Nu Online
Momenteel zijn er 177 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

het weer

  16-5-2006 9:08:35

Hoi,

Ik trouw nu zaterdag en het weer ziet er alles behalve denderend uit! 16 graden en grote kans op neerslag!

Nu hoor ik hier en daar mensen die zeggen, je moet eieren dragen naar het klooster.
Wie doet dit nog allemaal?
Ik geloof daar niet echt in, het weer is wat het is, denk ik toch ... Maar langs de andere kant wil ik op zeker spelen dat ik het achteraf niet beklaag dat ik het gedaan heb.
Maar hoe gaat dit in zijn werk? Ik kan daar toch moeilijk toekomen met een pak eieren en vragen of ze willen bidden om goed weer?
Wat zouden jullie doen?

Grtjs, Kimberly

Kimberly
12-8-2006
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1088


Els
14-10-2006
 Meld misbruik16-5-2006 9:18:33

Da's natuurlijk ieder zijn eigen keuze maar ik geloof daar allemaal niet in. De nonnekes zullen het weer toch niet kunnen veranderen door wat te bidden. Het weer is wat het is.
Je moet het gewoon wat positiever opnemen, en ok natuurlijk is het toffer als je mooi weer hebt, maar het is niet omdat je wat regen zou hebben dat daarom je dag volledig verpest is. Uiteindelijk moet je zelf zorgen voor een zonnig humeur en dat zullen je gasten ook wel doen veronderstel ik.
Maar pin je dus vooral niet te veel vast op de weersomstandigheden. Dat kun je sowieso toch niet veranderen.



Kimberly
12-8-2006
 Meld misbruik16-5-2006 9:20:57

Hallo Els,

Een beetje regen vind ik niet erg maar ze geven momenteel 75% van de dag regen uit! Dus ja ... enorm veel kans dat het regent tijdens de fotoshoot en tijdens het binnen en buitengaan van de kerk.
Deze 3 had ik toch anders gewild. Als we buiten niet kunnen aperitieven en zo is het jammer maar niets aan te doen. Maar kzou toch graag droog blijven hoor en zeker voor mijn kapsel!



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik16-5-2006 9:23:15

hallo

Ik denk dat je de dag zelf je je niks aantrekt van het weer. Veel moet je niet buiten zijn, de viering is binnen, het feest is binnen, en de foto's kan je ook in een museum nemen of zo. Natuurlijk heeft iedereen het liefst een stralend zonnetje, maar die dag ben je zo in de wolken dat je zelfs niet kijkt naar het weer. En foto's met wat mist van de regen kunnen ook prachtig zijn.

Maar als je nog tijd hebt kan je natuurlijk eitjes gaan brengen, ben ik ook van plan, gewoon omdat ik het wel een leuke traditie vind. Maar je kan niet gewoon naar eender welke kapel gaan. HEt moet een kapel of kerk van de Heilige Klaren zijn. Zij bidt namelijk voor goed weer.

Groetjes en succes

Vicky
09.09.06

PS: Wist je trouwens dat het geluk brengt als het regent tussen de trouw in het stadhuis en de mis? Wij nemen geen risico's en planten er 2 weken tussen, zo zal er wel een druppel vallen zeker!



Kimberly
12-8-2006
 Meld misbruik16-5-2006 9:28:17

Hallo Vicky,


De locatie die we gekozen hebben is een buitenlocatie, we hebben geen alternatief voor binnen.

Als jij gaat naar de Heilige Klaren hoe doe je dit dan?
Stap je gewoon binnen en zet je dat mandje daar of geef je dit persoonlijk af?

Kimberly



Mieke
8-7-2006
 Meld misbruik16-5-2006 10:13:45

Het weer kan nog alle kanten uit. Kijk naar afgelopen weekend, het ging zaterdag ook heel de dag regenen, uiteindelijk hebben we een goed weekend gehad zonder regen.
Dus gewoon afwachten en je nog niet te veel opjagen in het weer. Want dit is nu het enigste dat je echt niet op voorhand kan vastleggen. Je moet toch nemen hoe het komt.



