Nu Online
Momenteel zijn er 180 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

salons vaernewijck

  23-5-2011 22:31:09
Hallo!

Zijn hier mensen die al getrouwd zijn in kuurne, salons vaernewijck? Of die daar naar een feest geweest zijn?
Ik ben vorige vrijdag gaan kijken, naar net vernieuwde zaal trouwens! en is echt helemaal mijn ding, maar ik vind er niet echt veel ervaringen over... zou ongeveer 81euro per persoon zijn (heel de avond met receptie, eten en drank) Is dat veel? neen he?
groetjes!

Lien
8-9-2012
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 4106


funfoto

 Meld misbruik24-5-2011 8:30:21




Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik24-5-2011 11:56:08

Wat is veel ? Als jullie kreeft, oesters en everzwijn op het menu hebben staan en een receptie met Champagne, zeg ik je meteen "nee, dat is niet duur"... Maar Funfoto hierboven heeft gelijk : de prijzen kan je slechts duur of goedkoop noemen in functie van wat op het menu staat, in functie van de locatie ook (kasteel, hoeve, feestzaal...).Wie graag een kasteel als locatie wil, betaalt uiteraard ook mee voor de aangelegde tuin (want daar is een tuinman voor nodig), de kroonluchters en geboende parketvloeren binnenin want dat moet allemaal onderhouden worden en daarvoor is personeel nodig. En personeel kost nu eenmaal het meest...



Lien
8-9-2012
 Meld misbruik24-5-2011 13:43:35

Ok,
Zal het in gedachten houden.
Maar wou vooral reacties op ervaringen met feesten daar
Ik heb er hier al een paar gelezen...maar wil meer



davina
6-5-2011
 Meld misbruik24-5-2011 22:00:57

hey,
wij zijn ook naar daar gaan kijken, maar we hebben dan toch uiteindelijk besloten om ons feest te laten doorgaan in het vijverhof in wevelgem, de mensen waren daar vriendelijker en er is veel meer positieve commentaar over te horen en terecht, en ook vonden we de zaal wel mooi, maar vonden we niet direct ons zin in de menu

groetjes



Nathalie
27-7-2013
 Meld misbruik17-9-2012 16:10:51

Dag Lien!

Ik zie dat jouw datum nog maar net voorbij is. Proficiat!

Wij overwegen om volgend jaar ook in Salons Vaernewijck te trouwen en inderdaad, ik vind niet zo veel berichten over deze zaal. We zijn al gaan bezoeken en hadden echt een "waw-gevoel" bij het binnenwandelen van de gerenoveerde feestzaal. Mooie receptieruimte met veel lichtinval. Wij zouden zelfs een kleine ceremonie in de tuin houden, dat was geen probleem. Ik vond het personeel ter plaatse ook zeer vriendelijk en behulpzaam.

Hoe is het feest uiteindelijk verlopen? Kan je meer details geven over jouw ervaringen in deze feestzaal? (dagindeling, kwaliteit menu, decoratie, belichting dansfeest, gebruik van de tuin ...)
Misschien heb je een leuke foto van jullie in de zaal?

Alvast bedankt voor jouw hulp. Ik ben benieuwd!!



