Nu Online
Momenteel zijn er 65 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tweede pas en getuigen problemen

  25-5-2011 23:29:04
Vandaag ging ik voor mijn tweede pas en ik keek er heel erg naar uit want ik hoopte mijn kleed mij naar huis te kunnen nemen. Toen ik mijn zus (mijn getuige) vroeg om 's middags samen met de mama te gaan eten en daarna te gaan passen wist ze mij te melden dat ze het helemaal vergeten was. Ze had een afspraak met de kapper en visagiste. Op zich was het niet zo een ramp dat ze er niet bij was maar ik vond het gewoon niet fijn dat ze het vergeten was.

Toen ik er haar aan herinnerde dat ze op de trouwdag om 9u15 ten laatste bij mijn thuis moet zijn kreeg ik meteen een bericht dat het nooit zou lukken. Tussen half 10 en kwart voor 10 komt de suite bij mijn thuis aan en om 10u15 vertrekken we naar het stadhuis om om half 11 te trouwen. Ik vond het dus zeker niet te veel gevraagd dat mijn enige zus en tevens getuige een dik uur op voorhand bij mijn thuis zou zijn om me mee aan te kleden en de rest van de suite op te wachten.

Ze liet me weten dat ze om kwart voor tien bij haar thuis ging vertrekken. Nu moet je weten als je goed kan doorrijden je op 30 minuten van haar thuis bij mijn thuis bent. Dus zou ze pas om kwart over tien aankomen en ging ze dus meteen naar het stadhuis gaan. Fijn hoor om net voor je tweede pas te horen dat je getuige het niet de moeite vindt om op tijd te komen. Die tweede pas viel dan ook nog eens dik tegen!

Mama heeft geprobeerd om te bemiddelen. Toen ik getuige was van mijn zus was ik 2 uur op voorhand daar en heb ik haar mee aangekleed omdat ze dat graag had. Mijn zus gaf als antwoord dat zij tenminste op een menselijk uur trouwde en dat niet alles zover uiteen lag. Haar kerkelijk huwelijk volgde meteen op het burgerlijk. Bij ons zit er 2,5 uur tussen omdat wij ondertussen foto's laten nemen. Blijkbaar vindt ze dat dus helemaal niet normaal en not done.

Het spreekt voor zich dat ik natuurlijk zeer teleurgesteld ben! Ik zal er eens een nachtje over slapen. Misschien ben ik gewoon aan het overdrijven en de bridezilla aan het uithangen :-)

Het doet wel deugd om het van me af te schrijven!

An
11-6-2011
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1449


larissa
11-8-2012
 Meld misbruik26-5-2011 0:06:54

halllo an,

ik vind zeker niet dat je overdrijft.... je kiest een getuige uit volle vertrouwen die je door dit en dun moet steunen in dit hele proces en als zij dan doet alsof het dood normaal is hoe dat zij reageert vind ik dat je het recht hebt om kwaad te zijn!!! ik zou dat ook zijn .... uiteindelijk is dit de dag waar je al zo lang naar uit kijkt en hoopt dat alles tot in de puntjes geregeld is!!! ze zou een beetje meer respect kunnen tonen om jou dag onvergetelijk te maken!!!! als ik jou was zou ik toch nog is rond tafel gaan zitten voor de grote dag eraan komt... niet dat je met een slecht gevoel op je eigen huwelijk moet staan want dan ga je er niet van kunnen genieten!!!


alvast veel succes en laat het niet aan je hart komen geniet ervan!!!


dikke zoen



Caro
1-10-2011
 Meld misbruik26-5-2011 0:22:28

Hey An, echt niet leuk als je zus zo moeilijk doet! Misschien is dit gewoon een eerste reactie en draait ze wel bij? Misschien wil ze gewoon haar mening laten gelden. Wij hebben ook al veel opmerkingen gekregen op onze planning. Ons burgerlijk huwelijk is om 10u30, kerkelijk om 11u30. De vrouwen van de suite hebben ook al gezegd "zo vroeg?", "kunnen jullie niet na de middag voor de kerk trouwen?", "wat moeten wij zo lang doen als jullie foto's laten nemen in de namiddag?" In het begin maakte ik mij ook druk in die opmerkingen, maar ik heb nadien gewoon telkens gezegd, waarom wij het zo willen en dat wij dit uiteindelijk zelf kiezen! Het is jullie trouw! Heeft je zus een reden gegeven waarom ze niet op tijd kan zijn? Ik zou het haar toch even vragen en haar zeggen dat je het belangrijk vindt, dat ze jou helpt bij het klaarmaken. Dat jij dat voor haar hebt gedaan en dat heel leuk zou vinden, mocht zij dat voor jou doen. Misschien begrijpt ze jou dan beter en doet het haar goed dat er ook met haar rekening wordt gehouden!

