Nu Online
Momenteel zijn er 44 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Videograaf

  27-2-2011 23:47:50
Lieve mensjes,

Toen wij begonnen te spreken over ons huwelijk hadden wij hier niet echt aan gedacht, maar toen mijn schoonmoeder ermee afkwam, was ik meteen enthousiast. Ik zou graag een videograaf hebben die mijn huwelijk vastlegt! Toevallig kende mijn schoonmoeder ook wel iemand die hiervoor dit jaar ging beginnen studeren en die de apparatuur heeft. Hij zou dit waarschijnlijk wel goedkoper kunnen doen dan een professionele, zei ze.
Wij contacteerden hem, en dit contact was zeer positief. In de krokusvakantie spreken we een keer af, maar gisteren kwam er een mailtje waarin hij (eindelijk) een kleine offerte had opgesteld.
Voor een hele dag (voor de voorbereidingen vanaf half 9 tot en met het avondfeest) had hij 400 à 600 euro in gedachten. Afhankelijk van alle opties die we wilden natuurlijk. Daar komt bij dat zijn montage max. 45min (of mits meerkost 1,5uur) duurt. Ik had graag alle beelden zelf gekregen (van de hele dag) om later zelf nog eens te bekijken, ik wil zeker mijn misviering etc volledig kunnen terugzien... maar dit gaan we dus nog bespreken...

Ik zit dus met het probleem dat we hier niet zoveel geld voor hadden uitgerekend, en als we voor deze prijs een professionele videograaf kunnen krijgen, dat we niemand meer zullen vinden tegen onze trouwdag.
En mijn ventje is niet meer overtuigd door deze onvoorziene hogere kost... :(

Mijn vraag aan jullie is nu: vinden jullie dat niet enorm veel voor aan een student videografie te geven? Wij wilden 150 euro afdingen omdat hij een hele dag mee profiteert van de previleges van de suite (hele dag gratis drank, eten,...) wat ons voor hem toch ook al 100 à 150 euro kost... Help?

Groetjes van een wanhopige bruid...



Sarah
16-7-2011
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1121


Laura
14-5-2011
 Meld misbruik28-2-2011 0:10:37

Nou ik ken alleszins mensen die het goedkoper doen voor een hele dag of voor dezelfde prijs meer ervaring hebben.
Een montage van 45min vind ik wel al lang voor een trouwvideo. Daar zal ie dus wel een tijdje mee zoet zijn om te monteren en dat jaagt misschien de kosten omhoog? Ik snap dat je de hele viering graag wilt terugzien maar ik zou daar dan de losse beelden van vragen en je voor de montage beperken tot maximum een kwartier.
Ik heb trouwens al hele mooie trouwvideo's gezien van minder dan 5 minuten!
Zeg hem misschien dat je het nogal duur vind en geef het bedrag mee dat jullie in gedachten hadden. Vragen kan je altijd proberen he ;-)
Succes ermee!



B.

 Meld misbruik28-2-2011 8:03:17

400 a 600 euro ... dat is een delta van 200 euro, dat kun je dus bezwaarlijk een vrij correcte prijsschatting noemen. Voor iemand die ervoor gaat studeren is het eerste billijk lijkt mij.
Langs de andere kant. Reken zelf uit van 8h30 tot pakweg 0h30 is 15h aanwezig + zijn montage uren dan rekent hij minder dan 20 euro per uur wat ook niet overdreven is.



Jos
11-6-2011
 Meld misbruik28-2-2011 10:40:05

Die privileges van de suite mag je gerust met een korrel zou nemen. Hij is de hele dag bezig met filmen, moet snel tussendoor wat eten en drinken want mag geen belangrijk moment missen, loopt de hele dag met zware apperatuur rond (enorm vermoeiend) en mag daarna nog gaan nabewerken. 400 a 600€ is dan nog vrij schappelijk: professionals kosten vaak 1000 tot 2000€.

Een videograaf kost nu eenmaal geld, vrees ik...Ik heb voor ons huwelijk er drie gezien, ook in drie verschillende prijsklasses. En diegene die goedkoper zijn dan 400€ (toch diegene ik zag), ja dat zie je wel hoor. Dan kan je beter een nonkel vragen om te filmen :-)



Pascal

 Meld misbruik28-2-2011 20:16:22

If you pay peanuts, you get monkeys.

Hangt er van af wat je precies verwacht uiteraard, maar 16u en langer aanwezig zijn en filmen, dan nog een 40-tal uren montage aan 200 EUR, dat komt op 3,5 EUR/uur. Trek daar dan nog eens de kosten van DVD-duplicatie, een mooie verpakking en bedrukking van de DVD's en er blijft amper iets over.






Bart

 Meld misbruik5-3-2011 12:26:50

400 euro à 600 euro voor een hele dag te filmen inclusief het avondfeest ?
Als je daar dan nog 150 euro van wilt afpingelen zodat je m hebt voor 250 à 450 zou ik het erg vinden in zijn plaats. Nu als hij dat wilt doen is dat goed voor jou natuurlijk, maar geloof me als je hem de keuze geeft ofwel die 150 euro extra, ofwel de 'extra' privileges, zal hij zowiezo voor het geld kiezen, want hij heeft totaal niets aan die privileges. Hij is aan het werk hè.
Persoonlijk zou ik gewoon zijn prijs betalen (wat al een zeer goede prijs is) en hem het vertrouwen geven en je zal zien. Hij zal meer dan zijn uiterste best doen om er iets leuks van te maken. Als je 150 euro afpingelt zal het je wss ook lukken en hij zal het ook doen, maar hij zal wss starten met een gevoel dat hij zich in het zak heeft laten zetten.
Als het je puur om de prijs te doen is, dan ga je beter naar de Mediamarkt, je koopt daar een cameraatje van 250 euro en je laat een vriend wat filmen. Dan ben je ten eerste goedkoop gesteld, je hebt beelden van je huwelijk en je hebt nog een camera om mee op huwelijksreis te nemen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info