Ann
20-5-2006
 Meld misbruik16-5-2006 10:22:34

Ik zit ook met datzelfde probleempje. Maar het weer is wat het is. Ik heb natuurlijk ook liever een zonnetje zaterdag. Want een alternatief voor de fotos moeten we dan op het laatste moment zien te vinden. (misschien weet fotograaf wel raad). Mijn kleed is een ander paar mouwen (die het niet heeft, hihi).
Laten we hopen dat de weergoden zich WEER eens vergist hebben (zoals vorig weekend) dan komt alles weer goed. En je moet maar denken (dat doen wij toch in elk geval) je trouwt niet met het weer maar met de man van je leven. Je zal zelf wel stralen.

OOK een wanhopig op zoek naar zon bruidje
Ann
20/5/2006 VIER dagen nog



Sylvie
11-3-2006
 Meld misbruik16-5-2006 12:07:51

Hallo,

't Is dus eitjes brengen naar de Arme Klaren, maar eigenlijk moet iemand anders dat voor jou doen, anders werkt het niet :-)
Bij ons hebben heel wat nonnekes en paters gebeden voor mooi weer (m'n schoonmoeder kent er nogal wat) en tja, 't heeft misschien een beetje geholpen... We zijn 11 maart getrouwd, dus supermooi weer hadden we niet echt verwacht, maar we hebben alles gehad: sneeuw toen we thuis buitenkwamen, beetje regen tussen stadhuis en de kerk (dus geluk!), zeer koude wind toen we buitenkwamen aan de kerk en dan, in de namiddag voor de foto's... toch een beetje zon! 'k Was dus superblij :-)
Onze fotograaf zei ook dat hij 't nog nooit heeft meegemaakt dat hij helemaal geen foto's buiten kon maken. Soms wel eens voor maar 5 minuutjes, maar toch altijd wat zon (of alleszins geen regen). Dus geen paniek, 't is nog lang tot zaterdag hé, 't kan nog alle kanten uit! Enne, 16 graden is heel wat warmer dan de 2 graden dat het bij ons was (en ik had geen bontje of zo, enkel een stola in voile, voor de rest blote schouders, brrr!).

Veel succes zaterdag en ik zal duimen voor mooi weer!

Groetjes,

Sylvie
sinds 11 maart zeer gelukkig getrouwd!



Kimberly
12-8-2006
 Meld misbruik16-5-2006 12:52:24

Hoi Sylvie,

Thx voor het duimen!


Grtjs, Kimberly



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik16-5-2006 15:44:21

Hey,

niets van aantrekken meiske, het kan allemaal nog veranderen... Ik zal alvast heel hard duimen! En die eitjes, tja, het is een leuke traditie, maar ik ben niet bijgelovig dus ik ga het zeker niet doen.

Groetjes,
Lieve



Sophie
24-9-2005
 Meld misbruik16-5-2006 19:29:42

Mijn vriendinnen zijn voor mij eieren gaan brengen en we hadden héél mooi weer. Wij zijn met de eitjes naar de Cappucijntjes geweest. Mijn vriendinnen hadden allemaal eieren gekocht en ze zijn ze samen gaan afgeven.

Succes ermee!

Groeten



marijke
20-5-2006
 Meld misbruik17-5-2006 23:50:08

Zit ook wat in met het weer voor zaterdag, hopelijk is het zoals vorige week - dus alleen 's avonds regen. Wij gingen fotos nemen in Planckendael. Onze fotograaf heeft ons al gerustgesteld dat we de fotoshoot eventueel op een andere dag kunnen doen als het niet regent dus dat is al wel ff een geruststelling.

Veel succes aan iedereen die ook zaterdag trouwt (en ook aan iedereen die later/vroeger trouwt natuurlijk)

Nog de laatste dagen stressen.

Groetjes

Marijke
20/05/2006


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...