Lien
8-9-2012
 Meld misbruik16-10-2012 11:40:51

Nathalie, Het was super!!! echt waar! die zaal en het personeel heeft onze dag echt gemaakt!
Wij hadden ook een ceremonie in de tuin. Het was een warme dag en ze hadden zelfs grote parasols voorzien, zodat de mensen niet smolten ;)
de ceremonie was van 15u en om 16u was het receptie , in no time hadden ze de ceremoniestoelen weggedaan en stond alles klaar voro de receptie. Lekkere hapjes, anders dan overal , geen traditionele hapjes. Heb er meerdere positieve commentaren op gekregen!
De glazen bleven goed gevuld, en wij zelf waren als een koningspaar bedient :D
Hetzelfde voor de avondreceptie. De maitre zelf deelde zelfs de zakjes snoep uit aan de juiste personen (voor de tafelschikking).
Voor het avondfeest hadden wij zelf voor de bloemen gezorgd (ik wou dat zelf doen, het kan ook van daar hoor!) De tafels waren volledig zoals ik het wou geschikt. Heel prettig!
We hadden een deur mee als gastenboek, kaarsen in ons thema kleur, voor binnen en buiten,... dat was allemaal geen probleem!
Voor de menu hadden we als voorgerecht die risotto met scampi en dan de kalkoen en dan dessertbuffet. Alles heel lekker en verzorgd, veel positieve commentaar alweer! Enigste minpuntje voor ons was dat er een mini wijn defile was en we moesten zo een grote zwanentaart aansnijden... Daar wisten we niets van, maar moest ik dat op voorhand geweten hebben, konden we het misschien wel weigeren.
de belichting van het dansfeest is te danken aan onze dj! sfeerlicht in de zaal zit goed. Er was ook airco, wat wel prettig was op onze warme dag! de mensen bleven zo ook veel frisser bij het eten!
ik zal nog een link doorsturen met foto's ;)



Delphine
14-9-2013
 Meld misbruik17-3-2013 13:28:36

Hallo,
Ik ben blij eens een persoonlijk verslagje te lezen van een trouwfeest in Salons Vaernewijck. Wij zijn er ook ernstig over aan het nadenken om daar ons huwelijksfeest in de zomer te laten plaatsvinden. We waren op zoek naar een niet-zo klassieke feestzaal met tuin want we zouden een ceremonie in openlucht willen houden met Huis van de Mens. Vaernewijck lijkt ons daar wel geschikt voor voor die formule. Ze waren bij de eerste bezichtiging van de zaal zeer vriendelijk en toch niet opdringerig. Wat ons ook enorm aansprak was het inderdaad wat innovatievere in de gerechtjes. We zouden opteren voor walking dinner omdat we het toch allemaal wat kleinschaliger, intiemer en losser zien dan een klassiek huwelijksfeest. We gaan er binnenkort eens in het restaurant proeven van de keuken, maar ben blij dat het zo goed is meegevallen en dat ze de zaal zo goed en zo mooi klaarzetten voor jou want dat is denk ik toch een grote stressfactor. Ze vonden eigen materiaal/bloemen/decoratie/... geen probleem? Hoeveel keer heb je dan zo afgesproken met die mensen vooraf voor het doornemen van menu's en tafelschikking en dergelijke? Of deed de ceremoniemeester dat? Ik maak mij over dat deeltje toch altijd het meeste zorgen, hoe weten we dat het in orde gaat zijn want op de dag zelf kunnen we niet vooraf eens gaan piepen. Onze ceremoniemeester zou dat eventueel wel kunnen gaan doen want die moet daar toch aanwezig zijn voor de ontvangst van de gasten tegen dat wij toekomen.
Vind dit toch wel een stressy iets, zo die feestzaal de definitieve knoop doorhakken...
We hadden ook nog Colliemolenhoeve in Oostnieuwkerke als optie 1 in gedachten eigenlijk, maar dat is toch een prijskaartje te hoog, vrezen we... Je weet daar echt niet waar je eindigt qua budget en dat maakt het kostenplaatje wel erg onzeker ...



Carmen
20-8-2016
 Meld misbruik19-4-2015 20:11:08

Zijn er ondertussen nog ervaringen over Salon Vaenewijck?

Ik kan maar weinig referenties terug vinden !



daphne
30-5-2014
 Meld misbruik4-5-2015 18:37:21

Weet iemand hoe en wat van de prijzen bij vaernewijck? En wat het voorschot,is bij het bestellen van een feest?
Alvast bedankt voor de reactie



Carmen
20-8-2016
 Meld misbruik4-5-2015 19:47:41

Ik vind ze zeker niet duur!

Voorschot van 1000 euro valt ook super goed mee.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info