heeft lang geduurd maar kan er nu ook wat positiefs uithalen...
komt wel in orde... even wat stress, maar voordat je het weet, is het achter de rug.

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik29-6-2011 13:15:08

Hallo,

Het is algemeen geweten dat je lang op bevestigingen moet wachten, maar als er nog bijna 100 mensen moeten bevestigen is dat echt wel veel. Je kan misschien eens een mailtje sturen om ze eraan te herinneren, dan moet je toch al niet bellen.

Nu uit mijn ervaring heb ik geleerd dat veel mensen ervan uitgaan dat als ze niets laten weten ze komen. Langs de andere kant heb je er natuurlijk ook die denken dat als ze niets laten weten je weet dat ze niet komen.

Dus ik zou toch op de een of andere manier contact opnemen en eventjes navragen, hoe vervelend het ook is, maar je kan moeilijk voor 100 personen meer eten bestellen...

Succes!

Groetjes
Annelies

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik29-6-2011 13:15:40

Hoi Claudia,

Hier exact hetzelfde... bij ons moeten ze ook vóór 1 juli laten weten of ze komen en met hoeveel...
Aan de kant van mijn schoonmoeder hebben ze bijna allemaal iets laten weten maar aan de kant van mijn schoonvader (ze zijn gescheiden) niet...nog maar 2 koppels hebben gereageerd...

Ik heb ook geen zin om ze allemaal te bellen maar ik vrees dat ik geen keuze ga hebben.. want ik moet 10 dagen op voorhand (dus 13 juli) de zaal het definitieve aantal gasten doorgeven, en daar betalen wij gewoon voor, met of zonder aanwezigheid van hun kant...

Ik denk dat ik ze ga opbellen, dan maar veel geduld opdoen... want heb geen zin om voor die mensen op te draaien als ze niet komen opdagen..

Tja van mijn kant is het gemakkelijk, er komen enkel mijn ouders, mijn broer en een vriendin (uit Portugal)...

Groetjes,
Filipa

suzy
6-8-2011
 Meld misbruik29-6-2011 13:26:41

Hey hier net hetzelfde
ook voor 1 juli bevestigen en een deel doet dit gewoon weg niet.
ik had altijd gezegd als ze niets laten weten , komen ze niet binnen, maar dit krijg ik nu toch niet over mijn hart. dus bel ik die mensen dit weekend wel even zelf op. ook al is het wat tegen men zin.
Tja... wat moet je anders doen...

Kelly
10-9-2011
 Meld misbruik29-6-2011 13:28:53

Oei Claudia,

dat is inderdaad niet fijn! Wij gaan onze uitnodigingen nu versturen, maar wij hebben ook wel wat problemen gehad met iedereen zijn adres te pakken te krijgen. Ik heb hierbij gewoon mijn moeke en mijn schoonmoeder ingezet om eens met de tantes te bellen en zo alles te weten te komen, misschien kan je dat ook doen? Alvast veel succes ermee, en trek het je niet té hard aan, komt wel in orde!

Groetjes!

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik29-6-2011 13:29:35

Ja, je kan niet anders hé! We willen ook binnen een tweetal weken naar de zaal gaan dus er zal niets anders opzitten. Ik vind het wel héél ambetant! Onze collega's en vrienden zijn bijna allemaal in orde, ook de familie van mijn vriend. Het is enkel mijn familie en dan vooral de kant van mijn moeder. We gaan dit weekend al maar beginnen denk ik...

Ina
13-8-2011
 Meld misbruik29-6-2011 13:47:24

I know the feeling Claudia
bij ons hadden we de bevestigingen rond willen krijgen tegen 8 juli,
hetgeen zo op onze uitnodiging stond
maar net als bij jou zijn er nog heel wat mensen die hun
aan/afwezigheid nog niet bevestigd hebben
zoals hierboven ook gelezen, gaan er veel van mensen uit:
als ik niks laat weten, dan weten ze dat wij komen
maar persoonlijk vind ik dat je àltijd iets laat weten,
beleefdheidshalve
dus ik vrees dat je toch zelf "stemmen" zal moeten gaan ronselen
zodoende dat je het (min of meer) exacte aantal kan doorspelen naar je zaal
het is ook wel geweten dat er veel mensen tot op het laatste wachten,
dus wie weet staat je telefoon morgen roodgloeiend

