Terug naar overzicht
Hoi,bij ons is dat helemaal de gewoonte niet. Ik zou het zelf ook niet willen doen.Tenslotte hebben de mensen je al een envelopje gegeven en dan ga je precies schooien naar meer.Ik heb het op tv eens gezien, hoe ze dat deden en daar mocht diegene die het meest bood die kouseband zelf afdoen, zonder handen!Ik zou het maar eng vinden, je weet nooit wie de winnaar is, en er zijn toch heel weinig mensen van wie ik het zou verdragen dat ze onder mijn kleed zitten.Misschien ben ik te preuts, maar dit is mijn mening.Groetjes, Sandra20-05-2006
Oef, ben blij je mening te horen! Denk er net hetzelfde over!En als er vrienden of vriendinnen afkomen ermee dan wimpel ik het gewoon af!Thx voor de info!PS.: Mijn huwelijk is ook op 20 mei!Van waar ben je afkomstig?Ik van Ieper en feest is in Salons Saint Germain te Diksmuide.Groetjes, Kimberly20-05-2006
Hallo, Ik zal wel een kousenband dragen en mijn ventje zal die op het avondfeest moeten afdoen zonder zijn handen te gebruiken. Dan mogen alle vrouwen achter mij gaan staan en gooi ik mijn kousenband weg (zoals anderen hun boeket soms nog weggooien). Ik wil echter mijn boeket niet gooien want dat wordt gevriesdroogd. Groetjes, Mieke 7-7-2006
Hoi,Ik deel dezelfde mening als Sandra! Vind dat ook ongehoord dat je ng eens geld gaat schooien bij de mensen! Ben vorig jaar naar een trouw geweest waar er een bokaal met een vis op elke tafel stond. Elke tafel moest dan bieden voor die vis en het geld ging naar het koppel! Die die het meest bood kreeg de vis! Heb er me echt aan geërgerd.Debra11/08/06
Hallo,20 mei is een druke huwelijksdag heb ik de indruk en bij ons in de streek zijn er dan ook nog Plechtige Communies. Een nichtje van mijn ventje doet die dag haar PC en heeft door ons haar feest een week moeten uitstellen. Die was natuurlijk ook niet gelukkig. Wij weten al van 3 koppels die naar ons huwelijksfeest komen, die eigenlijk nog naar een ander feest moesten ook. En een nicht van mijn ventje, haar vriend zijn zus trouwt ook die dag, die kan dus niet komen. Ze keek er enorm naar uit wat het is de eerste van de kleinkinderen die trouwt. Elke keer er van ons huwelijk gesproken wordt, krijgt ze tranen in de ogen zegt zijn tante. Op dat ander feest kent ze ook veel minder mensen. Wel jammer natuurlijk...Ik ben van Herstberge (Oostkamp) en ons feest is in 't Boldershof in Oostkamp.GroetjesSandra20-05-2006
Hey,normaal gezien hadden de mama's ook gepland mijn kousenband te verkopen... maar als ik jullie reacties hier lees, begin ik sterk te twijfelen. Ik had het nog nooit bekeken als bedelen, alleen als een manier om ambiance te brengen. Niemand is toch verplicht om te bieden?Toch nog eens over nadenken dus...Lieve
Ik doe dat ook niet hoor. Niet uit preutsheid of zo, maar je vraagt hen al (bij ons toch) om mee te sparen voor een cadeau en dan ga je nog eens geld schooien. Nee bedankt. De mensen zullen zich zo ook wel amuseren zeker. Ik denk wel dat we vanalles van onze vrienden mogen verwachten. Nog 45dagen te gaan en dan gaan we er een serieuze lap op geven.
Als je het raar vindt, en als je jezelf daar niet ziet staan, doe het dan niet.'k vind het maar flauwekul, 'k zou het ook zeker niet doen. en nog ferm geld van de mensen gaan schooien.
ik zou het eerlijk gezegd ook niet doen ...Als het een traditie is binnen jouw familie dan mss wel, maar denk eerlijk gezeg dat iedereen maar raar zou opkijken bij ons. laat staan dat ik daar met een kousenband sta en mijn baas in de zaal zit :-) Nope wij doen het zeker niet ! groetjesLien