Nu Online
Momenteel zijn er 52 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bruidskindjes

  26-4-2006 7:46:44
Beste bruidjes,

Graag had ik graag jullie mening eens gehad. Binnen 10 dagen is het onze groote dag. Maar nu is er groot ambras voor de bruidskindjes. Enkele maanden geleden hadden we gezegd dat ze mochten blijven tot als de avondgasten toekwamen. Maar dat is nu voor 1 koppel in het verkeerde keelgat geschoten en ze willen dat hun kindjes ( 4j en 5j) op het avondfeest blijven!

Wat denken jullie daarvan? Is een avondfeest een plaats voor kleine gasten? En als ik toegeef moet ik de andere ( 2j en 5j) ook laten blijven he.

Help me,
stressy bruid

Tilly
6-5-2006
Meld misbruik



Reacties: 18 | Gelezen: 953


Veerle
27-5-2006
 Meld misbruik26-4-2006 8:25:09

Hey,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb drie zussen. De oudste heeft 3 kinderen: 7,5 en bijna 2 jaar. De jongste is mijn metekindje en bijgevolg het bruidskindje. IK ging ervan uit dat al de kindjes van mijn zussen meegingen tot op de receptie. Nu vraagt de oudste vorige week toch wel: 'Mogen de 2 oudste mee op avondfeest. Je zal er geen last van hebben, ze zullen naast de dansvloer slapen' Ik vind helemaal niet dat dat kan: kinderen horen niet thuis op een avondfeest. Ik vind het al erg genoeg dat er boorlingen zullen zijn. Maar dat begrijp ik al beter omdat zij borstvoeding moeten krijgen. Dus maandag zie ik mijn zus terug en zal haar zeggen dat de kinderen op receptie welkom zijn, maar niet op het feest!



Sofie
1-7-2006
 Meld misbruik26-4-2006 8:39:25

Hallo,

Bij ons zijn de kindjes ook welkom hoor! Wij laten gewoon de ouders beslissen of de kindjes blijven of niet. Ze kunnen nog altijd naar huis gebracht worden of afgehaald worden op een later tijdstip. De kindjes van onze familie doen niets liever als de dansvloer bestormen. Ik zou het niet over mijn hart krijgen om ze naar huis te sturen, ze kijken er zo naar uit.

Groetjes
Sofie



Skiwi
13-5-2006
 Meld misbruik26-4-2006 8:41:47

bij ons blivjen de bruidskindjes (2x2.5jaar)mee eten op het avondfeest,
na het eten zullen zij door een babysit opghaald worden aan de feestzaal.

groetjes
Mieke
13/05/06



Cindy
24-6-2006
 Meld misbruik26-4-2006 8:51:17

onze eigen kids van 11,9 en 4.5 jaar blijven op het avondfeest tot ze moe zijn en gaan dan naar huis. De dochter van mijn schoonzus 9 blijft ook. Het is uiteindelijk ook hun dag en we willen ze er gewoon bij. Maar dat is iedereen zijn eigen mening he.

grietjes



Nathalie
20-5-2006
 Meld misbruik26-4-2006 8:55:51

Ik vind het niet kunnen hele kleien kindjes (zeg maar tot 6-7 jaar) op een avondfeest te laten... Dan niet voor bruid en bruidegom, maar voor de kindjes zelf. Ik vind dat kleine kindjes 's avonds in bed horen. Ik heb zelf 2 kleintjes van 3 jaar en 14 maand en 's avonds snakken ze ernaar om hun bedje in te gaan, ik weet zeker dat ze niet gelukkig zouden zijn op zo'n avondfeest. Maar dit is mijn mening en ervaring.
Groetjes,
Nathalie



Viviane

 Meld misbruik26-4-2006 9:22:42

Beste Tilly,

Het is uiteraard zeer leuk om de kleintjes op een avondfeest er bij te hebben, maar is het leuk voor de kindjes? Het is niet gebruikelijk en ook onlogisch dat zulke kindjes het volledig feest doormaken. Tegen tenlaatste 21.00 zijn ze al van de kaart. Is er iemand die de kindjes kan komen ophalen tegen +/- 21.00 uur. Een familielid waar ze soms slapen of bij de grootouders.
Wat ik mijn bruidjes voorstel als er voor een langere periode kindjes aanwezig zijn, maar dan maximum +/- 21.00 uur, is met de feestzaal afspreken om ergens in een hoekje van de zaal wat dekens of tapijten om de grond te leggen en er hun lievelings speelgoed of knuffel op te leggen. Ze kunnen spelen in plaats van stijf aan tafel te moeten blijven zitten. En er zal zeker wel eentje inslaap vallen.
Ook de ouders hebben dan wat aan het feest.

