Nu Online
Momenteel zijn er 178 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Pffffff...effe mijn hart luchten

  18-5-2011 18:49:04
Hey dames en heren,

Ik wou effe mijn hart luchten, want ik zit er helemaal door.


Aangezien wij normaal in het buitenland werken en wonen (vaak van locatie veranderen) hebben wij hier niet echt een adres. Dus blijven we altijd bij mijn moeder logeren als we in Belgie zijn. Normaal is dat geen probleem, maar deze keer is anders.

Toen we eind april in Belgie kwamen, bleek dat mijn zuster uiteen was met haar vriend en terug bij mijn moeder was ingetrokken. Wij dachten :"Geen probleem, ze zal het al moeilijk genoeg hebben. We nemen haar der wel bij!" Maar na 5 weken samen te wonen snap ik wel waarom die jongen haar niet meer zag zitten.

Sinds ze terug hier woont, doet ze niet anders dan slapen, eten, pinten gaan pakken, ... Nog geen een keer heeft ze de afwas gedaan, gekookt, naar de winkel geweest, gekuist, haar was gedaan.... Wij doen alles voor haar en ze heeft nog gene ene keer danku gezegd of zelfs niet gevraagd of ze met iets kan helpen. Denk niet dat ik ooit al zo'n luie persoon heb ontmoet.

Mijn moeder is heel druk bezig met het huis in orde krijgen tegen dn trouw (kuisen, schilderen, behangen, ... ) En wij maar helpen en zij gene klop... Ik kan er echt niet meer tegen. Toen we vorige week den ondertrouw ging doen had ik echt zin om iemand anders als getuigen te nemen. Bovendien zit ze dan ook nog eens bij ons aan de eretafel. Pffff!

En tegen al haar vrienden gaat ze maar zeggen hoe zenuwachtig ik ben. "Ni moeilijk als ge met zo iemand in het huis moet leven!!!" De hele sfeer is verziekt, tussen mijn mama en ik, tussen mijn ventje en ik, ... Iedereen loopt hier op de tippen van zijn tenen en dit zou normaal gezien en leuke tijd moeten zijn.

Ach ja... spijtig genoeg kiest ge uw familie niet zelf! Maar als ik zou kunnen, ze moets er niet bij zijn van mij.

Sorry voor mijn gezaag en sommigen hebben het veel erger, maar ik wil niet steeds mijn beste vriendin lastig vallen, die moet mijn gezaag ook al beu zijn ;-)

Groetjes,
Charlotte

Charlotte
28-5-2011
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1515


Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik18-5-2011 19:31:20

Eens rustig samen zitten en erover spreken?
Misschien gaat ze dan beseffen hoe ze overkomt...



Emily
26-5-2012
 Meld misbruik18-5-2011 19:48:28

Ik zou ook gewoon efkes op zn Amerikaans een 'family meeting' doen. Het zou echt zonde zijn als jullie dag overschaduwd wordt door de periode ervoor en vertroebelde relaties... Nu heb je nog tijd om het recht te trekken, ik zou dat zeker proberen!

Hoe onuitstaanbaar je haar ook vindt momenteel, probeer erover te spreken en ook zeker met je hubbie to be!! Zie dat jullie aan 1 zeel trekken, dan de mama en dan de zus :-)





Kristien
25-5-2012
 Meld misbruik18-5-2011 20:53:36

Dag Charlotte,

Klinkt herkenbaar!! Ook mijn verloofde en ik wonen in het buitenland, en bovendien is hij geen Belg. We trouwen pas binnen een jaar, maar het is nu al stressen: eerst hopen dat we wel mogen trouwen en dat men niet denkt dat het om een schijnhuwelijk gaat (we zijn intussen 2,5 jaar samen waarvan een groot deel samenwonen, we werken allebei in ontwikkelingssamenwerking). daarnaast komt het organiseren van het feest vanop afstand.
En dan is er de familie... Ik heb ook een zus, die een maand bij ons geweest is onlangs, en met al die andere zaken erbij heeft dat ook gezorgd voor heel wat stress en spanning tussen mijn partner en mij. Ze is zich niet steeds ervan bewust dat we privacy nodig hebben, helpt ook niet veel in het huishouden,... Ik heb naar het einde toe een paar gesprekken met haar gehad, en dat hielp wel wat. Probeer zeker ruzies te vermijden met je mama, je partner,... en tracht er losjes over te gaan. En misschien beseft ze niet eens in wat voor stress ze je brengt... Als jullie nu eens niet haar was doen, haar eten koken,... zal ze het misschien beseffen! En dan kan je haar er rustig op wijzen dat je er geen tijd voor hebt, zonder er gemeen over te doen.
Probeer te genieten van de laatste dagen voorbereiding!!



monica
26-8-2011
 Meld misbruik18-5-2011 23:12:51

Praten en als dat niet helpt zou ik zeggen haar ermee confronteren en neits meer voor haar doen. Hopelijk begint ze dan te beseffen wat ze aanricht.
Hopelijk komt het bij iedereen vlug in orde, want als je dat ook nog moet meedragen samen de voorbereidingen tja dat kunnen jullie wel missen.
Toi toi



joke
13-8-2011
 Meld misbruik19-5-2011 9:46:27

hoi,

klinkt hier ook bekend in de oren, wij wonen ook in het buitenland en als we naar belgie komen logeren we bij mijn schoonouders, ik weet wat het allemaal met zich meebrengt.
Ik zou voorzichtig toch het gesprek met haar zoeken, en haar duidelijk maken dat jullie niet alles voor haar kunnen doen, als ze dat niet wil inzien zou ik toch overwegen om hare was en dergelijke eens gewoon niet te doen, als al haar kledij vuil is zal ze het wel inzien hoor dat dat niet allemaal vanzelf gebeurt. Probeer zeker en vast om geen ruzie met je man en moeder er over te krijgen dat is het echt niet waard, kop op meid je komt er wel uit


grtjs joke


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...