Nu Online
Momenteel zijn er 153 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

notaris

  12-5-2006 15:42:10
Hallo,

weet er iemand onder jullie hoe lang het duurt vooraleer een contract bij de notaris in orde is? Wij trouwen op 9 september en zijn nog niet bij een notaris geweest. We zouden nog wat extra uitleg willen hebben en dan waarschijnlijk een behoorlijk kleine wijziging op het wettelijk stelsel willen nemen. Wij willen namelijk waarschijnlijk de partner de mogelijkheid geven om bij overlijden van de andere persoon te kiezen hoeveel procent voor de kinderen is en hoeveel voor hem (afhankelijk van de situatie op dat moment kan hij dan kiezen wat hij het beste acht).

Weet iemand hoe lang dit duurt en kiest er nog iemand voor dit stelsel?

groetjes,

marjolijn

Marjolijn
9-9-2006
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 611


Ann-Sophie
9-9-2006
 Meld misbruik12-5-2006 15:54:32

Marjolijn,

Wij trouwen ook op 9 september en zijn ook nog niet langs de notaris geweest.
Ik heb gehoord dat je dit uiterlijk een maand of 2 vooraf moet doen.

Wij willen ook nog info over de mogelijke stelsels.
Mijn toekomstige heeft al een kindje en we moeten dit toch allemaal regelen.

Hebben jullie al kinderen ?

Groetjes
Ann-Sophie




Marjolijn
9-9-2006
 Meld misbruik12-5-2006 16:40:46

Hallo Ann-Sophie,

nee, wij hebben nog geen kinderen noch een huis of grond. Wij huren enkel een huis. Bij ons is het dus denk ik nog relatief gemakkelijk.

groetjes,

marjolijn



kaatje
10-6-2006
 Meld misbruik12-5-2006 16:43:22

Wij trouwen in jun en zijn in april bij de notaris geweest. het hangt er een beetje vanaf hoe druk jullie notaris het heeft.
Tegen ons zeiden ze toen dat we nog op tijd waren.
Katrien



Veerle
29-9-2007
 Meld misbruik12-5-2006 17:07:41

Hey iedereen!

Ik werk bij een notaris en kan jullie zeggen dat een huwelijkscontract maken heel snel gebeurd is. Het hangt er inderdaad gewoon vanaf hoe druk jouw notaris het heeft, maar meestal is dat iets dat er nogal snel eens tussen genomen wordt. 2 maand is meeer dan voldoende. Marjolijn, ik denk dat jij het hebt over een "keuzebeding", is een kleine aanpassing aan het wettelijk stelsel waarbij de langstlevende nog de kans heeft om te bepalen wat hij of zij wil hebben uit het gemeenschappelijk vermogen.

Groetjes,

Veerle
29/09/2007



Vanessa
9-9-2006
 Meld misbruik12-5-2006 19:27:54

Wij trouwen ook op 9 september en zijn in april naar de notaris gegaan, een nogal drukbezochte persoon en op 2 weken was alles in orde; wij hebben dat keuzebeding gedaan omdat we al een bezit hebben en de keuze willen afhankelijk van de situatie dan. Het kostte een 200€. Een afspraak voor info alleen is gratis, je betaalt dus enkel als je het contract doet en tekent. Opd ie manier is er weer iets dat we niet meer moeten doen ;->

Groetjes
Vanessa
09/09/06



Sylvie
11-3-2006
 Meld misbruik13-5-2006 9:51:12

Wij zijn ook maar een paar weken op voorhand naar een notaris geweest. M'n broer werkt wel bij een notaris, dus alle info hadden we wel al gekregen. Maar zeker geen paniek, als je ergens in juli naar de notaris gaat, is er nog tijd genoeg. Denk wel aan de zomervakantie, dus misschien best al eens informeren!

Groetjes,

Sylvie
Sinds 11 maart zeer gelukkig getrouwd!



Debra
11-8-2006
 Meld misbruik13-5-2006 13:36:09

Hoi Marjolein,

Ook wij kiezen voor dit stelsel. Het is een aanhangsel van het wettelijk stelsel. Wij trouwen op 11 aug 06 en moetn in juli ten laatste naar de notaris. Wij zijn al eens langsgeweest voor de uitleg. Een hele boterham voor een 'leek' als ik. Maar mijn toekomstige heeft me alles nog eens uitgelegd. Wij willen nl ook op het moment zelf beslissen of we al dan niet een deel aan de kinderen geven. Dit huwelijkscontract zal ons een 300 euro kosten.

Debra
11/08/06



Kate
10-6-2006
 Meld misbruik14-5-2006 21:14:08

Wij trouwen binnen 278 dagen en gaan morgen voor de eerste keer naar de notaris voor een gratis infosessie. Als we een aanpassing willen aan het wettelijk stelsel dan kan dat nog gebeuren, het duurt niet lang en de notaris kan zoiets er meestal wel tussen nemen.

Dus geen paniek!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...