Nu Online
Momenteel zijn er 55 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksviering

  23-4-2006 11:23:28
Hallo,


Wij hebben ervoor gekozen de huwelijksviering door te laten gaan in de tuin van onze feestzaal.
Om 13u 00 hebben we ons burgerlijk huwelijk. Dat duurt een klein uurtje, met aansluitend een glaasje op het gemeentehuis. Daarna gaan met een oude bus richting feestzaal. Waar we aperitieven en vervolgens soep en voorgerecht eten.
Om 17u 00 hebben we dan de viering, na de viering is een verfrissend sorbetje voorzien om de tijd tussen einde viering en receptie met avondgenodigden op te vullen.

Verschillende mensen lieten ons al weten graag aanwezig te willen zijn op de viering. Niemand (buiten onze ouders) weten dat de viering doorgaat in de tuin van de feestzaal. Iedereen is druk aan het speculeren... We houden onze "bijzondere viering" liever nog "geheim" tot het krijgen van de uitnodigingen.
Maar hoe lossen we dit dan op. Kunnen anderen ook naar de viering komen en hoe gaat het dan achteraf of houden we het dan liever enkel voor onze dichte familie om problemen te voorkomen?

Pfff, we raken er echt niet uit...

Alle tips en denkpistes zijn meer dan welkom!
groetjes Sylvie*
(01-07-06)

Sylvie
1-7-2006
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1120


Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik23-4-2006 11:41:02

Hey,

als het de bedoeling is dat die andere mensen na de viering niet mee het sorbetje eten, dan zou ik hen niet vragen. Hen terug buiten werken zou ik maar pijnlijk vinden...

Groetjes,
Lieve



Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik23-4-2006 12:19:52

Het hangt er natuurlijk van af wat jullie willen... Willen jullie een viering in intieme kring of heb je er ook graag andere mensen erbij? Mij lijkt het leuker met meer mensen erbij. Het burgerlijk huwelijk zal toch al met de kleine familiegroep zijn en het aperitieven en eten van het voorgerecht ook?

Als je natuurlijk iedereen de kans wil geven om naar de viering te komen, zal het wat moeilijk zijn om dat sorbetje te eten... Je zal waarschijnlijk niet op voorhand weten hoeveel mensen er zullen zijn? Is het geen oplossing om gewoon de ontvangst van de avondgasten onmiddellijk na de viering te doen? Veel van jullie avondgasten zullen dan waarschijnlijk al naar de viering komen...

Pfff, er staat jullie nog heel wat denkwerk voor de boeg. Succes ermee.



Marjolijn
9-9-2006
 Meld misbruik23-4-2006 14:03:40

Hallo,

Wij doen zelf ook een viering in een aparte zaal aan onze feestzaal. Die zal doorgaan om 18.00u. We gokken dat die viering een half uur tot drie kwartier duurt. Om 19.00u begint dan het avondfeest. Wij hebben dit allemaal op mekaar laten volgen zodat er voor de mensen niet te veel tijd zit tussen bv de receptie en het werkelijke avondfeest. Ik denk dus wel dat er veel meer mensen naar de viering gaan komen dan wanneer we een viering in de namiddag zouden doen (omdat het dus op mekaar aansluit).

Als de viering gedaan is, gaan we nog even naar buiten (zoals je dat zou doen als je uit de kerk komt met wsh ook rijst enzo). En dan is het zo 19.00u. De inkom van de echte feestzaal is een andere inkom dan die van de zaal van de viering. De mensen die naar de viering zijn gekomen, komen dan gewoon binnen via die andere ingang waar wij ondertussen staan om iedereen te verwelkomen. Mensen die toch niet naar de viering zijn gekomen, komen dan gewoon om 19.00u. Iedereen krijgt dan iets te drinken en we hopen rond 20.00u aan het tafel te gaan. Maar wij zetten dus op onze uitnodiging dat iedereen zowel welkom is op de viering als op het avondfeest.

Als er mensen zijn die graag naar de viering komen maar die geen uitnodiging krijgen (zoals bv collega's van onze ouders en zussen) dan is dat geen probleem. Zij kunnen achteraf ook nog iets meedrinken maar we verwachten dat zij tegen dat we aan tafel gaan wel weg gaan. Is misschien wat stom maar wij denken niet dat er zo veel mensen zijn omdat we eigenlijk iedereen die we goed kennen op alles uitnodigen.

Simpel is het allemaal niet maar ja.

Veel succes alleszins!

groetjes,

marjolijn


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...