Nu Online
Momenteel zijn er 65 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ivm enveloppes met of zonder geld op feest

8-5-2006 10:10:47
Even een vraagje :

Wij hebben al enkele trouwfeesten meegemaakt waar het bruidskoppel op het diner gevraagd hadden van geld te storten op een rekening maar waar nog een groot deel mensen een enveloppe met
( hopelijk ) geld + kaartje meebrengt. Maar het is ook al gebeurd dat er dan 4 lege enveloppes in de doos zitten. Nu was mijn vraag hoe gaan jullie dat doen om toch te weten wie wat geeft want je hebt zo van die mensen die hun namen niet op een kaatje schrijven. Is er geen systheem ?

Wij dachten zo van men getuige achter ons te zetten en op elke enveloppe haar de naam van de persoon die de enveloppe geeft te laten schrijven maar is dat wel mogelijk als iedereen daar in een rij staat te wachten ... ? Je kan moeilijk alle enveloppen direct opendoen hé. ( onder het mon van " we schrijven je naam erop om je een bedanking terug te sturen " )

Hoe doen jullie dat ?

Tina

Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 427

Cindy
24-6-2006
 Meld misbruik8-5-2006 10:15:46

hey,

Daar hebben wij inderdaad ook nog niet bij stilgestaan. Wij gaan bouwen en hebben daarvoor centen gevraagd, er zal een huisje staan waar alle envelopjes in gestoken kunnen worden....Meestal doen de mensen dit zelf.

groetjes Cindy

Tina

Meld misbruik8-5-2006 10:20:31

ja wij hebben ook een doos voorzien maar dat is juist wat ik bedoel. iedereen steekt er wat in en ik heb zo enkele nonkels die wel eens zouden proberen van een lege enveloppe te deponeren. Graag zou ik dan ook weten welke nonkels het zijn... en ook moet ik achtereen naar een trouwfeest van een nicht dus weet ik graag wat zij heeft gegeven dus in dat opzicht wil ik graag een systheem dat ik weet wie hoeveel geeft want ik vind het toch wel straf dat men lege enveloppes zou afgeven ... dat moet je maar durven hé !!

Cindy
24-6-2006
 Meld misbruik8-5-2006 10:28:24

op mijn eerste huwelijk heb ik dat ook voorgehad...nooit geweten van wie.
En zelfs kaartjes zonder naam.

Weet ook niet echt een oplossing.

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik8-5-2006 11:03:39

En wat ga je doen als je weet dat je van een bepaalde persoon een lege enveloppe gekregen hebt? Ruzie maken? Ze dwingen om toch maar iets te geven?

Ik denk dat ik toch liever niet zou weten van wie ze komen.

Elke
25-3-2006
 Meld misbruik8-5-2006 11:05:00

wij hebben dit gelukkig niet voor gehad. Maar we hebben het wel goed bijgehouden dmv een lijst met alle genodigden. Telkens we geld op de rekening kregen hebben we dit bedrag naast de naam van wie het kwam genoteerd. Voor de envelopjes hebben we het op dezelfde lijst genoteerd. Als er dan enkel lege enveloppen bij zijn zie je direct van wie ze zijn hé!

Groetjes
Elke

Evy
17-6-2006
 Meld misbruik8-5-2006 11:18:54

Wij gaan dat aan vrienden vragen om dat erop te schrijven want ik heb ook al gehoord van die lege enveloppes en nee ik zou er geen ruzie voor maken maar ik vind het wel handig om te weten

Cindy
24-6-2006
 Meld misbruik8-5-2006 11:23:44

Nee, ruzie over maken zou ik ni doen. Maar zou het toch wel willen!!

Cindy

I.
17-6-2006
 Meld misbruik8-5-2006 12:01:42

Hoi dames,

Onze ceremoniemeester gaat dat bij ons uit handen nemen. Hij verwittigde ons dat hij zo'n first aid kit heeft met potlood, papier, nietjesmachine etc. Hij zal er dan ook voor zorgen dat op elke enveloppe de naam komt te staan van wie het is. Voor diegene die geen ceremoniemeester hebben tot aan het feest misschien een goeie tip: vraag aan iemand van de naaste familie om klaar te staan met een balpen zodat die de naam kan noteren mocht dit nodig zijn.

Diegene die dan een lege enveloppe afgeven, kan je er dan ook zó uithalen.

Ik zou het in ieder geval toch willen weten !

Groetjes,
I.

I.
17-6-2006
 Meld misbruik8-5-2006 12:02:56

Tina,

Sorry, ik was te snel, ik had niet gezien dat je er zelf ook al opgekomen was (iemand achter je zetten om te noteren).

:)

Tina

Meld misbruik8-5-2006 14:14:12

ruzie over maken nooit maar is toch handig om te weten wie het zou zijn en als ze zien dat hun naam erop wordt geschreven dan gaan ze nog snel wat geld erin steken in de wc ( dat hebk ook ooit eens meegemaakt ) Je kan de mensen toch niet schatten ...

Ik wil het gewoon weten ... that's all

Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik8-5-2006 14:35:30

Ik zou mij dat niet aantrekken hoor. Ik ga mij op mijn trouwdag niet staan opjagen over wie hoeveel gegeven heeft. Ik heb de mensen uitgenodigd omdat ik ze er graag bij wil die dag en zie dan ook niet in waarom ik zou moeten weten of ze geld geven of niet...
En desnoods idd naam op zetten.

Tina

Meld misbruik8-5-2006 15:47:26

Daar gaat het niet om maar ik geef voor een ander zen feest graag hetzelfde bedrag terug dan dat wij kregen. Iedereen kijkt toch wat hij van cadeaus krijgt ... is niet heel belangrijk maar wel aangenaam om te weten.

Marjolijn
9-9-2006
 Meld misbruik9-5-2006 12:46:24

Ik geef Katrien volledig gelijk!

Ik vind ook niet dat je per se hetzelfde bedrag moet teruggeven. Je geeft gewoon wat jij vindt dat kan en mag.

marjolijn

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik9-5-2006 17:25:40

Hey

Ik begrijp je hoor. Ik vind dat iedereen moet geven wat men wil, en men is helemaal niet verplicht iets te geven, maar een leeg envelopje... Doen alsof ge iets hebt gegeven is dat. En dat zijn dan de mensen die het meest in de kijker lopen. HEb ook zo'n nonkel, mijn papa gaat er nog een gesprekje mee doen dat hij niet te zat mag worden op mijn trouw. Op ons verlovingsfeestje was hij echt heel zat en begon de (nogal chique) familie van mijn verloofde te ambeteren. Het was echt genant en ik schaamde me voor mijn eigen familie. Allé, dit doet er niet toe ivm met het geld hé, was eventjes aant afdwalen.

Ik zou anders ook de naam er laten opzetten onder het mom van bedankingskaartjes.

Groetjes

Vicky
09.09.06

Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik9-5-2006 20:10:19

IK geef de bedanking op het feest zelf... BEspaart in postzegels en is iets persoonlijk vind ik (heb dat ook al altijd zo meegemaakt op trouwfeesten...)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...