Nu Online
Momenteel zijn er 126 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

geregistreerd partnerschap

  21-5-2006 15:51:25
dit heb ik weer, mijn vriend en ik gaan een huis kopen, daarvoor moet je dingen op papier hebben vastgelegd. om geld te besparen omdat we volgend jaar wilden trouwen en nu nog niet gaan we 9 juni in ondertrouw en hopen 2 weken later geregistreerd partnerschap kostenloos te voltrekken en dan volgend jaar officieel het om te laten zetten in een huwelijk. is er iemand die ook zoiets heeft meegemaakt?

ellen
18-5-2007
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 952


Lindy
14-7-2006
 Meld misbruik21-5-2006 21:24:33

Hallo,
wij zijn ook eerder getrouwd, voor de wet omdat we ons huis hebben gekocht, dit omwille van al de papierenloop die je achterna nog hebt en ook omdat je anders twee maal mag betalen bij de notaris.
Wij zijn voig jaar getrouwd voor de wet 19 juli en nu bijna een jaar later 14 juli trouwen we voor de kerk en is het groot feest.
Groetjes
Lindy



Marijke
1-9-2007
 Meld misbruik21-5-2006 21:25:20

om een huis te kopen kan je gewoon een 'beding van aanwas' in je akte laten opnemen, dit kost je niks en levert ook geen problemen op bij overlijden; een huwelijk is niet meer nodig bij aankoop van een huis



Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik22-5-2006 13:31:03

Als ik jou was, zou ik eens naar een notaris bellen. Het is immers helemaal niet nodig om gehuwd te zijn of een geregistreerd partnerschap te hebben om een huis te kunnen kopen. Je kan, zoals Marijke zegt, idd een beding van aanwas of tontine in de akte van de aankoop van het huis laten zetten als je nog niet getrouwd bent. Echt, je moet je notaris bellen, die mensen kunnen dat goed uitleggen en je zal zien dat het allemaal eenvoudig kan!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...