Nu Online
Momenteel zijn er 193 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Our weddingday 24/06 verslag

  26-6-2011 11:35:18
Hoi allemaal,


zoals beloofd ga ik hieronder een verslagje typen van onze trouwdag.
We hadden de avond ervoor nog slecht nieuws gekregen van onze dj ... Hij had een auto-ongeluk gehad en ging niet kunnen komen, maar hij ging vervanging sturen. Dus ik was al gerust gesteld. We hebben die avond met de mama frietjes gegeten en zijn op tijd in bed gekropen.

Om half 5 was ik al wakker door de snotvalling die ik van woensdag al heb gekregen.Maar ik besloot toch om nog even te blijven liggen bij mijn verloofde ... Om half 7 ben ik dan maar opgestaan. Ik moest ons gastenboek nog in orde brengen en ik wou per se een aantal ballonnen bij ons thuis aan de draad hangen, kwestie van de sfeer er wat in te brengen. Om half negen kwam de fotograaf al aan en begonnen de zenuwen stilletjesaan te komen. Om 9 uur was de kapster er en konden we beginnen aan mijn haar en mijn make-up. Het was weer super, net zoals bij de proef. Na mij waren mijn mama en de schoonmama aan de beurt. Tegen half elf waren we klaar. Filip (nu mijn man ) was ondertussen de ballonnen voor in de zaal gaan ophalen en het bruidsboeket. Hij moest de sleutel van de zaal brengen naar de cateraar en nadien kwam hij me nog een kusje geven... "Tot straks. Ik hou van je." Op zo'n momenten weet ie precies wat hij moet zeggen. Zijn opa kwam hem halen en dan kon het eindelijk beginnen. Mijn schoonbroer is mijn kleed dan gaan halen dat boven in de logeerkamer hing. We hadden niet beter gevonden dan het in de eetkamer te hangen aan de luster. De helft van de eetkamer gevuld met trouwkleed Fantastisch zicht. Ondertussen kwam de ceremoniemeester ook al aan en toen wist ik het zeker : nu duurt het niet meer lang. We hadden besloten om om half 12 het kleed aan te doen. Omdat de suite tegen 12 uur was uitgenodigd. Natuurlijk kwam mijn broer hier als eerste veel te vroeg aan. En ik stond nog in mijn vrijtijdskleren hem op te wachten samen met zijn dochtertje. Wanneer zij binnen waren, hebben we dan toch snel mijn kleed en toebehoren aangedaan. Met dank aan de mama en schoonmama. Jeetje, wat hebben wij gelachen ! Mijn broer kwam binnen, zag me staan en zijn mond viel open tot tegen de grond. Nooit gedacht dat die zijn mond stil ging staan. Een paar minuten later begon de volledige suite binnen te stromen. Van iedereen complimentjes gehad ... Sommigen kregen de tranen in hun ogen en anderen waren gewoon aan het wenen... Schattig toch. En dan .... Telefoon .....

"De auto is hier, ik ga vertrekken..." Mijn hart ging tekeer als een razende ...
De suite moest buiten gaan staan aan de overkant van de straat en de ceremoniemeester gaf instructies over wat er ging gebeuren. Ze hebben goed gelachen; hij ging zo snel dat ze er niks van begrepen hadden, dus kon de uitleg opnieuw. Iedereen had het gesnapt en dan hoorde ik ze zeggen: "Hij is daar !!! Waauwww!!" Ik dacht dat ik ging doodgaan ... Mijn hart was zo aan het bonzen dat ik er misselijk van werd. En daar was hij dan in de witte Mustang cabrio van 1966 ... Hij stapte uit, en kwam richting de voordeur. De ceremoniemeester (Erwin) kwam binnen bij mij en liet Filip op de deur kloppen. Erwin nam mijn sleep vast, zodat ze niet onder deur zou terecht komen als ik naar buiten ging... ik deed de deur open en stapte naar buiten, naar mijn Filip ... "Prachtig. Ge zijt echt wreed schoon." Zei hij. Ikke supercontent. Ik zei : "Wreed chic !" Ik had het niet verwacht. Hij had een antracietkleurige vest, broeken das en een appelblauwzeegroen (ofzoiets) hemd. Echt ferm ! En dan kon de pret beginnen: fotootjes met de familie .... Hierna zijn we naar binnen gegaan en hebben we iets gegeten en gedronken.

