Nu Online
Momenteel zijn er 36 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

4 juni - wat een fantastische dag ...

  24-6-2011 10:52:09
héhé, amai, ik heb even met afkickverschijnselen gezeten na de trouw. Na heel veel stress, een fantastische trouwdag en een romantische huwelijksreis ... opeens de dagdagelijkse routine :-). 
 jaja, ik heb even de knop moeten omdraaien vooraleer ik mezelf zo ver kreeg een verslagje te schrijven. Want eens het verslagje geschreven is, is het echt voorbij 
 
Amai, de week voor de trouw was ik zowat de grootste stresskip die je maar kon inbeelden. Ik zat met nog zoveel last minute klusjes (naamkaartjes maken voor iedereen, tafelnaamkaartjes maken, bedankjes inpakken,...) dat ik echt vreesde niet meer klaar te maken.
We hebben zelf onze trouwgeloftes pas de dag op voorhand geschreven! En geloof me dat was niet simpel want we zaten die week allebei met gigantisch veel zenuwen en probeer dan maar eens de juiste woorden op papier te krijgen :-) (voor alle duidelijkheid onze geloften stonden niet in het misboekje). Dan moesten we die vrijdag nog de bloemen naar de kerk brengen, alles voor het avondfeest naar de locatie brengen, staantafels wegbrengen. Daar hadden we een camionette voor van de zaak van mijn vriend. Valt dat ding toch wel niet stil zeker! Dus ja, de eerste huwelijksblooper was een feit! Daarna bloemen gebracht bij de pastoor ... grote uitbrander gekregen van de pastoor waarom ik hem daar niet eerder voor had gecontacteerd. En als ik zeg uitbrander ... dan bedoel ik ook echt met geschreeuw en al. Het ergste was nog dat hij dit deed terwijl mijn verloofde de auto parkeren was. Toen hij terugkwam was de pastoor weer poeslief. En hoe vaker ik me excuseerde, hoe harder hij begon te roepen. Dus ja, beeld je in de dag voor de trouw... zowat het ergste wat me kon overkomen!! Ik had echt de bibber op mijn lijf. Moest die man ons de dag nadien gaan trouwen ...? Mijn verloofde was zo aangedaan om me zo verslagen te zien, dat hij me die dag oorbellen heeft gekocht die bij mijn verlovingsring passen. Enkel om een glimlach op mijn gezicht tevoorschijn te toveren. Ladies, op zo'n momenten weet je dat je de juiste trouwt :-).
 
En dan nu ... het verslag mét referenties.
 
Vrijdagavond kwam mijn broer al met zijn vrouw en kindjes, zij logeerde bij ons in de buurt. Zij zijn vlak bij ons de voetbalmatch turkije - België gaan kijken bij een brasserie waar een grote speeltuin is. Normaal had ik me voorgenomen thuis te blijven en te zorgen dat alles picco bello in orde was. Maar last minute heb ik toch beslist gewoon te gaan en te genieten van de avond in plaats van weer maar is thuis vol stress de minuten te zitten aftellen. En echt waar, dat heeft deugd gedaan! Bij deze dus mijn eerste tip voor jullie bruidjes 
 
's ochtends gelukkig opgestaan met relatief weinig stress. Meteen naar de kapper gegaan waar de schoonma en schoonzus al onder handen werden genomen. Fotograaf kwam ons daar tegemoet. Da's wel redelijk vermoeiend, zo een hele dag met fotograaf rondlopen. Op dat ogenblik was ik blij dat er geen videograaf bij te pas kwam :-). 
Daarna naar huis gegaan waar mijn schoonzus geschminkt werd. Ik had er bewust voor gezorgd dat er s' ochtends niet teveel volk bij ons thuis aanwezig zou zijn zodat ik me op het gemak kon klaarmaken. Helaas wat vertraging opgelopen (met al het knutselen de voorgaande dagen, waren 2 nagels afgebroken, die moesten opnieuw 'bewerkt' worden). Dus het volk begon al toe te stromen waardoor de stress toch wat toe begon te nemen. Dan maar schoonpa gebeld om te zeggen dat ze later moesten vertrekken - dit gezien mijn ma nog volop bezig was met versiering van auto's in plaats van zich te kleden. Toen eindelijk iedereen klaar was (mijn familie komt van ver en hebben zich bij ons thuis aangekleed), de verloofde gebeld. Wat bleek - zijn ma stond nog in haar onderbroek . Dus ja, 's ochtends toch wel een dik half uur vertraging opgelopen door de schoonmama's. 
 
