Nu Online
Momenteel zijn er 80 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Nog zo ver te gaan en de eerste problemen steken de kop al op

  7-5-2011 20:22:43
Dag bruidjes en verwanten,

Nog zo ver te gaan en de eerste problemen steken de kop al op L

We hebben onze feestzaal, DJ en fotograaf al geboekt. Maar nu zijn we dit weekend eens langs geweest bij de schoonfamilie. We zien deze niet zo vaak omdat we 450km verder wonen. Zij wonen in Nederland waar er dus blijkbaar anders gefeest wordt. Niemand ziet het zitten om zo laat te eten. En iedereen wil zeker om 24u op bed maar dan begint het feest pas. Ook cadeaus zien ze niet zitten 100 euro als ze met 5 personen komen is echt veel te veel…Kweet het niet meer hoor alles is nu al geboekt…Maar als niemand gaat dansen ja wat ben je dan met een DJ. We hebben nu ook al gedacht aan een sjoelbak en of een tafelvoetbal tafel te installeren zodat er toch ook iets anders is om te doen maar weet ook niet of de feestzaal die allemaal ziet zitten hoor. Ideeën of suggesties zijn welkom.


Sarah
1-6-2012
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1698


Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik7-5-2011 22:16:33

het is jullie feest en er zijn toch nog andere genodigden dan de schoonfamilie dus doe vooral waar jullie zin in hebben !

(klopt wel dat ze daar heel anders feesten, wij zijn er naar een trouw gegaan vorige zomer en waren stomverbaasd dat de dj het laatste nummer aankondigde toen wij het gevoel hadden dat alles nog maar net begon)



jeff
27-8-2011
 Meld misbruik7-5-2011 22:35:31

Eigen feest, eigen beslissing, je kan ook verder feesten zonder hen toch?



Sarah
1-6-2012
 Meld misbruik8-5-2011 0:29:40

Ja dat wel maar zij zijn het grootste deel van de genodigden. En je betaald zowizo voor iedereen ook al zijn ze om 12 u weg...Maar idd het is ons feest.



Wendy
9-7-2011
 Meld misbruik8-5-2011 8:54:20

Jullie wonen in België. Dan doe je een feest zoals hier.
Ik merk aan je uitleg dat jijzelf een 'Belgisch' feest wil; dan doe je dat toch?
Mijn Nederlandse familie heeft er nog niks over gezegd (maar gaan graag uit dus zal geen probleem zijn) maar als zij om 12u doorgaan, dan doen ze dat. Ik ben al blij dat ze van zo ver willen komen en begrijp het wel dat ze niet de boel zullen afsluiten. Ze moeten tenslotte ook nog terug.
En als je nu een hotelletje voor hen regelt? Zou dat geen oplossing zijn?



Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik8-5-2011 11:35:48

Hoi

Ik ben zelf ook afkomstig uit Nederland en zelf dus ook heel wat Nederlandse familie en vrienden! Ik heb het gewoon al met een knipoog aangekondigd: 'mannen, vergeet wat jullie gewend zijn in Nederland...en smeer jullie benen al maar in want voor 4 uur 's nachts gaat niemand naar huis ...

Heb er ook bijgezegd dat onze feestzaal ook hotelkamers heeft en ze dus niet meer naar huis hoeven als ze dat niet zouden zien zitten en toen waren er al heel veel opgelucht!! Dus misschien dat je voor jouw schoonfamilie op zoek kan gaan naar een gezellig hotel in de omgeving, zodat zij 's nachts niet meer honderden kilometers naar huis moeten rijden.

De meeste van mijn familieleden zien zo'n belgisch avondje trouwens wel zitten hoor...zelfs mijn mama moest eerst helemaal wennen aan het idee...maar nu kan ze al niet wachten tot het 16 juni 2012 is! Ze zegt zelf: eigenlijk zijn die nederlandse feesten dan maar saai hè...

Dus...misschien zal jouw schoonfamilie het nu allemaal gek en raar vinden, maar wie weet gooien ze zelf wel alle remmen los op jullie trouwfeest omdat ze eindelijk eens een ECHT feest leren kennen

Lieve groetjes

Chantal



tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik8-5-2011 21:30:15

Hoi hoi,

Ik zou er eerlijk gezegd echt mijn feest van maken, en zoals



tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik8-5-2011 21:33:37

Hoi hoi,

Ik zou er eerlijk gezegd mijn feest van maken , en zoals Chantal zegt ze een beetje met een knipoogje uitdagen om langer te blijven...