Het was tijd om naar het gemeentehuis te vertrekken. Maar ondertussen was het beginnen gieten! Dus de cabrio dicht, en dan maar proberen in te stappen.... Niet gemakkelijk met zo'n kleed ... Maar toch gelukt en dan konden we ook vertrekken. We kwamen eraan en moesten dan door de erehaag van familie lopen. We mochten plaatsnemen en we begonnen met de ceremonie. Juist nadat we beide ja hadden gezegd, stopte het ineens met regenen en kwam het zonneke erdoor. We hebben de rest van de dag genoten van droog, warm weer. Na de ceremonie hebben we dan nog een drankje gekregen en nadien was het tijd om door te gaan naar de kerk. Mijn "man" ging dan met de auto van mijn peter, en mijn peter ging met mij in de open cabrio naar de kerk.

Bij de aankomst aan de kerk, stond er volk buiten te wachten ... Ik vond het zo raar. En dan mocht ik samen met mijn peter de kerk binnen "strijden" Iedereen keek me aan, niet normaal ... We kwamen vooraan aan in de kerk en mijn peter gaf me een kusje, gaf Filip een hand en dan kon de dienst beginnen. Bij de geloftes waren de mama's hun traantjes aan het bedwingen en ik mijn emoties. In de kerkdienst is alles ook goed verlopen, enkel bij mijn laatste tekst ... Ik kreeg een krop in de keel bij het lezen van de laatste regels van de bezinning... Maar iedereen heeft me dat vergeven Iedereen vond de dienst ontroerend, persoonlijk en zeer mooi. Dus ik was tevreden. Zelfs de priester vond het een mooie ceremonie en vroeg of hij de overschot van de boekjes mocht houden voor andere bruidsparen. Bij het buitenkomen van de kerk kwamen er een aantal kindjes grote zonnebloemen afgeven en hier kregen ze een snoepzak met een badeendje voor in de plaats. Mijn nichtje had geen bloemen, maar kwam een dikke kus geven. Dat vond ik dan nog schattiger ...

Nadien zijn we naar het kasteel gereden voor onze foto's in de tuin te nemen. Prachtig ! Zelfs de fotograaf vond het een geweldige locatie. We hebben veel gelachen en gespeeld. Ik ben er zeker van dat daar enorm mooie foto's genomen zijn.

Na de foto's zijn we naar de zaal gereden en hebben we daar wat gegeten. We hebben nog familiefoto's genomen en dan was het wachten tot 18 uur. Dan kwamen de rest van de gasten aan. Veel kusjes moeten geven, veel envelopjes moeten aannemen en veel cadeautjes gekregen. Superleuk ! Veel gelachen, veel gezeverd en super geamuseerd. Veel hapjes gekregen en iedereen bleef ermaar van nemen, ze waren superlekker. Om 19 uur was het dan tijd om te starten met de bbq. Geweldig gegeten. Veel keuze, veel groenten, veel soorten broodjes, veel sauzen ... Lekker !!! De meeste gasten zijn 2 tot 3 keer aan het buffet geweest. Uiteindelijk was er nog 1 grote schotel over en dat was het. Dus had iedereen heel goed gegeten. Tegen 23 uur hebben we dessert gegeten. Een tafel bomvol met dessertenbuffet. En dan ... de taart.... Ze was geweldig! 4 lagen, veel kleur, en vuurwerk (fusées ofzo) erbij. Prachtig. Ik hoorde constant ooh's en aah's en wauw's ! Dat was dus al geslaagd. En dan de proeftest ... Waaaaaahhhhhhhhh !!! Superlekker !! Niet normaal. De meeste mensen zijn 2 keer dessert gaan halen. En uiteindelijk was iedereen tevreden dat hun buikjes rond gegeten waren. Ik heb veel complimenten over het eten gehad. Alleen dat het veel te veel was ... Maar ja, beter te veel dan te weinig.

