Nu Online
Momenteel zijn er 66 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Nu kan het plannen beginnen...

15-6-2011 10:44:59
Hallo bruidjes,

Nu onze datum zo vast als beton ligt, kan het plannen pas echt beginnen.
Nu heb ik hier al heel wat rondgesnuisterd op het forum, en heb ik hier en daar al wat voorkeuren.
Dus enkele vraagjes....

Fede di Oro: Hoelang op voorhand bel je best om een afspraak te hebben? Want zij hebben het blijkbaar heel druk.
La Sposa Outlet: Kan je daar een jurk kopen rond 500 euro, en hoeveel zijn de retouchekosten? Maak je best ook een afspraak, of kan je daar gewoon binnen en buiten lopen?

En nog een niet onbelangrijk vraagje... Ik heb al een kostenraming gemaakt, en een 300 euro voorzien voor "onvoorziene" kosten. Kan dit ongeveer kloppen? Bij de voorziene kosten heb ik dit al:

-Feestzaal
-Trouwjurk + schoenen
-Kostuum + schoenen
-Ringen
-Fotograaf

Dit zijn volgens mij de belangrijkste kosten, maar waarschijnlijk vergeet ik hier en daar wel iets. En het zijn waarschijnlijk wel allemaal kleine dingetjes, maar vele kleintjes maken 1 groot he.
We geven geen bedankingen aan de ouders en getuigen, en waarschijnlijk ook niet op het feest aan de gasten. We kijken dan achteraf wel om een foto ofzo op te sturen.

We trouwen ook alleen maar voor de wet, dus de kost van de kerk hebben we niet. Maar ik heb hier en daar wel al gelezen dat je ook iets betaalt voor het gemeentehuis.

Wat hadden jullie allemaal van onvoorziene kosten?

Jill
9-3-2012
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 523

Rebecca
26-5-2012
 Meld misbruik15-6-2011 10:50:35

Vergeet niet: bloemen, corsages, vervoer, dj, gastenboek, menukaartjes, enveloppendoos, uitnodigingen, kapster, make-up, ...
De andere bruidjes vullen mij nog wel aan :)

Jill
9-3-2012
 Meld misbruik15-6-2011 11:00:09

Menukaartjes, dj, bloemen en enveloppendoos zit bij de feestzaal. Maar de uitnodigingen had ik inderdaad nog niet meegerekend... En dat is meestal al geen kleintje meer he...

Rebecca
26-5-2012
 Meld misbruik15-6-2011 11:02:00

Veel hangt af van wat je er van wil maken maar als ik de prijzen zo bekijk, loopt het inderdaad goed op! Zeker als je nog verzendingskosten bij bepaalde kaartjes bijrekent!

sofie
21-4-2012
 Meld misbruik15-6-2011 12:10:59

gemeentehuis, notaris, kapper, ...

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik15-6-2011 12:28:47

Bij FDO moet je toch een maand op voorhand een afspraak maken.
Het is daar druk, maar een aanrader!

Ik denk dat hierboven al veel kosten genoemd zijn... maar wat me opviel: 300euro voor onverwachte kosten...
Euh, reken daar wat meer bij!
Zoals bv bij FDO hadden mijn vriend en ik beslist niet boven de 1000euro te gaan, natuurlijk hebben we dat wel gedaan...

Vergeet ook niet de kleren van de bruidskindjes bij te reken (als jullie die hebben), ceremoniemeester (als je die wilt), hotelkamer (overnachting als de feestzaal te ver ligt van je huis), lunch met de suite, paraplu's voor als het regent én de huwelijksreis :)

Kristien
25-5-2012
 Meld misbruik15-6-2011 18:23:55

Gemeentehuis komt bij ons boven de 100 euro, zelfs als je op een vrijdag trouwt, en notaris is ook snel een paar 100 euro. Eventueel hotelkamer de nacht van het huwelijk. Zeker ook niets vergeten bijrekenen voor juwelen en lingerie. Bruidsboeket toch ook rekenen, zelfs al heb je bloemen in de feestzaal. En vervoer: wij willen bv geen speciale wagen, maar voorzien wel taxivervoer 's nachts voor buitenlandse gasten naar hun hotelkamer en voor anderen die een glaasje teveel op hebben naar hun huis te rijden.
En idd, eventueel een lunch 's middags, voor de ouders, broers en zussen, getuigen.
Zelf heb ik ook iets gerekend voor versiering, ook al is de zaal versierd, wil ik eventueel nog wat eigen elementen kunnen aanbrengen.
En zoals reeds gezegd ook: DJ!!
Wat onvoorziene kosten betreft, dat hangt van jezelf af. Wij hebben echt een maximumbedrag vastgelegd voor alles, en daar gaan we dan echt niet over, anders heeft het geen zin een budget op te stellen, vind ik.
Veel succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...