Nu Online
Momenteel zijn er 23 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

SCHIETING

  18-5-2006 21:58:47
KAN ER ONS IEMAND DE ORGANISATIE VAN ZIJN SCHIETING VERTELLEN EN WAT VOORZIEN JULLIE VOOR DE MENSEN DIE EROPAFKOMEN? MERCIKES.

Sharka
2-6-2006
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 999


davine
31-3-2006
 Meld misbruik19-5-2006 7:52:58

Wij hadden van tevoren aan vrienden, buren en familie gezegd dat ze op die dag vanaf 19 uur welkom waren voor de schieting. Er was een kennis van mijn broer die alles mee had om te schieten. We hadden allerlei drank en wat versnapering. Er stonden tafels en stoelen.
We wonen in een dood lopend straatje dus alles verliep op straat.

groetjes Davine



Debra
11-8-2006
 Meld misbruik19-5-2006 10:15:52

Hoi,

Het is zo dat op de boerenbuiten er altijd een schieting aan vooraf gaat. Dat hoort nu eenmaal bij trouwen. De mensen worden rond 19u verwacht ofwel bij het huis van de bruid ofwel bij de bruidegom. Wij doen het bij mijn ventje thuis aangezien we daar meer plaats hebben. We hebben 2 kanons voorzien met poeder en 1 veldkanon. Die kanons met poeder moet je handmatig bedienen. Er zitten een 6 tal staven in. Je zet deze omhoog en doet onderaan een beetje poeder. Daarna moet je met een hamer op die staven slaan. Doordat je de staven terug naar beneden slaat komen ze door de harde slag in contact met het poeder en dit zorgt voor een harde knal. Het veldkanon gaat om de x-aantal minuten gewoon af. Je hoeft er niets voor te doen. Om 22u wordt er verwacht dat je stopt met schieten op de kanons voor de buren. Dan eindigt de schieting met zo'n hartje op straat. Er word poeder op straat gelegd en dat steken ze dan in brand. Als het helemaal is opgebrand moet je er onmiddellijk water over gieten zodat het lang blijft staan. Wij gaan enkel partytenten in de tuin zetten en van die hoge receptie tafels. ook gewone tafels met stoelen voor de iets ouderen onder ons. Wij voorzien braadworsten tss een broodje en natuurlijk veel drank. Omdat je niet meer mag schieten wil het niet zeggen dat het feesten niet meer kan doorgaan e. Bij ons is de schieting op een woensdag en heb al gehoord van velen dat ze den donderdag verlof hebben genomen. Dat word laat vrees ik...!
Hopelijk heb ik je ietwat geholpen.

Grtz Debra
11/08/06
http://debraenjantjetrouwen.bruiloftsite.nl



leen
1-7-2006
 Meld misbruik19-5-2006 13:17:45

hallo,

bij ons is het schieten inderdaad ook een traditie.
maar helaas is er twee jaar geleden een ongeluk bij ons in de buurt gebeurd met het schieten,
waardoor de bruidegom overleden is.
het is heel leuk, maar wees aub voorzichtig!!!!
ik wou jullie dit maar even meedelen zonder de vreugde te bederven!

groetjes



Debra
11-8-2006
 Meld misbruik19-5-2006 16:16:28

Hoi Leen,

Dat is in het nieuws geweest he als ik me niet vergis. Ik denk dat iedereen dit wel weet wat de gevolgen zijn als je teveel poeder gebruikt. Het is nu ook niet de bedoeling dat iedereen hier doodsbang van word want als je het doet zoals het hoort dan wordt het een avondje vol leute.
Maar mss toch eens best dat je dit nog even zegt zodat iedereen hier weer eens aan word herinnerd.

Debra
11/08/06



ellen
23-9-2006
 Meld misbruik19-5-2006 22:25:56

Ik heb zoiets nog nooit gehoord, een schieting. Vind zo'n tradities best wel leuk, spijtig dat dit bij ons niet wordt gedaan.

Groetjes, ellen



Paul
28-4-2006
 Meld misbruik22-5-2006 9:33:24

Wij doen binnenkort ook een schieting, maar kunnen maar geen shiettuig(of hoe noem je dat?)vinden. Weet iemand waar je dit kunt krijgen(liefst regio Lier-Antwerpen)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...