Nu Online
Momenteel zijn er 110 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bruidstaart ...

  23-3-2011 9:28:29
Hallo allemaal,

Weet er iemand in Noord Antwerpen of midden Antwerpen een goeie bakker ?

Ik had een taart in mijn hoofd en had er ook een foto van gevonden op het net.
Dus wij naar de bakker, (bekend om zijn super pattiserie) liet die mooie taart zien, en hij zei DIE IS NIET TE ETEN !
Mijn toekomstige lachte want wij dachten dat het om te lachen was, en hij meende het dus !
Hij brak heel mijn taart af, hij zou gaan voor een ordinaire biscuit met slagroom en fruit, NEE dank U !
ik dacht gij moet mijn taart niet maken he !

Ik wil meer iets in de Amerikaanse stijl, een ordinaire taart is toch niks voor ne trouw !?!

Dus ik vraag me eigelijk ook wat af hoe de bruidstaarten van tegenwoordig er eigenlijk uitzien.
Dus als iemand een goede bakker heeft die er iets van kan, of foto's van tegenwoordige bruidstaarten, laat het maar weten.
eklis1990@hotmail.com


Silke
18-6-2011
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1297


Lynn
21-9-2012
 Meld misbruik23-3-2011 9:44:11

Zeker eens langsgaan bij petitgateau! Wij gaan er ook, hun taarten zijn echt overheerlijk en de service is onberispelijk! Zeker de moeite waard!

Groetjes



Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik23-3-2011 9:51:29

Via de site van bruidstaart.net kan je heel veel zien, er staan in ieder geval veel foto's op. Ik denk dat ze van Deurne zijn, maar ik ben niet zeker! Wij hebben onze bakster gevonden via de site van de taartenfee, misschien is het ook iets voor jullie! Of deze site: http://www.delrey.be/files/pdf/bruidstaarten.pdf



Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik23-3-2011 11:10:46

Welke taart had je dan in gedachten, dat hij van een plaatje al kan zien dat de binnenkant niet te eten is????

De meeste taarten zijn van biscuit (luchtiger dan cake en de bekleding is al heel zwaar), maar bruidstaarten hebben meestal een luxere vulling dan slagroom (zou zelf nooit slagroom doen, want kan niet lang buiten koelkast en je wilt toch ook even pronken met je taart). Je kan bijvoorbeeld een champagne vulling (botercreme met champagne aangemaakt) nemen. Meestal wordt dit toch met iets van fruit gecombineerd (champagne is heerlijk met aardbeien!!) om een wat frisse smaak te krijgen. De taart kan namelijk bekleed worden met chocolade, royal-icing, fondant of marsepein en deze laatste drie zijn allemaal toch al heel zoet. Dan kan je direct op elkaar stapelen of op een standaard. Wij hebben gekozen voor 3 lagen op een standaard, omdat ik de bovenste (kleinste) deel wil invriezen om op ons 1-jarig jubileum op te eten (kan dus zeker geen slagroom zijn, want niet zo lang houdbaar/lekker). En de versieringen natuurlijk niet vergeten!!

Je hoeft niet bang te zijn, want de meeste taartenmakers doen het toch op deze manier en iemand wilt vast wel jouw droomtaart maken!!!



Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik23-3-2011 13:24:37

Ga eens langs bij de Manus-bakker in Brasschaat.
Heel veel zalen werken hiermee samen en ze zijn superlekker! SUCCES!



Silke
18-6-2011
 Meld misbruik23-3-2011 18:18:07

Bedankt voor jullie reacties en zal het eens allemaal bekijken.



Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik23-3-2011 20:00:40

Zo juist gezien op vijftv: http://www.dekoekjesfee.be/

Taarten zien er echt wel uit om van te smullen!!! Ze zitten wel in Hasselt, maar misschien dat ze ook leveringen doen?

Lieve groetjes

Chantal



Ellen
17-9-2011
 Meld misbruik23-3-2011 21:26:17

Wij gaan voor de Taartenprinses

www.taartenprinses.be



Vicky
18-6-2011
 Meld misbruik24-3-2011 14:46:44

Schoenaers op de Belgiëlei staat ook bekend voor zijn taarten; daar staan soms echt speciale dingen in de etalage.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...