Nu Online
Momenteel zijn er 31 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bridezilla moet haar hartje luchten

  24-6-2011 9:40:48
Nog maar 2 weekjes en het is zover! En ik... ik zie dat trouwen nog wel zitten, maar al dat voorbereiden... Dat ben ik zo kotsbeu! Ik blokkeer zelfs compleet als we weer gaan samenzitten om nog wat dingetjes af te werken. Ik heb een heel goed overzicht over wat nog moet gebeuren, dus daar ligt het niet aan. Ben het alleen zo beuuuuuu. Zijn er nog mensen die dat hebben?

Daar komt nog eens bij dat de contactpersoon van de catering zich simpelweg niet aan zijn beloftes houdt. Eigenlijk gaat dat al maanden zo: hij zegt dat hij iets gaat op mail zetten of ons gaat bellen of laten weten voor een bepaalde dag en dan doet hij dat niet. Dan bellen wij erachter aan, excuseert hij zich en krijgen we meestal een vaag antwoord. Zo weten we nu nog altijd niet welke tafels er zijn en hoe die gaan staan en dus kunnen we ook onze tafelschikking niet maken. Dat zorgt er dan weer voor dat we de dingen voor de tafelaanduiding ook nog niet kunnen maken. Enfin, het lijken misschien kleine dingetjes, maar het is de opeenstapeling die mij enerveert én het feit dat dus alles nog op de laatste moment moet gebeuren. Gisteren zei hij aan telefoon dat het volgende week rustiger is voor hem en dat hij dan meer tijd heeft voor ons. En het moet een topfeest worden en alle roddels moeten de wereld uit en blablabla. Dan zal ie toch iets beter zijn best moeten doen, want ik heb er op deze manier bijzonder weinig vertrouwen in. Pfff... Gisterenavond heeft mijn verloofde hem opgebeld en beloofde de man dat we vanavond de info over de tafels zouden hebben. Wel... ik durf er eerlijk gezegd niet op te vertrouwen. Hij heeft nog geen enkele deadline gehaald. Is dat normaal bij de catering, dat je daar zo moet achterlopen om je info te krijgen? Nee toch he?

Sofie
9-7-2011
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1124


Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik24-6-2011 9:51:20

Hoi Sofie,
 
maak je maar geen zorgen. De cateraars waar wij destijds contact mee hebben gehad waren net hetzelfde. Qua organisatie, structuur, opvolging een complete ramp. Maar wat het eten betrof hadden ze de beste reputatie. Wij zijn uiteindelijk toch bij een andere cateraar beland omdat de administratie van de eerste echt wel heel rampzalig was. Maar ik vrees dat dit wel vaker voorkomt dan je zou denken. 
 
de week voor onze trouw was ik het ook allemaal kotsbeu. Mijn verloofde (man ondertussen) en ik konden bijna niet over de trouw praten zonder in discussie te komen. Ik was dan ook heel blij toen de grote dag er eindelijk was! En geloof me, dan vergeet je al die dingen en begin je meteen met genieten. Als je vreest dat het met de catering ergens fout kan lopen, vraag dan aan een familielid dat zij die dag een oogje in het zeil houden. Wij hadden onze ceremoniemeester gevraagd om ook bij de receptie te blijven. En hij heeft een heel deel zaken nog opgelost zonder dat wij zelf nog maar wisten dat het een probleem vormde!
 
Probeer je te ontspannen. Mijn man en ik zijn vlak voor de trouw met ons tweetjes nog is dik gaan eten om alle stress van ons heen te laten glijden. En dat heeft toen heel goed gewerkt. We hebben de mooiste trouwdag gehad die we ons maar konden inbeelden, maar zijn nu toch ook blij dat de rust is teruggekeerd. Mensen staan er gewoon niet bij stil hoeveel zaken je moet regelen voor die grote dag!
 
Veel succes nog en alvast een fantastische dag toegewenst! 



Tinneke
9-7-2011
 Meld misbruik24-6-2011 10:27:51

Same here...! Wou daar ook al is een postje over brengen. Ik begin het echt wel wat gehad te hebben. Begin wat nerveus te worden, bang iets te vergeten en eigenlijk gewoon zin om eens zorgeloos op mijn gemak in de zetel te kunnen zitten, zonder dat er altijd nog wel iets is waar je aan moet denken of waarvan je denkt dat je eigenlijk aan zou moeten denken of mee bezig zijn.
Ben bang dat ik niet zo zal kunnen genieten van onze dag als ik zo blijf zoals nu: is alles wel ok, zijn we niets vergeten, hoe laat is het? Waar moeten we naartoe? Is iedereen er? ...

