Nu Online
Momenteel zijn er 220 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

pfff zwarte donderwolk boven onze dag

  23-5-2011 2:22:45
hoi hoi allemaal
moet hier effe mijn hartje luchten.
ik krijg minder zin om nog te trouwen.
nee nee geen ruzie met mijn toekomstig ventje, mijn schoonouders of weet ik veel wie.
het gaat om mijn papa en mijn vriend zijn papa.
een paar weken geleden heb ik te horen gekregen dat mijn papa kanker heeft (agressief)
en dat de chemo niet helpt, dus de uitzaaiingen blijven verder groeien en ze kunnen hem niet meer genezen enkel meer tijd geven
maar omdat hij altijd zo ziek is van de chemo wilt hij niet meer verder doen.
iets wat ik wel begrijp maar toch is het moeilijk.
voor hetzelfde geld groeit de kanker dan zo snel dat hij er niet meer bij kan zijn :-(
en nu vandaag belt mijn schoonmoeder of we wouden langskomen want ze moest ons iets zeggen.
de papa van mijn vriend zit nu dus ook met kanker. en daar beginnen ze dinsdag met de chemo.
dus weer een slag in ons gezicht.
we kunnen enkel maar hopen dat het daar nog te genezen gaat zijn. en dat mijn papa er nog bij kan zijn.
ik zou zeggen we trouwen vroeger maar de uitnodigingen zijn al de deur uit.
en moest mijn papa een paar weken voor de trouw steren.
sorry maar dan denk ik dat ik de boel afblaas.
en het desnoods verschuif naar volgend jaar.
positief blijven denken is nu wel effe moeilijk
een triestig toekomstig bruidje die niks liever wil dat de 2 papa's nog aanwezig kunnen zijn.

inge
5-8-2011
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1517


Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik23-5-2011 7:21:11

Dag Inge,

wat een verhaal! Ik hoop ook dat ze er nog bij kunnen zijn. En mocht het ergste gebeuren en je de bruiloft afzeggen, dan denk ik niet dat iemand je dat kwalijk zijn nemen! maar laat ons hopen dat ze er allebei gewoon bijzijn om met jou te genieten van de dag!

Isabelle



funfoto

 Meld misbruik23-5-2011 7:45:21




Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik23-5-2011 8:03:24

Hoi Inge,

Bij deze wil ik je een hart onder de riem steken want ik weet hoe moeilijk zoiets kan zijn.... toen we een half jaar verloofd waren, in de zomer van vorig jaar, kregen we te horen dat mijn schoonvader darmkanker had/heeft...
Bij ons was er toen, naast de emotionele reactie over het vreselijke nieuws, ook zoiets van "we hopen dat papa onze trouwdag nog kan meemaken, dat hij ook ons eerste kindje nog kan vasthouden"... hij heeft chemo gekregen, en op sommige momenten, wanneer het te zwaar werd, wilde hij ook ermee stoppen.. Maar toch heeft hij de kracht gevonden om door te zetten en nu is hij zelfs al gestopt met de chemo, gaat veel beter nu en de dokters houden het heel goed in de gaten voor moest het terugkomen, dat ze dan meteen kunnen ingrijpen...

Het komt nog goed meisje, met jullie beide papa's! Misschien gaan ze de kracht niet vinden om er de hele tijd bij te zijn, maar naar de kerk geloof ik alvast dat jouw papa jouw nog zal kunnen en willen brengen :-)

Groetjes,
Filipa



ellen
14-4-2012
 Meld misbruik23-5-2011 8:38:10

Hey,

Amai, zeer moeilijke tijden!! Alvast heel veel sterkte!

Veel groetjes van Ellen



frida
6-2-2010
 Meld misbruik23-5-2011 8:43:07

Ik wens u en de familie heel veel sterkte!!!!

Frida



Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik23-5-2011 8:59:02

Hey Inge,

Dit zijn inderdaad harde noten om kraken voor jullie... Om dan nog te zwijgen over de tegenstrijdige gevoelens waar jullie nu ongetwijfeld mee kampen. Trouwen is een vreugdevol moment, waarvan je hoopt er onbezorgd te kunnen naar toe leven en de dag zelf volop genieten...

Ik hoop van harte dat jullie beide papa's er op jullie dag bij kunnen zijn. Vaak hoor je ook dat zo'n gebeurtenis ook hen extra kracht geeft om er voor te vechten!

Heb je er over gepraat met je papa? Weet hij jouw gevoelens hierover? Misschien kan dit ook wat 'verheldering' brengen in deze mentaal donkere periode? Wie weet wil hij zelf helemaal niet dat je dingen gaat uitstellen en kan dit voor jullie een extra steun zijn...

In elk geval, heel veel moed!!



Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik23-5-2011 9:23:39

Dag inge,
Jouw bericht zet mijn kleine alledaagse zorgen meteen stevig in perspectief.
Heel veel sterkte gewenst en ik hoop uit de grond van mijn hart dat ze er allebei bij kunnen zijn ...
Ik denk dat als ik zo'n nieuws over mijn papa zou krijgen dat ik hem zoveel mogelijk bij dingen zou betrekken en hem ook bv foto's van mij in mijn trouwjurk en zo zou laten zien, kwestie van ALS het plotseling snel zou gaan dat je weet dat hij je in je jurk gezien heeft (dat is toch voor veel papa's het grote emo moment denk ik).

