Nu Online
Momenteel zijn er 272 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Even mijn gal spuwen!!!

  4-4-2006 9:37:19
Hoi dames,

Mijn schoonmoeder is een aantal weken geleden met haar dochters op koopjesjacht geweest voor een gepaste outfit voor de trouw. Ze had me al verscheidene keren gevraagd wat mijn mama ging aandoen om zeker niet chiquer of minder chique gekleed te gaan.
Een paar weekends geleden kreeg ik telefoon van één van mijn schoonzussen om nog maar eens te vragen achter de outfit van mijn mama. (ze waren toen nl. aan het passen in een trouwwinkel in Hasselt) Ik (via de telefoon) zo goed mogelijk proberen uit te leggen wat ons mama zal dragen. Ze vroeg me wat wij eigenlijk verwachten van de kledij. Ik zei haar dat het zeker geen cocktailkleed moest zijn, maar gewoon stadskledij (chique, maar niet overdreven). "Wat versta jij onder cocktailkledij", vroeg ze nog. Ik dat dus ook uitgelegd. "Oke", zei ze, "dan weet ik genoeg".
Dit weekend moesten we even bij mijn schoonouders zijn en ik vroeg haar achter het kleed. Ze had het nog niet, want ze moesten er nog dingen aan veranderen. Ze liet me wel een boekje zien met een foto. Ik verschoot me een bult. Het is een kleed in het wijnrood (allee, buste en rok) en (nu komt het) je kan dat kleed ook als trouwkleed krijgen, maar dan in het wit of beige. (ze heeft het gekocht bij Linx Fashion en is een kleed van Linea Raffaeli) Ze heeft er ook een stola bij, net zoals ik.
En daarvoor bellen ze mij dan. Dat is dus wel serieus een cocktailjurk he en eigenlijk een half trouwkleed. Ik ben hier totaal niet happy mee en ik zie een vrouw van in de 50 ook zeker niet met zo een kleed rondlopen.
Ik had al tegen haar en mijn ventje gezegd dat ik nu wel zeker uit de boot ga vallen met mijn kleed. Al een chance dat het niet van hetzelfde merk is.

Overdrijf ik nu of wat vinden jullie hiervan? Ik voel me echt rot.

Groetjes,
Eva

Eva
2-6-2006
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1935


Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik4-4-2006 9:45:20

Ja, da's echt niet tof.
Bij mij is dat ook een beetje probleem. Schoonmama vraagt voortdurend wat mama aan zal doen om niet under of overdressed te zijn. Maar ons mama weet het nog niet... Was op voorhand ook beetje bang dat schoonzus lief mij een beetje de loef zou willen afsteken. Toen ik haar mijn bruidsjurk tonnde zei ze zelfs: Nu kan ik niet de mooiste zijn... Hallo, 't is wel mijn dag he...!
Een collega van mijn noemt haar schoonmoder het schoonmonster. Bij mij is het gelukkig niet zo erg maar toch, op zo'n momenten zie je toch soms een andere kant van de mensen die je beter niet had gezien...



Karen
22-12-2006
 Meld misbruik4-4-2006 9:46:52

hallo eva,

ik versta u heel goed! ik zou dat ook echt niet prettig vinden!
mijn zus had vorig jaar toen zij trouwde ook voor maar dan met de schoonzus!

die deed ook iets wat mijn zus azbsoluut niet wilde omdat zij dat had!

maar denk er aan jij bent de bruid en u vindt iedereen fantastisch want jij bent die dag de mooiste!

groetjes,
karen
22.12.2006



Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik4-4-2006 9:48:36

Eva, ik kan me gerust voorstellen dat je je rot voelt. Ik zou er ook nie goed van zijn en zou ook serieus zagen erover...

Maar, naar wie kijken de mensen bij een huwelijk: naar de bruid en de bruidegom toch? Als jij naar een trouwfeest gaat, heb je dan al ooit gelet op de mensen van de suite? Je ziet het misschien wel, maar kan jij 's anderendaags vertellen wat die mensen aanhadden? Vraag mij te vertellen hoe de bruid er uit zag en ik kan het je in geuren en kleuren vertellen, maar de mensen uit de suite daar heb ik geen oog naar. Ik denk dat je dit in het achterhoofd moet houden. Laat je schoonmoeder blij zijn met haar outfit. Jij zal het zijn die die dag in het middelpunt van de belangstelling staat!!



Karen
22-12-2006
 Meld misbruik4-4-2006 9:48:53

sorry voor mijn tikfouten maar er ligt hier een teckelpup op mijn arm en dan gaaat tikken niet zo goed he!



Skiwi
13-5-2006
 Meld misbruik4-4-2006 10:54:23

ik denk nu ook dat je je er niet zoveel van moet aantrekken; dat menske is eens blij dat ze zo'n kleed kan aandoen, dus waarom niet.

nu heeft ze eens een reden om dat te kopen :-)

en 't is zoals Caroline zei: ze kijken toch allemaal naar de bruid en wat de rest aanheeft (of het nu ook chique is of neit) dat blijft men niet herinneren se ...

groetjes
Mieke
13/05/06



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik4-4-2006 12:17:28

Hey,

ik snap wel dat je er lastig van loopt... maar ik zou er mij niet al te veel van aantrekken. De mensen kijken inderdaad alleen maar naar het trouwkoppel en minder naar de mensen van de suite. En als zij de enige in de suite is met zo'n kleed, dan denk ik dat ze zodanig uit de toon zal vallen dat ze zich er ook niet goed bij voelt.

Groetjes,
Lieve



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik4-4-2006 12:20:21

Wel eigenlijk zou ik hiermee heel content zijn!!

Bij mij is het namelijk net andersom.

Mijn schoonbroer (getuige van mijn vriend) wou absoluut geen kostuum kopen en komt in een witte broek met een zwarte vest erop!! En mijn schoonvader heeft al gezegd dat hij geen geld gaat geven aan een kostuum en in gewone kleren komt!

En ik zie het dus ook niet zitten om kostuums te gaan huren. Mijn vader heeft namelijk al een kostuum gekocht. En de rest van mijn familie ook!!

Dan heb ik liever dat de suite een beetje te chique is hoor!

Groetjes,
Lindsay
06/05/06



petra
20-5-2006
 Meld misbruik5-4-2006 16:37:41

Ook ik heb een beetje schrik van de outfit van mijn schoonmama, die is dus ook constant aan het polsen hoe en wat ons mama gaat dragen... Enfin, we zien wel...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...