Maar goed, geen tikkeltje stress te bespeuren bij mij. Meer tijd voor mezelf om me in de spiegel te bewonderen :-).
En dan brak het moment aan. Mijn toekomstige was gearriveerd ... God wat was dat een raar moment. Kriebels in de buik als nooit tevoren. Wij hebben thuis een mezzanine ( duplex appartement met boven soort van balkon waar onze living is). Ik liep de trap af terwijl kristof met zijn rug omgedraaid onder moest wachten ... Echt zoals bij blind date wanneer die wand zich verschuift 
 
Daarna vertrokken naar het Carbon Hotel in Genk. Daar hadden we een luxe ontbijt geregeld voor de hele suite. Normaal zouden wij eerst een half uurtje bij aan tafel gezeten hebben, maar gezien de vertraging die we hadden opgelopen hebben we enkel het eerste gerechtje kunnen meepikken. Daarna hebben we een eerste fotoshoot gehouden in het hotel. Het is een heel modern en stylish hotel en ben dus heel benieuwd naar de foto's. Maar ik vermoed dat ze wel de nodige 'glamour' gaan uitstralen :-). Godzijdank hadden we een fantastische ceremoniemeester die de timing perfect in de gaten hield! Want de tijd vliegt voorbij en dan is het opeens tijd om naar de kerk te gaan!
 
Mijn man en ik reden samen en hij reed zelf met de wagen (een auto van z'n pa). Zalig die momenten alleen in de auto (rit duurde 40 minuten).  Het was die dag trouwens heel warm (30 graden) en we hebben de hele dag cabrio gereden. 
 
Aan de kerk kwamen de grote zenuwen!!!! God wat was ik nerveus. Maar ja, ik ging de openingsspeech in de kerk doen, dus was daar al even nerveus over als het naar binnen wandelen in de kerk. Ik ben naar voren gewandeld met mijn broer (de bruidjes die me kennen weten dat mijn papa drie maanden geleden is overleden). Mijn broer is 7 jaar ouders als ik en een grote steun geweest de laatste maanden. Tklinkt misschien wat raar voor sommigen, maar toen mijn papa bij de begrafenisondernemer lag, zijn mijn broer en ik alle dagen mijn papa gaan bezoeken. Tijdens het laatste bezoek hebben mijn broer en ik mijn papa heel hard geknuffeld en heb ik mijn broer gevraagd of hij het zag zitten papa zijn taak over te nemen. Ik vond het belangrijk dit te vragen waar papa bij was. Het laatste wat we onder ons drietjes hadden bekonkelfoeseld zeg maar.
 
Het was dan ook een heel aangrijpend moment toen broer en zus samen de kerk binnenkwamen. Mijn man zei dat er toen een soort licht op ons viel vanuit de hoge vensterramen. Voor hem was dat toen het teken dat mijn papa van bovenaf zijn goedkeuring gaf en zijn aanwezigheid toonde. Toen ik naast mijn verloofde stond, viel me ook opeens op hoe bleek hij wegtrok! Ik dacht oh god die gaat hier dadelijk flauwvallen (heb dat al is meegemaakt, en hij sloeg exact zelfde kleur uit). Toen dacht ik echt, please laat me niet de eerste bruid aller tijden zijn waarvan de bruidegom flauw valt tijdens de misviering! Gelukkig kreeg hij terug kleur toen ik naast hem stond. Hij vertelde me achteraf dat het voor hem toen echt een moeilijk en zeer emotioneel moment was. tja, het is nu eenmaal een schatje :-).
 
Gelukkig hadden we van de pastoor carte blanche gekregen wat de misviering betrof. De pastoor is dan ook eigenlijk niet zoveel aan het woord gekomen :-). Ik had een persoonlijke openingstekst geschreven en naast mezelf hebben al onze nichtjes en neef gelezen, mijn twee schoonzussen en op het einde bij de bezinningstekst, had mijn broer een persoonlijke tekst geschreven. Zoals ze zeggen in Amerika 'not a dry seat in the house'. Hij vertelde in de meest prachtige vorm over onze jeugd en het opgroeien en het opeens verliezen van een locomotief die je je hele leven heeft voortgetrokken en je de richting heeft gewezen. Dat was het eerste moment van de dag dat ik tranen heb gelaten. Zowel van verdriet maar vooral van geluk. Wat heb ik toch een fantastische broer.
Tijdens de mis hadden we een live bandje. Een jazz bandje (contrabas, pianist en zangeres). Zij hebben gewoon alle liedjes gespeeld die wij hebben gevraagd en man man man wat was dat moooooooooiiii. Moest die zangeres ooit meedoen aan idool dan kaapt ze meteen de hoofdprijs weg. Iedereen was onder de indruk, ook mijn schoonma (die nogal pretentieus is en denkt alles beter te weten - en uiteraard geen vertrouwen had in mijn muziekkeuze). Maar ja, we hebben er dan ook wel wat geld voor neergeteld natuurlijk :-).
 