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik29-6-2011 14:38:40

Ook hier was het niet anders...
We hebben ook verschillende mensen moeten opbellen, we hebben algemene berichtjes op facebook geplaatst (en dan krijg je reacties (ja, ik/wij kom(en)) van mensen die al meteen bij het afgeven van de uitnodiging bevestigd hadden!)
Tot nu toe hebben we van één vriend van Wouter nog altijd NIKS gehoord, we hebben hem meermaals proberen bellen, berichtjes gestuurd, mailtjes gestuurd, ... maar hij reageerde nergens op! Tot op heden hebben we ook nog geen felicitaties mogen ontvangen, vriend van m'n voeten ja!
Ik vind het eigenlijk nogal onbeschoft, maarja!

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik29-6-2011 14:40:14

Ik zou ook zot worden als ze niet reageren, op dat gebied ben ik een controlefreak.
Ik schrijf op al mijn uitnodigingen (zelfs verjaardagen enz) het zinnetje graag laten weten of je al dan niet komt, maar dat heeft bij heel veel mensen (meestal mijne kant), geen avance

Ik heb wel een sms-familie, dus een sms is vlug gestuurd tegen het einde aan (en wss toch iets goedkoper dan iedereen te moeten bellen) en e-mailen, maar ik hoop eigenlijk gewoon dat de meesten reageren.

Is er een reden voor dat je het zo snel op voorhand wilt weten?
Wij trouwen op 15 oktober en ik heb gevraagd om ten laatste 1 oktober te laten weten of ze komen.
Wij kunnen het definitieve aantal tot 5 dagen voor het feest wijzigen.
Mijn toekomstige is daar nuchter in en zei direct van diegene die niks laten weten en toch komen, die staan voor een gesloten deur, maar ik vind dit ook heel drastisch
Wij betalen ook per persoon en zoals jullie hier allemaal wel weten is dat niet altijd goedkoop, dus idd hopen dat ze gewoon zo vriendelijk zijn om het ons zeker te laten weten

Maar onze uitnodigingen moeten nog op de bus zenne, ik denk da'k ze midden juli ga posten (etiquette is 6-8 weken voor datum blijkbaar), maar met die vakantieperiode er tussen zullen er sowieso mensen zijn die hun bus later leegmaken, daarom dat ik 12 weken op voorhand neem.

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik29-6-2011 14:44:50

@Leen: da's idd onbeschoft van die 'vriend' als je het al een vriend kan noemen.
Mijn toekomstige heeft ook zo'n schoolvriend, ik heb er de geboortekaartjes van de kindjes naar gestuurd en ieder jaar een kerstkaart, maar ik ga daar nu ook mee stoppen, want hij reageert gewoon niet!
Heb hem ook via facebook en vroeg daar eens of zijn adres nog klopte, maar zelfs daar geen reactie op.
Hij is blijkbaar in december getrouwd, zijn we ook via facebook te weten gekomen, nochtans heeft mijn vriend hem toen in oktober nog gezien op een trouw van een andere schoolvriend waar we dus wel nog een goed contact mee hebben (ik was toen juist een week bevallen en gaf borstvoeding, dus niet echt de fut om mee te gaan, spijtig genoeg)
Nu heeft mijn vriend zelf al aangegeven dat ik er geen uitnodiging naar moet sturen...

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik29-6-2011 14:52:14

Wij hadden hetzelfde voor. Een dag of 2 na de "afsluitdatum" kwamen de meeste antwoorden binnen. Mensen hebben niet dor hoe belangrijk die bevestiging is voor het koppel.

Geef iedereen nog even tijd tot enkele dagen na de vermelde datum en probeer re rest gewoon dit weekend te controleren. Ik zou niemand bellen voor de vermelde datum gepasseerd is want rappel sturen voor die datum komt heel raar over denk ik.

Zoals Leen zegt krijg je van sommige geen reactie. Bij ons is het dan nog directe familie die niet laat weten op de uitnodiging en zelfs geen wensen stuurt. Dan is mijn conclusie snel getrokken...

