Nu Online
Momenteel zijn er 17 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

muziek trage wals???

  12-5-2011 20:59:50
Hallo

wij zouden graag een trage wals dansen als openingsdans. Alleen ben ik nog op zoek naar een gepast nummer.
Kan iemand mij helpen met wat voorbeelden van liedjes die een trage wals zijn?

Alvast merci!!

Groetjes
Lien


Lien
2-7-2011
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1544


Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik12-5-2011 21:17:15

dag Lien,

wij zijn ook op zoek, en het is best moeilijk, want de meeste liedjes zijn te snel en worden dus weense walsen. wat ik wel gevonden heb, is If I ain't got you van Alicia Keys en Come away with me van Norah Jones. de rest van de liedjes die je vindt als je dit eens googlet, zijn nogal gouwe ouwe...

groetjes,
Isabelle



sharon
6-8-2011
 Meld misbruik12-5-2011 21:31:04

En liedjes voor een weense wals? Van mij mag het wel wat sneller gaan, maar vind geen liedje die ons beide aanstaat :-S

Wat een moeilijke opdracht zeg die openingdans.

Hebben wel iets dat we beide super vinden maar weten absoluut niet wat we erop kunnen dansen. Misschien dat we toch eens dansleraar contacteren.



Sofie
25-6-2011
 Meld misbruik13-5-2011 8:10:37

Er is een liedje van the lion king dat herschreven is naar walsmaten (driekwartsmaat). Echt prachtige wals. Ik ben nu wel vergeten welk liedje het juist is, maar vind het persoonlijk echt prachtig. Moesten we een wals doen zelf, zou ik zeker dat kiezen...



Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik13-5-2011 10:12:49

Dit is een voorbeeld van een trage wals :

http://www.youtube.com/watch?v=GW_Kkq3l2lI&feature=...

muziek : When Winter comes - Chris de Burgh



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik13-5-2011 10:50:57

@ Sharon: een leuke snelle wals is La Valse à mille temps, van Jacque Brel. Tekst is ook leuk voor een huwelijk. Veel trage walsen ken ik niet, sorry.



evy
18-6-2011
 Meld misbruik13-5-2011 11:03:07

als je ingeeft google kom je wel wat tegen, ik was op zoek naar snelle en kwam enkel trage tege,

bij brian adams heaven zou er ene zijn, al hoo rik het er zelf nie in...




chrisje
5-8-2011
 Meld misbruik13-5-2011 11:35:06

Hallo,

Wij volgen al een ruimere tijd dansles en uiteraard is de trage wals iets dat geregeld voor komt in onze les.
Je moet er op letten dat er een drieslag steeds terug komt, je moet vertrekken bij de zwaarste maat, raar om uit te leggen maar als je het hoort snap je dat wel, een mooi voorbeeld is het liedje van Elton John en Kiki Dee, True Love, een mooi nummer vind ik zelf..



Lien
2-7-2011
 Meld misbruik13-5-2011 16:35:51

Iedereen bedankt alvast voor de tips!!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...