Iets later hebben we dan onze openingsdans gedaan. "All I need" van Within Temptation. Iedereen vond het een mooi liedje en keek met veel plezier naar ons. Nadien zijn we dan beginnnen vermenigvuldigen en dan kon het feest echt beginnen. Er zijn 2 liedjes geweest waarbij er niemand op de dansvloer stond, maar de dj had dat direct door, en begon onmiddellijk met iets anders. De rest van de tijd was er altijd volk op de dansvloer. We hebben goed gelachen, gedanst, gedronken .... Ik denk er al met heimwee aan terug.

Dit was onze dag ... Sorry voor het lange verslag...
Ik wil alleen laten zien, geniet van jullie dag, van begin tot het einde. Zelfs als je ziek bent
Foto's komen later, die heb ik nog niet ...

Hier nog wat namen van medewerkers aan ons huwelijk :
Fotograaf : Steven Crabbé
Kapster/make-up : The Pinkhairmobil
Ceremoniemeester : Erwin Appelen
Zaal : Park van Relst
Cateraar : Joeri Pletinckx
Bruidstaart : Croissy Kampenhout
Mustang : AAAC Limousines
DJ : eerst Andy van Ka-Music, na zijn ongeluk is dan Ben Babbelaar komen spelen. Zeer goed gedaan ! Complimenten van de gasten gekregen !
Uitnodigingen en misboekjes : d&a

Dikke bees
van een supergelukkig getrouwde vrouw !

Jessica
24-6-2011
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 2633


Katrien
12-5-2012
 Meld misbruik26-6-2011 11:46:51

Klinkt zalig!! :-) Proficiat!

Volgen er fotootjes?? :-)



liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik26-6-2011 11:49:51

super om te lezen!! Ik krijg er tranen van in mn ogen.... geniet er maar van!
groetjes



Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik26-6-2011 11:53:22

Hey Jessica,

Alvast proficiat! Ik heb echt van je verslag genoten. Wel goed dat de DJ zelf vervanging had gevonden! We zijn alvast benieuwd naar de foto's...



tamara
20-5-2011
 Meld misbruik26-6-2011 13:03:03

Hey jessica,

Super leuk verslagje om te lezen.
Een dikke proficiat. Spijtig van jullie dj, maar al bij al is het allemaal goed gekomen :)
Geniet nog van de komende weken!
groetjes
tamara



jeff
27-8-2011
 Meld misbruik26-6-2011 13:29:31

Blijft steeds leuk om die verslagjes te lezen......
En we blijven hopen dat ons feest even leuk zal zijn als dat van jullie!

Succes in jullie nieuwe "leven"!



nancy
20-7-2012
 Meld misbruik26-6-2011 14:00:40

hey jessica,
ik kom jullie nog even feliciteren met jullie grote dag
geniet er van
veel succes met jullie getrouwde leventje
grtz nanske



Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik26-6-2011 14:05:13

Jessica, bedankt voor het uitgebreide verslag, dat is altijd zo leuk om te lezen! Geniet van het pasgetrouwde leven en wij kijken uiteraard nog uit naar de foto's!



ellen
14-4-2012
 Meld misbruik26-6-2011 21:58:44

Hey,
Super dat het zo leuk was! Alvast heel veel geluk samen.

Veel groetjes Ellen



vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik26-6-2011 22:10:12

Een dikke proficiat!



monica
26-8-2011
 Meld misbruik26-6-2011 22:51:44

Van harte proficiat, een zéér moooi verslag van jullie mooie dag...



mieke
7-7-2012
 Meld misbruik27-6-2011 11:47:41

Een hele dikke proficiat en bedankt voor het mooie verslag!
Geniet nog van jullie honeymoon!

groetjes



Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik27-6-2011 23:20:04

Dikke proficiat!
Leuk zo'n verslag, jullie hebben er duidelijk van genoten!
Veel geluk samen en maak er iets moois van!



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info