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik29-6-2011 17:09:11

Hey,

Ik trouw op dezelfde dag en wij hebben gevraagd voor 5 juli te bevestigen of af te bellen.
Voor het feest weten we het nu van bijna iedereen (behalve 3 koppels), maar de personen voor de receptie laten op zich wachten. Er zijn ook collega's bij vant werk, die ik dus alle dagen zie.

Ik moet ons aantal pas de maandag voordien doorgeven, dus ik ga wachten tot ik in verlof ga (binnen 2 weken) om te vragen of ze al dan niet komen.

Er is zelfs 1 uitnodiging die nog steeds niet op bestemming is geraakt :D
Mijn ma ging die brengen, maar komt er niet van.

bobo
2-2-2013
 Meld misbruik29-6-2011 17:48:17

Hallo

Wij hadden net hetzelfde probleem bij ons in de familie.
Ik kreeg daar ook enorm veel stress van.

Uiteindelijk bleek dat die niet bevestigen omdat zij er toch van uitgingen dat wij wel "wisten" dat zij zouden komen....
Niet gemakkelijk dus het enige dat je kunt doen is toch een polsen bij uw familie.
Als je het niet ziet zitten kun je nog altijd vragen aan uw ouders om eens te polsen bij hun kant van de familie.

Veel succes!

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik29-6-2011 18:08:06

Hoihoi,

Allemaal bedankt voor de reacties! Ik ben dus blijkbaar niet de enige :)
We hadden onze datum gezet op 1 juli, omdat we 3 weken op voorhand het aantal bij de zaal moeten doorgeven dus dat is dan al midden juli en ik had wel gedacht we een aantal mensen zouden moeten bellen. Al had ik niet gedacht dat het er zoveel zouden zijn.

Ik had het gemakkelijker gevonden als de collega's niet gereageerd zouden hebben. Die zie je elke dag en kan je dat zo vragen. Bij mijn familie niet. De meesten wonen in Nederland en dan echt verspreid Nederland. Sinds mijn opa gestorven is in december zien we elkaar dus echt niet veel en ik heb ook niet van iedereen een mailadres of telefoonnummer. Dus hopelijk mijn mama wel! Ik heb ook al gedacht om het op facebook te zetten, maar ik weet ook niet goed hoe zonder dan vervelend of opdringerig te klinken. En die familie van Nederland zit ook meer op hyves enzo dan op facebook. En ik heb geen hyves enzo.
Iemand tips voor het fatsoenlijk op facebook te zetten?

Groetjes, Claudia

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik29-6-2011 18:52:24

Hey Claudia,

je zal niet opdringerig overkomen bij mensen die niet eens de elementaire beleefdheid in acht nemen om op jullie uitnodiging te reageren dus dat zou ik naar hen toe ook niet doen.
Gewoon als "Onderwerp" : DRINGEND ANTWOORD GEWENST ! en als tekst :
Graag nù bevestigen of u komt op onze trouwdag op 12 augustus e.k. . Indien wij VOOR ... (uiterlijke datum) nog steeds geen antwoord ontvangen hebben, dienen wij er helaas van uit te gaan dat u niet komt.

Nu zou ik dit zeker niet op Facebook zetten (wordt door veel te veel mensen gelezen en wie weet, nodigen sommigen zichzelf op die manier uit !) maar gewoon in een kort mailtje. Dat is maar 1 keer de tekst tijpen en dan verzenden, he.
Wij hebben het ook zo moeten doen en dat leverde binnen de 24u resultaat op : alle ontbrekende antwoorden waren binnen !

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik29-6-2011 21:14:50

familie bevestigd vaak niet omdat ze ervan uitgaan dat je weet dat ze wel komen.
Zo was het bij ons toch.

Sarah
30-7-2011
 Meld misbruik29-6-2011 21:14:55

Dit is zo herkenbaar
Ik zit mij al een week zot te ergeren!!!
Morgen is de laatste dag dat ze iets moeten laten weten en ik wacht nog op 25 koppels !!!!!
Het strafste van al => het is meestal van familie die niks laten weten

van een groot deel heb ik geen telnr of mail of facebook pffff ik kan toch moeilijk beginnen brieven sturen!
Stel je voor dat je hen niet meerekent en ze er dan staan op je trouw en je hebt geen bord voorzien ...
Of dat je hen wel meerekent en ze dan niet komen, dan moet je het nog betalen ook

pffffffff

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...