Terug naar overzicht
Relax kalm! Wedden dat de kerk mooi in orde is als jij daar aan komt (ook al is er een half uur voordien een begrafenis geweest). Ik durf ervoor te wedden dat je familie/vrienden er alles aan gaan doen dat het voor jou de gedroomde plaats om te trouwen wordt! Vertrouw op hen!
Bedankt voor je bemoedigende woorden Leen! Ik ga inderdaad proberen te zorgen dat er voldoende mensen zijn om te helpen!
Hey Lies, Het kort inderdaad wel snel nu he! groetjes Vanessa
Hey Lies, Bij mij staan er slechts 7 dagen op de teller!! Pff. Niet echt stress maar druk! Wij hebben ook al een zoontje van net één jaar en dit in combinatie met de voorbereidingen... Wij trouwen in de namiddag in de kerk en zullen ook pas deze week weten of er in de voormiddag nog een begrafenis zal zijn. In de voormiddag trouwen we voor de wet dus we hebben eigenlijk ook geen tijd om dan nog vlug de kerk te gaan versieren. We duimen dus ook dat we dit vrijdag al kunnen gaan doen... Veel succes!
Het is voor iedereen aftwachten op dit vlak, fingers crossed! Zo spannend ook allemaal hé, maar vooral genieten moeten we doen ;-)
Maareuh...moet er zoveel gebeuren om die kerk trouwmogelijk te maken??? Bij ons zorgt de bloemenist voor de aankleding en klaar is kees. De pastoor zal de boekjes zelf al klaarleggen op de stoelen (misschien vragen of je pastoor ook wat kan helpen?). En 't lijkt me niet dat er rozenblaadjes moeten opgeruimd worden als er een begrafenis geweest is, dus opkuis zal niet moeten gebeuren. Wees ook maar gerust dat die families snel de kerk uit zijn ook, die volgen de wagen richting kerkhof. Dus, volgens mij...perfect te doen! Komt goed! GRoetjes, Sofie.
De bloemen worden bij ons niet door een bloemist gedaan, deze maakt ons mama allemaal. Alles moet dus klaargezet worden. Stoelversiering moeten we bekijken of dit lukt en het wordt vooral krap voor de livemuzikanten en hun soundcheck... We hebben dan ook maar 30 minuutjes hé... Maar ach, komt wel goed zeker xxx
Hey Sofie, Wij hebben wel wat bloemen voor in de kerk. We hebben achteraan grote takken met een soort 'proefbuizen' en daar bloemen in. Aan de stoelen van het gangpad komen telkens bloemen (kleine koker met bloemen vastgemaakt met lint), buiten komen twee grote stukken, er is een altaarstuk dat geplaatst moet worden en er staan twee grote bloemstukken vooraan voor de lezenaars... Mijn schoonmoeder is gepassioneerd door bloemschikken en zij verzorgt samen met haar lesgeefster 'bloemschikken' de bloemen voor de kerk. Zij zal natuurlijk ook meelopen in de suite en kan de dag zelf niets doen... We hebben wel de kosteres ingeschakeld en haar lesgeefster zal helpen als het nodig is.
Hey Lies, Wij hebben ook live muziek, een sopraan die hoogzwanger zal zijn en een organist... We hebben geen klassiek muziek gekozen en ik ben razend benieuwd hoe dat zal klinken (onze intrede is bijvoorbeeld 'love is in the air' en onze tussenzang is 'nothing else matters' in de versie van Lucie Silvas..). Duimen maar...
wij hebben sowieso maar 30min, begrafenis of geen begrafenis. zal wel lukken.
Ojee, ik had er nog nooit bij stil gestaan dat er een begrafenis kan zijn diezelfde dag... Hoewel wij van plan zijn in de namiddag te trouwen, speelde ik al even met de idee om rond de middag te trouwen... In onze gemeente kan je op zaterdag namelijk enkel in de voormiddag trouwen. Ik zou deze 'begrafenismogelijkheid' best maar wat verzwijgen voor mijn verloofde... Ik denk dat hij flipt als hij moet trouwen in een kerk waar net iemand begraven werd... I know, het is een watje ;), maar ook een schatje! Maar kvind het zelf ook gewoon geen aangename gedachte... Hopelijk sterft er niemand voor jullie huwelijk! Dat is voor iedereen goed nieuws ;) Ik duim voor prachtig weer 2 juli bruidjes! ;) Liefs, Ylenia