Nu Online
Momenteel zijn er 75 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

graag wil ik jullie mening...

  17-6-2011 16:27:27
hoi bruidjes,

mijn ouders zijn gescheiden en kunnen absoluut niet met elkaar omgaan.
in de eerste plaats was dit geen probleem omdat ik ze elk aan een ander tafel zou zetten maar nu belt iedereen van mijn mama haar familie af en blijft ze dus nog alleen over, ik wou ze dan maar bij mij aan tafel zetten omdat ze anders niemand kent, maar nu begint mijne papa moeilijk te doen, dat hij zich buitengesloten voelt enzo.
wat zouden jullie doen in zo een situatie???

ik weet echt niet meer wat ik moet doen om goed te doen...

shana
15-7-2011
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1089


Imke
31-3-2012
 Meld misbruik17-6-2011 16:38:31

Waaruit bestaat jullie eretafel?
Mijn (gescheiden) ouders komen ook niet met elkaar overeen. Wij hebben het zo gepland dat er geen eretafel is, maar dat wij opschuiven per familie. vb. het voorgerecht eten we bij de familie van mijn vriend, het hoofdgerecht bij de familie van mijn vader en het nagerecht bij de familie van mijn moeder. Zo hebben we iedereen 'even veel aandacht' gegeven...

Misschien is dat een optie? Of komt je mama echt helemaal alleen, zonder partner?
Kan ze dan misschien niet bij de familie van je vriend aan tafel?



dorien
5-5-2012
 Meld misbruik17-6-2011 16:39:00

mijn ouders zijn samen dus ik heb geen probleem.
maar bij mijn vriend is het net zoals bij jouw... wij hebben het hier al vaak over gehad en de reacties van de familie komen ook van : ik zal tegen dan nog wel zien of we komen of niet, het is nog een hele tijd.

nu ja we denken ze ook apart aan een tafel te zetten + met mijn familie bv. tussenin en hopen dat er geen ruzie van komt!!! dit zouden we echt niet tof vinden op onze grote dag!

wij hebben in ieder geval de beide kanten wel goed gezegd dat we ze zeker van elkaar zouden weg zetten, wat ze apprecieerden. weten ze dat bij jouw mama in de familie ook? of is het uit schrik dat ze bij elkaar worden gezet? want door deze reden waren er vele familieleden niet bij op ons feestje van het samenwonen.

gescheiden ouders is in ieder geval geen gemakkelijke situatie bij de trouw! hoe doen jullie het voor in de suite? heb je nog op andere punten gelet door deze situatie?



Greet
15-7-2011
 Meld misbruik17-6-2011 16:42:13

Hoi,

vervelend probleem, amai.. Misschien kan je ze toch samen aan de eretafel zetten maar dan naast jullie, elk aan de andere kant: dus bijvoorbeeld je mama, je echtgenoot, jij, je papa, en recht tegenover jullie jouw schoonouders. Op die manier zien ze elkaar praktisch niet en hoeven ze niet met elkaar te praten? Ofwel een alternatief zoeken voor je mama? Laat haar paar vriendinnen meebrengen of zo?
Veel succes in ieder geval!

Groetjes
Greet



dorien
5-5-2012
 Meld misbruik17-6-2011 16:42:50

ah ja ... de moeder van mijn vriend vroeg ook nog of ze een bevriende man mocht mee nemen? wij vinden dit geen enkel probleem. de papa van mijn vriend is namelijk hertrouwd dus die zit zeker al niet alleen. maar zijn mama vond het ook aangenamer iemand mee te brengen... kan je haar misschien ook eens voorstellen?



shana
15-7-2011
 Meld misbruik17-6-2011 16:57:52

allemaal goede oplossingen als mijn moeder wat socialer was, vrienden heeft ze niet dus kan ze niet meepakken en mijn schoonfamilie ertussen zetten gaat ook niet, want die komen niet (ruzie) mijn eretafel bestaat uit ons met de kinderen en de getuigen, was dan nog vanplan om een tafel van mam familie, papa familie en dan de vrienden maar de familie van mijn mama valt nu dus weg, mijn mama heeft wel mijn zus nog maar die moet af en toe ook eens naar mijn papa gaan en zijn familie en mijn mama wilt absoluut niet met vreemden aan tafel zitten dus veel optie zie ik niet meer....