oei oei oei, ik zie dat ik al een serieus verslag heb en zit nog maar aan de misviering! Ik zal het wat bondiger moeten maken :-).
Goed, daarna zijn onze familieleden gaan inchecken in het hotel waar we 's avonds zouden slapen. Kristof en ik zijn toen alvast naar de receptie locatie geweest gezien we daar onze fotoshoot hadden. Wij hebben last minute besloten de ceremoniemeester ook in te schakelen op de receptie (koste 100 euro meer, maar hij ontvangt dan de gasten, checkt met gastenlijst zodat je zicht hebt op wie niet is opgedaagd en wie is opgedaagd zonder voorafgaande melding, hij zorgt er ook voor dat je zeker iedereen persoonlijk hebt gezien en gesproken. Op die manier konden we rondlopen op de receptie zonder de hele tijd te moeten blijven staan en mensen kussen). Dus eenmaal op receptie aangekomen (wijnkasteel van Genoels Elderen), is de ceremoniemeester meteen met de cateraar gaan praten om te zien of alles in orde was en zo. Dat hoefde we dan ook al niet meer te doen! Snel foto's genomen en hup, daar waren de eerste gasten. Gezien het mooie weer hebben we de receptie buiten in de rozentuin voor het kasteel kunnen houden. Prachtig was dat ...
 Maar van de volledige dag is de receptie toch wel hetgene dat het snelst aan mij voorbij is gegaan. Je hebt zoveel mensen waarmee je moet praten, anderzijds heb je ook zowat die adrenaline na de mis die van je af valt. Het vliegt echt in een flits voorbij. Van al die hapjes die we op voorhand dan ook zo zorgvuldig hebben geselecteerd, heb ik dus nauwelijks iets van gegeten.
 
Na enige vertraging vertrokken naar de avondlocatie. Gezien wij een beperkt avondfeest hadden met 75 gasten, hadden we beslist ons avondfeest te houden in het prachtige restaurant 'Aen de kerk van Melveren'. Het niveau van eten ligt net onder een ster. Maar gezien we geen huur voor de locatie moesten betalen, konden we wat meer geld aan het eten uitgeven. Ook daar receptie gehouden achter in de tuin (echt prachtig, ze hebben een eigen boomgaard). Was gewoonweg super! De receptie liep dan ook snel uit gezien het mooie weer en de oh zo gezellige sfeer. Tegen kwart voor 9 toch maar een korte verwelkoming gehouden en de mensen aan tafel uitgenodigd. (binnen waren 2 zalen, 1 met uitzicht over de tuin waar het dansfeest was, en een waar het diner werd geserveerd). De suite laten binnen komen op Les Lacs du Connemara en wanneer het liedje in gang schoot, zijn wij naar binnen gedanst.
En toen ... ah eindelijk die schoenen kunnen uitdoen onder tafel! Ladies een goei tip. Ik had een hele EHBO tas gemaakt maar een van onze ouders was zo slim die achter te laten in het hotel!! Dus ik zat daar zonder platte schoenen, veiligheidsspelden voor mijn sleep omhoog te hangen, make up om bij te werken, ... en zovoort enzovoort! Maar gelukkig platte schoentjes kunnen lenen van een nichtje! Het eten was verrukkelijk. Ik kwijl al bij de gedachte alleen!! En dat dessertbuffet. Man, ik bega een moord dat nog is te kunnen proeven! De dag zelf heb ik echt zooo weinig gegeten. Het lukte gewoon niet (om nog maar te zwijgen over de schrik om naar het grote toilet te moeten gaan  nenee, da's een grapje).
 
toen brak eindelijk het moment van de openingsdans aan. De DJ kwam dit in de zaal verkondigen, maar wat wij niet wisten, was dat hij zou speechen (onze dj was eveneens getuige van mijn man en zijn beste vriend. Mijn man is peter van zijn zoontje). Echt een prachtige speech. En ik heb op dit forum al eens mijn beklag gegeven over die kerel wegens te weinig interesse in de trouw, maar dat was hem meteen vergeven!). En toen, de openingsdans 'ik heb je lief' van Paul de Leeuw. Echt gek, op dat moment bestaat er echt niemand op de wereld behalve jullie tweetjes. Zo'n mooi moment. Daarna een slow met mijn broer en kristof met zijn mama (op een beetje verliefd van andé hazes, mijn pa was een grote André fan). en toen kon het losbarsten. Tegen onze verwachtingen in, heeft het feest geduurd tot 5 uur. En ik moet zeggen, 't was echt het beste dansfeest waar ik ooit ben geweest :-).
 