Hopelijk komt het vlug in orde tussen jullie twee!



Sarah
16-7-2011
 Meld misbruik26-5-2011 8:08:43

wij moeten met z'n allen om kwart na 9 vertrekken, heb aan de suite dan ook gevraagd om om half 9 ongeveer bij ons te zijn. Dan krijgen ze nog een ontbijtje, en om kwart voor 9 - 9h komt mijne hubbie to be me dan halen bij ons thuis... ook al reclamaties gehad, maar het ging niet anders. Precies of ik wil op mijn trouwdag persé vroeg opstaan :p daar moeten ze mij nu toch voor kennen!
Mijn getuige is mijn broer, en ik herken je verhaal ook wel een beetje. Hij is totaal niet geïnteresseerd in de trouw (mannen he) maar laat me er wel over vertellen. Ik heb dan ook een vriendin en mijn ouders die me overal mee helpen. Ik hoop dat je toch nog steun vindt bij je zus. Ik weet niet goed hoe jullie band is, maar ik weet wel dat een band tussen broer en zus, zus en zus, broer en broer, erg sterk is en wel tegen een stootje kan. Praat nog eens samen, laat je hart spreken, en durf vooral ook je verontwaardiging zien. Ze zal niet tot inkeer komen als ze niet merkt hoe ontdaan je ervan bent...

veel geluk! En het komt allemaal wel weer goed...



Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik26-5-2011 9:17:33

Hey An,

Ik vind zeker niet dat je overdrijft! Soms is het gewoon hard vast te stellen dat - wat je zelf voor een ander over hebt of hebt opgebracht in het verleden (bvb bij huwelijk van broer of zus) - nu plots voor de ander een onmogelijke 'opdracht' blijkt met de nodige nonchalance erbij. Je voelt je onnozel, onbegrepen, mja... er zullen nog wel wat gevoelens bij komen kijken :-).

'Probeer het je niet aan te trekken', dat wordt moeilijk, dat begrijp ik. Maar laat je misschien voor even niet wegduwen. En confronteer je zus hier ff mee. Als je het even gaat uitleggen, begrijpt ze je misschien?



Emily
26-5-2012
 Meld misbruik26-5-2011 9:39:55

Hey An,

Ik kan in je verhaal komen en vind zéker niet dat je overdrijft! Ik was ook getuige bij mijn enige zus haar trouw en ik denk dat ik die rol prima heb vervuld. Zij woont een uur van mij maar ben om 7uur hier thuis vertrokken om zeker op tijd bij haar te zijn. Heel de voorbereidingsperiode was ik geinteresseerd, belde ik voor updates en reed ik zonder morren een uur naar daar om een halfuur mee te gaan naar de naaister, een uur terugrijden. Maar nu, nougatbollen interesse in mijn huwelijk, ze verwijt mij zelfs dat ik er al mee bezig ben, dat het nog veel te lang is,.... Ok ik kan er absoluut inkomen dat ze niet wild enthousiast is bij elk detailke dat geregeld is maar een minimum aan interesse zou leuk zijn. 18 juni gaat ze mee kijken voor een trouwkleed, als ze het niet vergeet en vooral tegen haar zin/principe van in 'zone typische bruidswinkel' te gaan kijken.... Zij heeft het laten maken door een naaister/ontwerpster. Dus commentaar op alles alom(als ik ze dan al eens hoor) Ik heb haar gevraagd als. mijn getuige, maar ik heb haar welgeteld 3 keer gezien de afgelopen 5 maanden....

Enfin, maw: tis precies nooit simpel. Ik vind het héél jammer voor je, ik zou ook proberen om erover te babbelen, al weet ik zelf dat dat altijd gemakkelijker gezegd is dan gedaan :) maar toch, probeer haar wakker te schudden dat dit jouw belangrijkste dag is in je leven (of toch een van de) en dat je het echt belangrijk vindt dat je dat met haar kan delen....

Kop op, probeer het niet té hard aan je hart te laten komen en trek je op aan de mensen die wél geïnteresseerd zijn en wél enthousiast zijn!! Echt, ik heb zo'n vriendin en dat doet deugd :)




Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...