dorien
5-5-2012
 Meld misbruik17-6-2011 17:01:49

buren van de mama die ze regelmatig ziet?



dorien
5-5-2012
 Meld misbruik17-6-2011 17:03:02

hebben jullie de neven en nichten van je ouders ook gevraagd? misschien zit daar wel iemand bij waarmee ze goed overeen komt?



shana
15-7-2011
 Meld misbruik17-6-2011 17:06:35

ja, heb ik ook gevraagd maar er komt niemand, tis voor hun allemaal 2 uur rijden.
bij de buren heeft ze ook geen contact, echt bij niemand niet...



dorien
5-5-2012
 Meld misbruik17-6-2011 17:07:05

en iemand van haar collega's op het werk?



Lien
6-8-2011
 Meld misbruik17-6-2011 17:47:28

Eigenlijk vind ik dat dit een probleem van je ouders is. Het wordt natuurlijk jouw probleem omdat je alles goed wil laten verlopen. Maar hun dochter trouwt!! Ze zouden toch moeten proberen om één dag alles vlot te doen verlopen voor jou. Heb je het met hen al gehad over het gevoel waar jij mee zit? Misschien worden ze wel wat flexibeler als ze merken dat je er echt wel mee zit.



A.
23-7-2011
 Meld misbruik17-6-2011 18:31:28

Het zijn je ouders.. en oke.. ze kunnen heel slecht met elkaar overweg.. maar jij blijft wel hun kind hé. Misschien kunnen ze op jullie grote dag zich gedragen als echt volwassen mensen en gewoon eens 1 dag gewoon doen. Moeten elkaar niet in de armen vliegen ofzo.. ne goeiedag en niks meer! Hun dochter hare dag gunnen.. dat zou ik vragen als ik in jou situatie was. En anders tja, gewoon je hart volgen en doen wat volgens jou het beste is!!!! Succes en laat het je dag absoluut niet verpesten.



jeff
27-8-2011
 Meld misbruik17-6-2011 20:05:49

Kinderachtig is dit te noemen, volwassen mensen, die gescheiden zijn, en die het feest van hun eigen kind aan het verbrodden zijn, door enkel aan hun eigen en hun ruzies te denken.
Dat ze zich voor één dag eens aanpassen, en elkaar gewoon proficiat wensen!



dorien
5-5-2012
 Meld misbruik17-6-2011 22:40:02

deze gescheiden ouders zijn echt niet de enige die zo doen hoor, ken het zeer goed!



Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik18-6-2011 12:12:11

Amai, zo erg... Mijn ouders zijn ook gescheiden, zijn niet de beste vrienden, maar komen wel overeen... Allee, laat ik het zo zeggen... Mijn papa houdt nog van m'n mama maar m'n mama is al hertrouwd... Mijn stiefvader vindt het niet altijd leuk dat mijn papa nog gevoelens koesterd voor mijn mama... Maar ze laten elkaar gerust... Als ze elkaar toevallig tegenkomen drinken ze samen een pint... De familie van m'n mama komt nog overeen met die va m'n papa en omgekeerd... Ze bellen zelfs geregeld...
Ik zou zeggen, stuur ze even op de les bij mijn ouders...
Vind het echt jammer voor jullie... Het is toch tenslotte jullie dag...
En ok, als de afstand groot is, daar zijn toch oplossingen voor... Bij ons is dat ook zo en de familie die nog ver moet rijden, blijft gewoon in de buurt slapen...
Misschien kan je dit eens voorstellen...



sylvie
3-9-2011
 Meld misbruik24-7-2011 22:24:51

Ik heb hetzelfde probleem. Nu zit ik in gedachten om de eretafel met vrienden te doen en links van de tafel met papa's familie en rechts mijn mama en mijn man's familie. We moeten wel nog bespreken of het mogelijk is om een U-vorm te maken van de eretafel. En dan nog een ander probleem, mijn ma heeft ruzie met mijn broer en zus, dus dan wordt het ook moeilijk dus dacht ik om het zo te doen. We shall see...



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...