Nu Online
Momenteel zijn er 138 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vraagje Huwelijksreis

  28-2-2011 19:49:10
Hallo,

onze huwelijksreis zal ook meteen de eerste keer zijn dat ik met het vliegtuig op reis ga.
Maar nu vroeg ik me het volgende af: ik moet dagelijks medicatie nemen die op doktersvoorschrift verkrijgbaar is.
Hoe neem je deze mee? Moet je daarvoor een bewijs van de dokter hebben? Of een medicijnpaspoort (wat je op sommige sites leest)? Of is dat allemaal niet nodig?
Ik wil natuurlijk voorkomen dat ik op de luchthaven sta om te vertrekken en dat ik mijn medicijnen niet mag meenemen.

Bedankt

Leen
18-6-2011
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1099


Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik28-2-2011 20:11:18

Zijn het gewoon pilletjes?
Ik had mijn pil ook gewoon in mijn handbagage de voorbije kern dat ik met het vliegtuig op reis ging en heb daar nooit één opmerking over gehad...

Anders eens navragen bij de vliegmaatschappij ofzo...

Groetjes,
Celesta



Leen
18-6-2011
 Meld misbruik28-2-2011 20:14:05

Het zijn inderdaad pilletjes (dus geen vloeistof ofzo)



Sara
28-5-2011
 Meld misbruik28-2-2011 20:15:26

Een attest van de dokter kan in feit ook nooit kwaad!
Idd, eens navragen bij de vliegmaatschappij en horen of zij dit nodig hebben en of je bestemming dit mogelijk kan vragen

eerste keer vliegen, spannend, ik had dat vorig jaar en had meteen vlucht van 12 uur voor de boeg. Eens daar ok, ma dan trugkomen met weer 12h :p

succes!



Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik28-2-2011 21:13:20

Sowieso altijd in je handbagage!!! Je wilt het risico niet lopen dat je medicijnen kwijt raken namelijk, want ze in het buitenland verkrijgen kan zeer moeilijk zijn. Vraag voor alle zekerheid een document aan bij je arts. Beter mee verlegen dan om verlegen zeg ik altijd maar!!!



Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik28-2-2011 21:24:50

Heyhey,

Het is denk ik ook een beetje te zien naar waar je gaat...

Ik heb tijdens onze vliegtuigreizen naar Italië, Griekenland en Turkije altijd al mijn medicijnen in handbagage bewaard (wel geen vloeistoffen) en geen kat die er iets op zei. Indien je bvb naar Amerika zou gaan, zou ik wel een bewijs vragen want daar zijn ze naart schijnt wel wat strenger :-).

Groetjes!



Leen
18-6-2011
 Meld misbruik28-2-2011 21:40:08

De bestemming is Turkije



Stephanie
5-2-2011
 Meld misbruik1-3-2011 5:45:54

heihei!

steek maar zeker in je handbagage! Ik zat in dezelfde situatie als jou en wij zijn net terug van de USA (en daar zijn ze heel streng), maar pilletjes in absoluut geen probleem, je moet gewoon zien dat ze nog in de verpakking zitten (dus geen losse pilletjes in een pillendoos of zo), als ze nog in de blister zitten is het geen enkel probleem! Maar idd best in de handbagage want die heb je sowieso, stel dat je andere bagage verloren gaat...



Anneleen
10-9-2011
 Meld misbruik1-3-2011 11:15:26

Hoi!

Ik neem ook dagelijks medicijnen. Ik zal deze van mij in onze handbagage steken.
Mijn vriend en ik gaan ook naar Turkije.

Van mij zijn het korreltjes die ik nadien moet oplossen in water. (dus niet echt pillen)



mieke
7-7-2012
 Meld misbruik1-3-2011 13:31:19




mieke
7-7-2012
 Meld misbruik1-3-2011 13:35:06

Dag Leen,



Leen
18-6-2011
 Meld misbruik1-3-2011 18:35:56

Hoe zit het met poedertjes om in water op te lossen? Want daar neem ik er normaal ook dagelijks een van. Maar dat is wel vrij verkrijgbaar bij de apotheek.



Linda
2-9-2011
 Meld misbruik3-3-2011 19:34:29

Beste Leen,

Het beste kun je een medicijnen paspoort op laten maken en een bewijs (in het Engels) door de dokter op laten maken, dit zodat je geen vragen krijgt (stofnaam is altijd hetzelfde)aan de grens. Medicijnen kunnen in het buitenland namelijk een andere benaming hebben en kan voor de douane niet direct herkenbaar zijn. Om stress te voorkomen zou ik deze gegevens altijd meenemen.
Verder is het zo dat je al je medicijnen in je handbagage mee mag nemen. Wanneer je meer mee moet nemen dan in de handbagage past moet je dit bij de luchtvaartmaatschappij aangemelden, dit geld ook wanneer je injectie naalden mee moet nemen.

Alvast heel erg veel plezier in Turkije, naar welke plaats gaan jullie precies?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums