Nu Online
Momenteel zijn er 147 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vervoer oma op trouwfeest?

  20-3-2011 20:00:35
Hallo iedereen,

Het begint al goed te korten, maar nu zit ik met een probleem. Mijn oma is vorig jaar 100 geworden, en had niet meer gedacht dat ze mijn trouw nog kon meemaken. Nu het zo dichtbij komt, merk ik echter wel dat ze haar zinnen erop heeft gezet en ik zou haar er dus graag bij hebben. Nu is het feest echter anderhalf uur rijden van het tehuis waar ze nu zit, en mijn familie heeft al zachtjes laten merken dat ze liever niet met de 'last' zouden zitten van haar over en weer te brengen. Heeft iemand van jullie hier een oplossing voor? Ik dacht al aan een taxibedrijf, maar zo'n oud dametje met een vreemde in een auto laten zitten...?? We hebben geen suite-vervoer of dergelijke, iedereen moet voor eigen vervoer zorgen.

Dank jullie voor alle voorstellen die jullie me kunnen geven :)

Sofie
7-5-2011
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1147


Tamara
12-5-2012
 Meld misbruik20-3-2011 20:05:10

hmm, een lastige vraag. Ik heb zelf ook nog mijn oma die ondertussen 92 jaar is, maar zij rijdt mee met mijn meter.
Als er echt niemand is die er kan (of wil) voor zorgen dat je oma op je feest en terug thuis geraakt, kun je best een taxi bespreken denk ik.
Is er geen vervoer mogelijk van het tehuis zelf of informeer eens bij de mutualiteit? Misschien kunnen die voor een oplossing zorgen.
Het zou jammer zijn als ze je dag zou moeten missen!!



rafa
6-5-2011
 Meld misbruik20-3-2011 20:14:19

hei.. idd niet tof.. wij zitten ongeveer met zelfde probleem, maar hbb het opgelost..
de oma van mijn vriend is ook al niet meer van de jongste, en ze gaf al aan dat ze het niet te laat wilt maken, (dat haalt ze niet meer) , nu hbb we het zo geregeld, dat mijn vriend zijn mama ze smorgens gaat halen (is ook dik uurke rijden), en zo alles kan meedoen, wet, kerk en receptie, en dan tegen 6u brengt mijn vriend zijn zus, ze gauw terug naar huis, en kan ze erbij zijn als het feest tegeoi start (om 19u begint het, ma tegen da iedereen binnen is enzo is het gauw 20u he)

een eventuele oplossing voor bij u: is er niemand die het ziet zitten dat de oma een nachtje bij iemand logeert, bij u ouders mss ofzo.. en dan smorgens op gemak terug naar het tehuis brengt? is mss korterbij, en kan iemand haar gauw in bed stoppen en terug komen, en verlies je niet zoveel tijd, en moet je ze neit aan vreemden meegeven..
succes



A.
23-7-2011
 Meld misbruik20-3-2011 20:28:48

Dat probleem had mijn schoonzusje 2 jaar geleden ook. Aangezien haar ouders of andere kinderen die last niet op zich wilden nemen en m'n vriend al helemaal niet ben ik zo vrij geweest mezelf die dag op te offeren (s'morgens gaan halen, de hele dag in de arm genomen, s'avonds naar huis gebracht en terug naar het feest gereden!) in de hoop dat m'n schoonzusje dit ook zou doen als het onze beurt was. Echter is het nu onze beurt en is de oma niet meer in staat om naar onze trouw te komen wat ik zeer spijtig vind (kent niemand meer en is gewoon veel te vermoeiend voor haar).

Dus ik begrijp de situatie maar al te goed. Misschien kan iemand je oma voor 1 nachtje thuis laten slapen eender welk kind van haar eigenlijk! Maar dat is een beslissing die je tantes/nonkels zelf moeten nemen. Persoonlijk vind ik niet dat je ouders dit moeten doen omdat zij haar dan ook op en neer naar hun thuis moeten doen, dan misschien ze een stukje van de avond terwijl ze van elke moment willen genieten!!



Mieke
30-4-2011
 Meld misbruik20-3-2011 20:29:12

Ik zou eens horen bij het tehuis zelf.. Misschien vrijwilligers die soms in het tehuis langskomen? Misschien door ze mee te vragen op de receptie dat ze zoiets wel willen doen?

Veel succes!



Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik20-3-2011 21:49:37

Ik denk dat Mieke inderdaad een goede oplossing aanhaald. Een vriendin van mij heeft dit in het verleden ook zo gedaan!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...