Een fijne dag toegewenst.

Viviane Salembier
Gediplomeerd Ceremoniemeester-feestorganisator.
www.ceremonie-dynastie.com



birgit
2-12-2006
 Meld misbruik26-4-2006 10:11:31

hallo Tilly

wij waren van mening dat het bruidspaar die beslissing neemt. zo hebben wij ervoor gekozen om de leeftijdsgrens voor het avondfeest op 16 te leggen. De bruidskindjes zullen opgehaald worden na de receptie. gevolg is ook dat 2 van mijn neefjes (11 en 9) niet naar het feest mogen komen, maar wij zijn van plan om met hen en onze bruidsjongens een dagje naar de efteling ofzo te gaan. da's toch leuker voor de kinderen.
je zou dus niet de enige zijn, die een avondfeest zonder kinderen geeft...
groetjes
birgit
02.12.06



Ann
20-5-2006
 Meld misbruik26-4-2006 11:19:33

Bij ons blijven ze tot ze moe worden. Mijn twee stiefdochtertjes willen absoluut alles meemaken en blijven. Maar de twee andere bruidskindjes zijn 6 en 4. Die kunnen tegen een stootje (zijn gewoon om laat op te blijven). Als ze moe worden, bellen we de oma op om te vragen om ze te komen halen.

Maar natuurlijk moet je dit kunnen. Laat het misschien aan de ouders over of ze kunnen opblijven of niet?

Bij ons is er een aparte kindermenu voorzien dus dat probleem is ook opgelost.

Ann
20/5/2006
nog 24dagen te gaan



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik26-4-2006 11:20:44

Hey,

wij hebben dit probleem niet, maar ik ben ook van mening dat jullie dat als bruidskoppel beslissen. Of kindjes op zo'n feest thuishoren of niet, daar kan ik niet over oordelen. Maar het is jullie feest en jullie beslissen, de mensen moeten zich daar maar bij neerleggen en dat ze zo reageren vind ik allesbehalve beleefd.

Lieve



davida
7-9-2008
 Meld misbruik26-4-2006 12:27:23

hey bij ons gaan onze (bruids)kindjes tot na de receptie en dan gaan ze weg ik vind niet dat mijn kindjes thuishoren op een feest die zo lang duurd maar dat is mijn mening tis aan jullie om dat te beslissen bij ons weten ze dat er geen kindjes blijven op het avondfeest en iedereen is daarmee akkoord groetjes



Sylvie
11-3-2006
 Meld misbruik26-4-2006 12:34:50

Wij hadden twee bruidskindjes van bijna 6 (tweeling). We hebben de grootouders van de kindjes op de receptie uitgenodigd zodat die de kindjes dan nadien konden meenemen naar huis. Want eerlijk gezegd, na zo'n dag zijn die wel uitgeteld hoor! Bij ons waren ze rond 18u al moe aan 't worden en een beetje hangerig. Ze waren wel al van 9u 's morgens onderweg (moesten eerst 60 km rijden voor ze bij ons waren), dus da's wel te begrijpen! 'k Zou nog eens rustig overleggen, misschien is er ook wel iemand die je kan opbellen als de kindjes echt te moe worden?
Uit m'n eigen ervaringen als bruidskindje (toen ik 5, 7 en 10 jaar was) weet ik wel dat ik telkens tot het einde ben doorgegaan... :-) 't Feesten zat er al van kleinsaf in!

Hopelijk komen jullie er uit!

Groetjes,

Sylvie
Sinds 11 maart gelukkig getrouwd!



Marjolijn
9-9-2006
 Meld misbruik26-4-2006 12:39:47

Ik vind het persoonlijk nogal raar dat ze niet op het avondfeest uitgenodigd worden maar dat moet ieder voor zich uitmaken.

Ons bruidsmeisje is 4 jaar en is de dochter van mijn nicht (redelijk ver in de generatie dus). Zij mag ook naar het avondfeest komen. De ouders moeten dan maar beslissen tot hoe lang ze blijft afhankelijk van hoe goed ze zich amuseert. We hebben nog andere neven en nichten die kinderen hebben maar die geen bruidskindjes zijn en die kindjes nodigen we niet uit op het avondfeest (anders kunnen we bezig blijven).

