Nu Online
Momenteel zijn er 35 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wat een gedoe

  7-6-2011 19:27:20
Hallo iedereen

onze trouwdatum komt nu wel heel erg dichtbij, met de nodige stress als gevolg. Eerst hebben we bijna de ganse familie van mijn toekomstige man moeten achterna bellen, omdat ze niets hadden laten horen. Daar maakte ik me dan al druk om, maar het ergste moet nog komen: nu gaan al zijn neven en nichten ervan uit dat zij hun kinderen mogen meebrengen, terwijl dit, denk ik toch echt niet de gewoonte is. Dan ga je al achterneven en achternichten uitnodigen! We hebben nu al 51 personen van zijn familie alleen! Degenen die aan de teleffon lieten horen dat ze hun kinderen zouden meebrengen, heb ik duidelijk gemaakt dat dat zeker niet de bedoeling is, maar nu ben ik dus wel bang dat er anderen gaan staan die wel hun kinderen gaan bijhebben! Ik krijg nu al hartkloppingen als ik eraan denk! Ik weet echt niet wat we dan moeten doen! We kunnen ze toch moeilijk naar huis sturen?! Hoewel er voor hen dan niks voorzien is...
Ik begrijp die mensen ook niet goed. Als wij een uitnodiging krijgen waar alleen onze naam opstaat, dan weet ik toch dat mijn dochter niet mee kan.

Ik heb mijn vriend nu naar zijn ouders laten bellen, zodat zij in de familie al eens kunnen laten vallen dat het niet de bedoeling is dat de achterneven en achternichten gaan meekomen. Hopelijk komt dit tot ieders oren...

Groetjes

Sindy

Sindy
1-7-2011
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1169


Joy
18-6-2011
 Meld misbruik7-6-2011 19:56:03

Ik kan je helemaal begrijpen.
Hier hetzelfde probleem!!
Wij hebben het ook de mensen duidelijk gemaakt dat dat niet gaat, maar ik vrees echt voor ongenodigde gasten.
Wij hebben wel al besloten dat ze dan niet kunnen blijven.
We hebben ook wel de hulp ingeroepen van onze ceremoniemeester, zodat die het mee aan de mensen kan duidelijk maken.
Daarbij moet je denken dat zij zich eigenlijk moeten schamen en niet jij (of wij ).
Aarghh, ik heb er me al dood aan geërgerd!

Ik ga dit item wel volgen,hopelijk volgen er nog goeie tips.



Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik7-6-2011 20:11:26

Ik ken dit probleem!

Wij hebben onze uitnodigingen wel nog niet verzonden (nog veel tijd :-p) maar ik heb toch echt wel schrik dat nichten en neven (en ook vrienden) die zeker uitgenodigd zijn, kun niet-uitgenodigde kinderen ook gaan meebrengen! Achterneven en -nichten uitnodigen willen wij echt ook niet doen aangezien we al met een zeer grote familie (+- 80 man) zitten! Bovendien willen we ook vermijden dat het een kindercrèche wordt (ze zijn allemaal < 7 jaar) en de ouders vroeg naar huis moeten!

Wij hadden al gedacht om het subtiel op de uitnodiging te vermelden (zeker voor de kant van mijn verloofde) maar dit blijkt zeer moeilijk. In principe zou enkel de naam van de nicht en neef vermelden, voldoende moeten zijn maar spijtig genoeg zijn blijkbaar een aantal mensen niet op de hoogte hiervan...

Groetjes en veel succes!



Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik7-6-2011 21:37:55



Erg he, ik snap gewoon niet dat mensen hun kinderen ongevraagd meenemen.
en dan nog de kinderen van je neven/nichten !!!
i know the feeling... we hebben momenteel dezelfde situatie met de getuige van mij man aan de hand. wij hebben daarnet een heel duidelijke mail gestuurd waarin het duidelijk is dat de uitnodiging zonder kinderen is.

misschien voor alle zekerheid een mailtje naar al die neven/nichten doen waarin jullie beleefd duidelijk maken dat het feest allen voor de volwassenen is en niet voor hun kinderen ?






ilse
7-8-2010
 Meld misbruik8-6-2011 7:41:00

In principe zijn enkel de mensen uigenodigd wiens naam op de envelop staat, maar blijkbaar zijn er mensen die dat nog altijd niet door hebben Het is echt ergerlijk als mensen dingen beginnen te veronderstellen.... tja...
Bij mij hebben de neven en nichten allemaal hun kinderen thuisgelaten. De meeste waren ook nog ietske te jong om al echt uit te gaan (was bij ons een trouwfuif die ook niet al te vroeg begon) Alleen de oudste van de hoop, hij was toen 14 of 15 ofzo, heeft mij beleefd zelf gevraagd of hij mocht komen en van mij mocht hij alleen had hij de pech dat de datum niet paste voor hem...



Sindy
1-7-2011
 Meld misbruik10-6-2011 11:44:15

Ik ben al blij dat wij niet alleen zitten met dat probleem. Ik houd mijn hart echt vast voor als er daar mensen gaan aankomen met hun kinderen. Ik heb mijn schoonouders (want het zijn enkel de mensen van hun familie die er zomaar van uit gaan dat ze hun kinderen mogen meebrengen) gezegd dat ze hun familie er van op de hoogte moeten brengen, want mijn vriend ziet die mensen bijna nooit en ik ken ze nog niet eens ;-) Pff...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...