Nu Online
Momenteel zijn er 107 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Misboekjes

  25-4-2006 9:55:56
Dag allemaal,
Ik zit weer met een probleempje. Ben bezig met de misboekjes te maken maar vroeg mij af met welk programma je die het beste kan maken aangezien ik ze blijkbaar niet in foldervorm krijg gegoten :0/
Denk dat dit de stress al een beetje is ;0)

Groetjes
Ann
19/05/2006

Ann
19-5-2006
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 2949


Skiwi
13-5-2006
 Meld misbruik25-4-2006 10:26:08

wat ik doe=

Microsoft Word; paginainstelling=liggend.

2 kolommen maken; (zodat het precies een pagina van een boekje is)
tekst gewoon typen.

daarna de pagina's knippen en plakken op een nieuw wit blad in de volgorde dat ze in het boekje moeten komen.
daarna onder het kopie machine en je ziet er niets van dat je dat met (letterlijk) knippen en plakken gedaan ehbt


Naar 't schijnt kan je ook je papieren op A4formaat bij drukker afgeven dat die dat in boekjesvorm laten afdrukken, maar dat heb ik niet geprobeerd.

heb dat met knippen en plakken vroeger voor scouts eigenlijk ook altijd zo gedaan en dat ging wel goed.

Mieke
13/05/06




Kimberly
12-8-2006
 Meld misbruik25-4-2006 10:35:51

Hoi,

In samenspraak met de drukker mag ik het gewoon simpel houden. Bij pagina-instelling A5 kiezen en hen doormailen. Met een aangepast programma gieten zij alles automatisch in de juiste vorm. Ter controle sturen ze gewoon nog eens door om te weten of er op de juiste plaatsen een nieuwe pagina werd begonnen.

Groetjes, Kimberly



Mieke
8-7-2006
 Meld misbruik25-4-2006 10:44:46

Hallo,

Je kan bij pagina instelling in Word, boekvorm kiezen. Dan typ je gewoon je tekst van je misboekje en het wordt dan in boekvorm afgeprint.
Wij hebben ze dan in een copiecenter een 150-tal laten kopiëren en binnengestoken bij de drukker die onze voorbladen gaat maken met foto en alles mooi rond afsnijden.
Maar als je echt de opmaak van je misboekje laat doen door de drukker, komt alles wel duurder uit.



Skiwi
13-5-2006
 Meld misbruik25-4-2006 10:55:03

als je dat kan met word : in boekvorm is het handig.......

maar mijn versei van word kan dat toch niet hoor .......

Mieke
13/05/06



An
28-10-2006
 Meld misbruik25-4-2006 12:19:42

Hallo,

Ik typ mijn tekst in Word op A4 formaat (Daar kan ik het best mee werken). Daarna kleef ik het in Publisher. Kies bij Publisher 'lege publicatie' de optie katern. Ga dan naar paginainstelling om een liggend formaat te krijgen. Dit programma schikt je pagina's onmiddelijk goed. Je kan het zelfs rectoverso afdrukken. (afdrukopties)

Veel succes
An
28/10/06



Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik25-4-2006 14:27:02

Ik moet vaak lange word-documenten om te verbeteren en het is eigenlijk zeer eenvoudig om die af te printen zoals een boekvorm (dus met twee kolommen tekst). Je gaat naar je document en dan in vind je in je bovenste werkbalk "file" een verwijzing naar "print" en daar klik je op: je kiest om ipv 1 blad 2 bladeren op 1 A4ke af te printen. Ik weet niet of je dit kan gebruiken om een misboekje te maken, maar misschien het proberen waard?

Groet, Caroline



Skiwi
13-5-2006
 Meld misbruik25-4-2006 15:27:02

caroline: zoals jij hetzegt kan je wel 2 pagina's op één blad afdrukkken, maar dan bevinden die zich niet in boekvorm.

't is maar om even duidelijk te maken dat pagina 2 zich niet naast pagina 1 bevindt in een boekvorm (allé, toch niet op hetzelfde papier)

Mieke
13/05/06



Astrid
15-7-2006
 Meld misbruik25-4-2006 20:24:55

Ik heb alles in word getypt. In 2 kolommen op een liggend blad. Daarna alles versleept tot het goed stond. Wel een beetje prutswerk maar het is gelukt!

Groetjes,
Astrid.15/07/06



Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik26-4-2006 9:14:28

Aan Mieke: tiens, dat is heel bizar, ik doe dat hier constant en heb het gisteren bij het typen van het berichtje hier nog zitten doen. Wacht, ik probeer het opnieuw: ik heb hier 2 bladzijden, gewoon getypt (dus zonder dat mijn blad in "landscape" staat, wel in "portrait", dus korte zijde van boven) en dan ga ik naar file + print + wat is daar allemaal ingevuld: ik print als voorbeeld 2 pagina's van een tekst, pages per sheet: 2, paper size: no scaling) en dan duw ik op OK en daar is het zie: mijn 2 pagina's schoon naast mekaar op 1 blad. Ge kunt ook eens bij properties kijken (file + print en dan staat daar rechts een blokje properties) en daar kunt ge instellen wat ge wilt bij layout: instellen landscape + pages per sheet en dan zou je normaal toch onmiddellijk een goed voorbeeldje moeten zien?

Succes.



Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik26-4-2006 10:06:16

Mieke, foutje natuurlijk in mijn laatste zin:

bij properties zie je onmiddellijk wat het mogelijke resultaat is van de gekozen layout:
- 2 pagina's in landscape geschreven, dus blad dan liggend, op 1 blad afprinten = het tweede blad staat onder het eerste.
- 2 pagina's in portrait geschreven op 1 blad afprinten = het tweede blad staat NAAST het eerste en dat is toch wat je nodig hebt?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...