Aaaaargh!

Ik kijk er naar uit maar zal denk ik blij zijn als het achter de rug is ;-)



Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik24-6-2011 11:01:26

Eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet normaal dat jullie achter de cateraar zo aan moeten zitten ! Zet eens wat druk op de ketel. Ga er naartoe en blaf ! Jullie zijn uiteindelijk de klant he, zeg ! Zeg hem dat hij totnogtoe geen enkele, maar dan ook geen enkele van al zijn afspraken is nagekomen en dat jullie het niet langer zien zitten om zo samen te werken. Dat jullie hem enerzijds niet kunnen vertrouwen en dat dit jullie anderzijds een hoop stress en bijkomende "problemen" bezorgt omdat je dus zelf niet verder kan (o.a. met de tafelschikking). Maar zet dit alles tevens in een mail !
Ik moet jullie bewonderen om jullie geduld. Dit kàn toch niet, op 24 juni als je trouwt op 9 juli ! Laat je niet doen en zeg hem dat je die tafelschikking nù wil of dat hij je op z'n minst de tafels toont zodat je weet hoeveel pers. ze kunnen bevatten en je aan de slag kan !
En euh, wanneer zijn afrekening komt, doe dan zoals hij : lang beloven dat jullie zullen betalen en hem ook laten wachten... dàt begrijpt hij vast wel !



Penny
20-7-2011
 Meld misbruik24-6-2011 12:22:35

Hey,

bij ons juist hetzelfde...
Alle planning is gedaan het is op zich alleen maar nakijken maar ben het effe beu :-)
Ook voor het minste ruzie thuis, precies of we lopen op eieren.
En met 2 zeggen: nee nee geen stress maar amai de sitiuatie mag draaien ofwel al 25 dagen verder zijn :-))

Bridezilla Penny



Rebecca
26-5-2012
 Meld misbruik24-6-2011 13:28:33

Als bruidje to be met nog een serieuze wachttijd voor the day kan ik nog niet met je meevoelen ... Voor mij kan het plannen niet op! Vraag me hetzelfde een weekje voor de trouw en dan begrijp ik je misschien beter. Hoe dan ook, nog even doorbijten, de beloning is er bijna.



Jana
9-7-2011
 Meld misbruik24-6-2011 17:40:40

Jaja hetzelfde verhaal.
Vandaag zijn we naar de feestzaal gegaan. We hebben daar 2 uur gezeten, maar nu zijn al mijn vragen beantwoord.
Enkele weken geleden zag ik het totaal niet meer zitten. Ik heb dan een dag gebruikt om enkel mensen op te bellen en afspraken te maken. Ondertussen is alles als een puzzel in elkaar gevallen. Nu heb ik echt het gevoel dat onze dag dik OK zal zijn. Allé ik maak mezelf dat toch wijs om even van de stress af te zijn hehe.Wat er ook gebeurt, we maken er het beste van! We zijn niet voor niets al zolang bezig met voorbereiden. Ik denk dat het normaal is voor bruidjes om zeer perfectionistisch te zijn.
Alles komt goed!
Nu alleen met zn allen hopen dat 09 juli 2011 ongeveer een 25-tal graden zal worden. Niet te warm om ons te pletter te zweten, maar zeker ook niet te koud om 'kiekenvel' te hebben... Een klein wolkje aan de hemel... Wij willen een perfecte dag!
Heel veel succes nog met de voorbereidingen!
Groetjes



Severine
24-9-2011
 Meld misbruik25-6-2011 0:23:38

blijkbaar heeft iedereen daar last van. Bij ons is het nog een kleine 3 maand en hier zijn de zenuwen ook al wakker (ben zelfs aan het dromen dat m'n toekomstige zelfs niet komt opdagen in de kerk, stel je voor!)
Je kan je pas inbeelden eens je JA gezegd hebt, hoeveel voorbereiding er aan te pas komt. Men zei altijd tegen ons, je moet ervan genieten, maar sommige zaken kan je niet van genieten, de stress al alleen.
Maar alles voor die speciale dag hé ...
Maak je maar niet teveel zorgen, het komt goed!
groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...