Wij hebben een lieve tante -op haar eigen verzoek- verloren in november want ze was het vechten en de pijn ook moe, en wij hebben haar de dag ervoor in het oor gefluisterd dat we gingen trouwen, onze eigen ouders wisten het nog niet eens, maar we vonden dat zij het moest weten voor ze ging.


Veel sterkte Inge !





monica
26-8-2011
 Meld misbruik23-5-2011 9:59:49

Wij wensen jullie véél sterkte en mogen jouw vaders dit alles nog meemaken.
Zei zullen zich ook wel sterk houden omwille dat ze dit willen meemaken.
Sterkte



Melissa
30-6-2012
 Meld misbruik23-5-2011 11:19:13

Hey Inge

Ik wil je via deze weg ook een heel groot hart onder de riem steken! Het zal zeker geen makkelijke tijd voor jullie worden. Probeer er ondanks alles toch een beetje van te genieten!

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat jullie beide papa's er kunnen bijzijn op jullie grote dag en ik ben er zeker van dat ze allebei zullen vechten!

Heel veel sterkte meid!

Dikke knuffel
Melissa



Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik23-5-2011 12:06:14

Goh lieve lieve Inge,
 
dit is echt verschrikkelijk nieuws... Ik wens jullie heel veel sterkte toe om deze moeilijke periode nu te trotseren. Ik kan je alleen maar adviseren om zoveel mogelijk van jullie beiden papa's te genieten. Uiteraard mag je niet van het slechtste scenario uitgaan, maar koester de momenten samen. En als je hulp nodig hebt, aarzel zeker niet om je hart uit te storten op dit forum. We zijn er voor je!
 
Helaas heb ik zelf mijn vader 2 maanden geleden plots moeten afgeven. Hij leed aan longkanker, maar het zag er allemaal goed uit. Nu 11 dagen voor de trouw, denk ik er constant aan. Maar de gedachte dat mijn papa zo blij voor ons was, sterkt me om op die dag te genieten en er een feestje van te maken. uiteraard weet ik dat er ook moeilijke momenten zullen zijn...
 
Ik denk ook dat als je zou beslissen de datum op te schuiven, er niemand mee zou inzitten hoor! Wij zijn nu eerder voor de wet getrouwd en hebben in intieme kring een super bbq gehouden. Was een fantastische dag. Misschien kan je dat ook doen? eerder voor de wet trouwen om zo toch in intieme kring met beide papa's een leuk feest te houden?  En dan nadien voor de kerk trouwen op de geplande datum. 
 
wat je ook doet, veel sterkte en veel moed toegewenst.
 
Lieve groetjes,
Melodie 



bobo
2-2-2013
 Meld misbruik23-5-2011 12:14:16

Veel sterkte gewenst!
Bij deze, ik vermoed dat beide papa's graag hun zoon/dochter zullen zien trouwen. Voor hen zal dit waarschijnlijk een lichtpuntje zijn in hun leven.
Ik zou hen dit zeker niet ontnemen en, hoewel het verschrikkelijk moeilijk moet zijn, genieten van jullie mooie dag, inclusief de papa's die jullie zo graag zien.
Veel succes!



Sarah
17-12-2011
 Meld misbruik23-5-2011 16:31:23

Eerst en vooral heel veel sterkte. Ik denk ook dat jullie trouw ervoor zal zorgen dat ze eventjes aan iets anders kunnen denken. Hoe moeilijk het ook lijkt probeer toch van jullie trouwvoorbereidingen en de momenten met jullie papa's te genieten.



Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik23-5-2011 19:23:38

Heel veel sterkte voor jullie en de hele familie. Zo`n nieuws hoop je dat je nooit krijgt en dan nog dubbel. Echt verschrikkelijk, veel succes met alles!



An
9-9-2011
 Meld misbruik23-5-2011 19:54:21

Ook van hieruit heel veel sterkte gewenst.
Zo oneerlijk, zo onrechtvaardig...
Woorden schieten me te kort om iets troostends uit te brengen.

Ik hoop, uit de grond van mijn hart, dat jullie papa's erbij kunnen zijn!
En dat jullie toch enigsinds kunnen genieten van jullie dag.

Liefs,
An



jeff
27-8-2011
 Meld misbruik23-5-2011 21:04:43

Lieve Inge en Partner,

Eerst en vooral wil ik u zeggen, dat mijn vriend en ik, héél emotioneel waren bij het lezen van uw berichtje hier. Het doet ons denken aan, 15 maart ll, waarbij mijn nichtje en haar verloofde een auto ongeluk hebben gehad, waarbij hij is gestorven, zij waren ook bezoekers hier van het forum want ze gingen trouwen op 18 juni.
Mijn "stiefmama" stierf vorig jaar.....het brengt zo alles weer naar boven....
Wij hadden juist beslist dat we gingen trouwen, en hebben haar de laatste weken enorm veel erover verteld, over hoe het feest zou worden, wat we wilden, enz.....ze kon een perfect beeld vormen op de duur van hoe het zou zijn, en we doen onze eerste dans op het liedje dat zij heeft uitgekozen.

Ik kan je alleen maar de raad meegeven, praat, praat praat met elkaar, veel veel héél veel! En ga geen enkel onder werp uit de weg, hoe moeilijk het ook is, achteraf zal het je een goed gevoel geven.

Ik wens jullie beiden heel veel moed en sterkte toe! Omring jullie papa's met warmte en liefde.

Liefs
Jeff en Benny


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...