Nu Online
Momenteel zijn er 173 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen met scheiding van goederen

  27-4-2011 17:53:46
Beste bruidjes,

Een wellicht iets minder romantische vraag! Zijn er onder jullie die ook trouwen onder scheiding van goederen?
Hoe uitgebreid moet de boedelscheiding dan zijn (bv. meubelen: die stoelen van X, die stoelen van Y) of gaat het enkele over grotere items?

Bedankt!

Martine
3-9-2011
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1908


Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik27-4-2011 17:57:04

Hoi Martine, 
 
wij trouwen met scheiding van goederen gezien mijn verloofde zelfstandige is. De aankoopbewijzen die op jouw naam staan (eenders wat) zijn dan van jou en de aankoopbewijzen die op de naam van jouw partner staan zijn dan van hem. Dit geldt natuurlijk alleen voor items waarbij je een factuur op naam krijgt (zoals meubels en dergelijke). Wij hebben ons appartement wel in gemeenschap. Als we ooit komen te scheiden (laten we hopen van niet :-) wordt het appartement 50/50 verdeeld. Voor je trouwt hoef je natuurlijk geen boedelbeschrijving te doen. Je moet enkel tijdens de loop van je huwelijk je aankoopbewijsjes wat bijhouden en er rekening mee houden dat op wiens naam het staat, die persoon er bij een eventuele scheiding ook recht op heeft.  



Helene
14-7-2012
 Meld misbruik27-4-2011 18:07:38

hey,

wij trouwen ook met scheiding van goederen.
maar enkel in verband met het huis waar we wonen.
mijn toekomstige heeft 1/3 van het huis als 'schenking' gekregen.
dit blijft op zijn naam.
de andere 2/3 op ons beide.
je gaat daar eigenlijk zo ver in als jullie zelf overeenkomen.
wij hebben vooral samen meubilair gekocht en zal dus ook op gezamelijke naam staan.

succes



Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik27-4-2011 23:41:42

hier 2 zelfstandigen met volledige scheiding van goederen en we hebben ook geen gemeenschappelijke rekening of zo en niets wat op ons beider namen staat of door ons samen betaald werd behalve het prive gedeelte van onze woning.
We zijn 10j samen en de ene keer betaalt de ene iets en de andere keer de andere, we rekenen het niet echt uit maar hebben allebei wel het gevoel dat we ongeveer evenveel bijdragen.



Voeg een reactie toe:

Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...