Ik heb zelf ook nog neefjes die 5 jaar zijn en die zijn ook uitgenodigd. Ik vind persoonlijk dat ik het niet kan maken om bv een neef van 12 jaar wel uit te nodigen en een ander neef van 5 jaar bv niet.

Maar ik denk dat je gewoon moet doen wat je zelf wil.

groetjes,

marjolijn



Peggy
23-6-2007
 Meld misbruik26-4-2006 13:39:01

Hey,

Ik zou de keuze ook laten aan de ouders. Zij kennen hun kroost het beste en weten wel of ze al dan niet zo laat kunnen/ willen opblijven. De ouders die de kinderen meenemen zullen wel een oplossing uitgedokterd hebben voor als de kinderen moe zijn (iemand die ze komt oppikken.)

Ikzelf zou het ook niet plezant vinden moesten ze me zeggen dat mijn kind enkel gewenst is voor de "show" in de kerk/stadhuis en eenmaal dat dat gedeelte over is , ze niet meer welkom is.

Waarom zou je de kinderen niet laten blijven op het avondfeest? Heb je daar specifieke redenen voor?

Hopelijk geraak je snel uit je dilemma.
Peggy
23/06/07
http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl



Patricia
17-2-2007
 Meld misbruik26-4-2006 16:46:27

Bij ons zijn er enkel kindjes bij van de suite, broers en zussen dus. Drie daarvan zijn ook onze bruidskindjes. Zij zijn allemaal op het avondfeest. Maar als zij te moe worden, worden zij opgehaald door de ouders van onze schoonbroers - zussen.
Groetjes



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik26-4-2006 18:31:51

Hey

Kinderen hebben meestal meer energie dan de volwassenen zelf. Kinderen leven ook naar zo een feest toe. Laat ze ook meegenieten!



sarah
15-7-2006
 Meld misbruik26-4-2006 18:35:37

bij ons gaan de bruidskindjes na de receptie naar huis.Zo kunnen mama's en papa's en oma's en opa's ook genieten van het feest.Ze zullen dan al wel moe genoeg zijn als ze al van 8 uur 's morgens op zijn!!
groetjes
Sarah (15/07/06)



Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik26-4-2006 21:24:44

Hangt af van de leeftijd. Bij mij zijn de bruidskinderen 11 en 10 jaar dus da's al wat ouder. Zomaar zeggen dat kinderen niet huishoren op avondfeest is wel wat cru dames.(meeste ouders willen beste voor hun kind en op oud en nieuw blijven er toch ook velen wat langer op, of niet)(trouwens voor elk mens is het niet goed om veel slaap te mankeren ;-)). Dat men kleintjes tot 's nachts meesleurt op café vind ik ook niet kunnen maar kinderen willen misschien ook graag beetje meefeesten als het om dichte familie gaat. Ik heb het altijd jammer gevonden dat ik als vijfjarige niet naar trouwfeest van tantes mocht. Ouders kennen hun kinderen het best en moeten hier ook eerlijk in zijn. Als ze weten dat hun kind het gerust aankan om wat later op te blijven en zelf voor een oplossing kunnen zorgen voor als ze moe worden is dat hun keuze. Zelf zou ik mijn broers moeilijk kunnen verbieden geen kinderen mee te brengen. Mijn broer zijn kindje is te klein om mee te komen en vind het beetje jammer dat het ventje niet komt maar ik weet ook dat het manneke en zijn ouders zich niet zouden genieten moest hij er wel bij zijn. (te klein om het echt te beseffen en later te herinneren).De rest van de kinderen zijn 6+ en zeer hyper dus kunnen wel beetje langer opblijven.
Startuur avondfeest speelt natuurlijk ook een rol...




15-7-2006
 Meld misbruik27-4-2006 14:57:52

Hallo,

zou dit zo'n probleem zijn moesten die kindjes daar bijblijven. Ik laat de ouders beslissen want het jongste is 4 en het oudste 7 ik weet nog niet wat ze gaan doen. Ik denk dat ze er zelf nog niet uit zijn. Ik zou me er niet teveel zorgen om maken. De meeste van die gasten hebben 's avonds nog meer energie over dan wijzelf!

Groetjes,
Astrid
15.07.06


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...