Maar als ik het goed begrijp zit je vooral met het financiele aspect in...
Wat cadeaus betreft, mag je echt nooit te veel verwachten en zeker niet je feest houden met de intentie vele eurootjes te krijgen....
Natuurlijk geven de mensen een mooi trouwcadeau, zoals dit meestal gedaan wordt, maar je hebt altijd mensen die anders denken...

En wat dat vroeg verlaten betreft, mss kun je iets overeenkomen met de feestzaal? Dat ze een euro of 2 van de forfaitaire prijs afhouden voor deze mensen?

Veel succes alvast!

PS. Al vanaf de eerste week van onze verloving staken er ook al problemen de kop op, vooral wat ruzies in familie betreft dan... Niet stressen, alles komt sowieso goed!



Sarah
1-6-2012
 Meld misbruik8-5-2011 21:57:50

Hallo,

Bedankt voor de steun. Ja komt vast wel goed. Iedereen van Nederland blijft zowizo slapen, het is 4,5u rijden. Ja we betalen alles zelf dusja dan ben je met de centjes bezig he. Ze zijn ook de grootste groep maar ik moet gewoon hun gewoontes respecteren. Ze vieren gewoon anders en geven ook niet zoveel uit aan deze gelegenheden. Maar dat ze er zijn is het belangrijkste.

Groetjes



Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik9-5-2011 8:23:51

Heyhey,


Mijn verloofde is ook afkomstig van Nederland. In zijn familie is het de gewoonte om 15 EUR per koppel te geven als ze uitgenodigd zijn voor een trouwfeest. Wij vinden dat heel weinig (zeker als je weet dat onze menu 89 EUR per persoon zal kosten maar dat willen we zelf) maar we begrijpen het wel want trouwfeesten zijn daar doorgaans veel eenvoudiger vandaar dat het geldbedrag dat je krijgt ook lager is. Meestal wordt er, althans waar mijn verloofde woonde, 's namiddags een hapje gegeten met de suite en vanaf 18u00 is iedereen uitgenodigd voor de eigenlijke bruiloft. Daar krijg je dan een nootje, bitterballetje, kaasje,... met een drankje en speelt de DJ muziek. Om 00u00 of 01u00 ten laatste is het feest afgelopen.

Mijn lieve schoonmama heeft de familie wel al verwittigd dat het er in België heel anders aan toe gaat en dat ze na de wettelijke trouw 's morgens lekker gaan lunchen met de suite, nadien de huwelijksviering met receptie (met champagne, fruitsap en hapjes) en dan het avondfeest met uitgebreid menu (voorgerecht, hoofdgerecht, dessert, bruidstaart + frietjes 's nachts). Ze heeft ook gezegd dat bij ons om 00u00 het feest pas goed op gang komt. Iedereen heeft er zin in en ze gaan allemaal slaapplekken in de buurt zoeken (er zijn nogal wat hotels en B&B's in de buurt van onze feestlocatie).

Het komt allemaal wel goed!

Liefs,


Nathalie



Sarah
1-6-2012
 Meld misbruik9-5-2011 17:26:07

Dag Kelly,

Idd juist hetzelfde bij ons. Alleen dat aanpassen wilt bij ons wat minder lukken... Maar er is nog tijd, je kan de mensen ook niet forceren he. Kga in iedergeval de dag indeling op de kaartjes zetten dan weten ze dat ze iets meer mogen verwachten dan op een Nederlandse trouwfeest.

Groetjes
Sarah



Sarah
1-6-2012
 Meld misbruik9-5-2011 17:36:19

Ik was er blijkbaar met de gedachten niet bij ik bedoel dus Nathalie i.p.v. Kelly ;-)



mieke
7-7-2012
 Meld misbruik19-5-2011 11:07:36

Hoi Sarah,

Lang geleden hé zeg:-)
Hoe gaat het nu met jullie?
Ik zou mij daar ook niet van aantrekken hoor. Het is jullie dag én jullie feest én je trouwt in België en zij moeten hen daar maar aan aanpassen.
Welke zaal hebben jullie nu gevonden? Ben wel eens benieuwd
Wij hebben onze datum een maandje later geplaatst vanwege mijn moeder:-)

Veel groetjes,

Mieke


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...