Het was een fantastische dag en ik zou mezelf kunnen vermoorden voor de kleine details die ik hier en daar al begin te vergeten. Maar als ik eraan terug denk, krijg ik alleen maar een gevoel van enorm gelukkig te zijn... en daar ben ik dankbaar voor.
 
Maar wie ik ook dankbaar ben, is jullie. Ik heb echt anderhalf jaar lang op dit forum 'geleefd'. Jullie hebben mijn zorgen gedeeld, mijn verdriet, mijn vreugde,... en daar ben ik heel dankbaar voor. Had ik dit forum niet gehad toen papa plots vlak voor de trouw stierf... iemand anders begrijpt dat niet hoe het voelt vlak voor een trouw. Maar hier waren de steunbetuigingen massaal. En dat is iets wat ik nooit zal vergeten.
 
Nog een paar tips voor jullie:
 
- Ceremoniemeester: Valére Peeters (maitre uit mijn restaurant van jimmy en lucie). Die man is goud waard en heeft in mijn ogen zijn centen het hardst van al verdiend die dag. Hij was niet alleen mijn rechterhand, maar ook mijn linkerhand. Dankzij hem heb ik me werkelijk over NIETS zorgen moeten maken
- suitekostuums heren: Fricks ST. Truiden (tip via dit forum) - hele mooie kostuums! geweldige service
- bruidskleed: De Pereboom in Maastricht
- Kostuum bruidegom: Fashion Point in Maasmechelen
- Bruidskaars: kaarsenprocessie in Lummen
- Fotograaf: Motion Pictures Zonhoven
- Visagiste: Els van Ateljee E uit Lommel
- Muziek: Karen Verresen, te vinden op facebook
 
Ik had gehoopt de foto's van de fotograaf te hebben eer ik een verslagje zou schrijven, maar gezien het nu hoogseizoen is voor hen, moeten we er wat langer op wachten. Maar ik had er toch al een paar ontvangen, samen met eentje die de schoonzus met de gsm had getrokken op de fotoshoot. Bij deze een link met alvast een paar foto's. De rest volgt zeker!
 
 http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150211869587...
 
Vele groetjes,
van een overgelukkig ex-bruidje 

Melodie
4-6-2011
Meld misbruik



Reacties: 19 | Gelezen: 2389


Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik24-6-2011 11:08:24

Amai Melodie, wat een verslag! Ik heb hier evengoed zitten lachen als een traantje moeten wegpinken... Het is echt duidelijk dat jullie dag er eentje is geworden om heel goed aan vast te houden: vol geluk, enthousiasme en pakkende emotie!

Voor jullie ben ik echt blij dat je ondanks de grote pijn omwille van het verlies van je papa, dit zo een positieve plaats hebt kunnen geven voor en op jullie trouwdag. Hij zal er zeker wel voor iets tussen zitten ! Mooi hoe je dit zo openhartig met ons deelt hier...

Echt waar, een fantastisch verslag van een superdag, je kan je het bijna zo gaan voorstellen allemaal . En de enkele foto's die we al te zien kregen, zijn zeker bijzonder geslaagd!

Geniet nu maar goed na van de positieve vibes van jullie trouwdag en reis!! Zo lang je kan blijven wegdromen, is het niet écht voorbij...



Sofie
23-6-2012
 Meld misbruik24-6-2011 11:13:40

Hey,
Wat een leuk verslag, en wat een fantastische dag hebben jullie achter de rug!
Ik denk dat iedereen wel zo'n perfecte huwelijksdag wil :-)
Geniet nog volop na!
Groetjes,
Sofie



Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik24-6-2011 11:52:31

Hoi Melodie,

Wij hadden al gesproken hé, maar toch leuk dat ik hier jouw verslagje mag lezen! :-)
Inderdaad een heel leuke dag en ook mooie foto's (die ik ook al gezien had hé) ;-)

Nog een dikke proficiat voor jou en Kristof!

Tot ziens/mails/sms!
xxx
Filipa



Katrien
2-7-2011
 Meld misbruik24-6-2011 11:58:38

Jullie zagen er stralend uit!!! Ik wens jullie alle geluk toe.



Britt
23-6-2012
 Meld misbruik24-6-2011 12:23:57

Alvast een dikke proficiat!!
En het carbon hotel is idd een hele leuke locatie. Wij zijn daar ook al een keertje geweest!

Geniet van jullie verdere leven als man en vrouw!!





Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik24-6-2011 13:13:00

Wat een leuk verslag, ik zit hier echt met een smile op mn gezicht! Geniet nog maar goed na en geniet van jullie verdere huwelijksleven!
De fotootjes kan ik op mn werk niet bekijken maar ik ga er vanavond eens rustig voor zitten.



ellen
14-4-2012
 Meld misbruik24-6-2011 13:15:29

Hey,

Super verslagje en mooie foto's!

Veel geluk samen en geniet van jullie witte broodsweken!

Groetjes Ellen



Rebecca
26-5-2012
 Meld misbruik24-6-2011 13:25:35

Een verslag kan voor de brides-to-be nooit lang genoeg zijn



Emmy
13-8-2011
 Meld misbruik24-6-2011 13:38:00

Melodie,

zo een mooi verslag. Ik zou hem keer op ker terug lezen. Ik ben niet zo goed in woorden als Charlotte, maar zat hier met een lach en een traan. Je "voelt" gewoon aan je verslag hoe een mooie dag het was en wat voor een prachtkoppel jullie zijn. Je papa was er zeker bij. Ongelofelijk knap ook dat je jullie dag toch hebt kunnen beleven, moet je op de één of andere manier ook sterk voor zijn ...
Een dikke dikke proficiat en nog heeeeeel veel geluk samen.
Trouwens je zag er beeldschoon uit, echt heel mooi



Ellen
9-7-2011
 Meld misbruik24-6-2011 13:51:37

Pakkend verslagje! Ik ben blij dat je toch zo hebt kunnen genieten van je dag en dat je de aanwezigheid van je papa hebt mogen voelen!
Geniet van het getrouwde leven met je lieve ventje!



Inge
13-8-2011
 Meld misbruik24-6-2011 14:30:28

Heel leuk... Alles is perfect verlopen (buiten wat kleinigheden) Ik kan niet meer wachten tot het mijn beurt is!!



Carolien
20-7-2011
 Meld misbruik24-6-2011 14:45:54

Je verslag heeft me echt geraakt.. Het moet echt een prachtige dag geweest zijn. Geniet van deze nieuwe fase in je leven.



Marjan en Ben
4-8-2012
 Meld misbruik24-6-2011 15:06:59

Super mooi en uitgebreid verslag :-). Altijd fijn te horen dat jullie er van genoten hebben.

Geniet er nog van, van alle mooie momenten samen!

groetjes.



Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik24-6-2011 16:07:41

Fantastisch verslag. Ik val in herhaling, maar idd ... een lach en een traan ... zalig.

Geniet allebei van jullie huwelijksleven. Hopelijk was die ene dag de voorbode van alle komende dagen !!!

Groetjes



nancy
20-7-2012
 Meld misbruik24-6-2011 17:23:06

een fantastisch verslag je hoor,
zoals hier boven al een paarkeer vermeld is een lach en een traan ...zalig .
ik wens jullie heel veel geluk toe ,
ik heb geprobeert om via die link eens te gaan piepen naar een paar fotokes van jullie
maar spijtig genoeg krijg ik hem niet open ,
als je tijd hebt en je wilt ze met ons delen mag je gerust enkele fotokes doorsturen via men e mail adres en da is
darkangel_of_hell@live.be
kijk er naar uit
grtz van een toekomstig bruidje



Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik24-6-2011 17:39:50

Hoi Melodie en kersverse hubby,
Een hele dikke proficiat gewenst met jullie trouwdag!!!!
Ik heb genoten van je verslag(je... :-)) en ik wil jullie bij deze, ondanks de tegenslagen die je hebt moeten verwerken, een fantastisch leven samen wensen vol gelukkige momenten, veel gelach en super veel plezier!!!! xxxx



dorien
5-5-2012
 Meld misbruik24-6-2011 19:00:40

wauw een dag om van te dromen... soms zo emotioneel!
mooie foto's en geniet nog van het leven samen!!



frida
6-2-2010
 Meld misbruik25-6-2011 9:10:53

Hey, wat een uitgebreid verslag. Fijn toch dat alles naar wens is verlopen alleen spijtig kan ik je foto's niet openen.

Geniet er maar van .................



mieke
7-7-2012
 Meld misbruik27-6-2011 14:24:49

een hele dikke proficiat Melodie!!!!
Jullie stralen echt!
Bedankt voor het prachtig verslag!!! Ik krijg er kippevel van:)
Je klinkt zo gelukkig en jij beschrijft hoe mooi de liefde wel kan zijn.
Ik wens jullie een prachtig en liefdevol leven toe en geniet van jullie honeymoon!!!!


heel veel groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...