Nu Online
Momenteel zijn er 131 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Maat ringen

  7-2-2011 20:10:46
Hallo,

we zijn enkele weken geleden onze ringen mogen gaan passen.
Omdat het toen nog heel koud weer was, stelde de dame van de winkel voor om in April nog eens terug te komen en de ringen tot dan bij hen te laten liggen in de kluis.
Dan is het warmer en kunnen onze vingers dikker zijn.
Dan was er nog tijd genoeg volgens haar om de ringen eventueel groter of kleiner te maken.

Maar ik heb het probleem dat ik pas zeker weet of een ring goed zit nadat ik hem een tijdje (bijv. enkele dagen) heb aangehad.
Omdat onze trouwringen breder zijn dan de ringen die ik tot nu toe gedragen heb, raadde de dame in de winkel me aan om een iets grotere maat te nemen zodat het onder de ring niet te fel gaat zweten enzo met uitslag als gevolg.
Nu heb ik alleen een beetje schrik dat hij toch te groot zal zijn (wegens de grotere maat) en dat ik constant het idee ga hebben dat ik hem zal verliezen op momenten dat mijn handen bijvoorbeeld koud zijn en mijn vingers dus dunner.
Aangezien ik geen dikke knoken heb, kan hij hier ook makkelijk over af schuiven.

Heeft er nog iemand ervaring hiermee? Of misschien tips om te weten of het de juiste maat is?

Leen
18-6-2011
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1031


Ann
5-8-2011
 Meld misbruik7-2-2011 20:53:41

Ik had dit met mijn verlovingsring
Ik had een paar jaar geleden ook al een ring gekregen van mijn verloofde en die waren we samen gaan halen en toen zei de juwelier heel duidelijk dat mijn maat 52 was. en die ring paste ook perfect alleen als mijn vinger dan gezwollen was (wat in de zomer vaak was) kreeg ik die niet gemakkelijk uit. Dus mijn verloofde ging met dit in het achterhoofd voor mijn verlovingsring en hij heeft dan 52.5 genomen met de veronderstelling dat ik die dan makkelijker uitging krijgen maar nu moest ik echt uitkijken dat ik hem niet verloor en de ring draaide ook de hele tijd rond mijn vinger wat vervelend is!
Dus ben ik terug gegaan naar de juwelier om hem kleiner te maken en toen heb ik ook verteld van mijn vorige ring en toen zei hij 'hoe dunner je ring is hoe kleiner je de ringmaat moet nemen' en het klopt want ik heb nu een 51 en hij past perfect (ik ben mijn ring ook maar een weekje kwijt geweest dus dat vond ik ook nog goed meevallen)

Bij jou is het het omgekeerde dus dat kan wel kloppen!!
Moest je toch nog vinden dat de ring na een tijdje toch te groot is kan je ze toch nog kleiner laten maken.

Groetjes



Leen
18-6-2011
 Meld misbruik7-2-2011 21:51:52

Als je de ring kleiner moet laten maken, is de gravure dan niet beschadigd? Of maken ze die dan opnieuw?



ilse
7-8-2010
 Meld misbruik8-2-2011 7:29:54

Hey,
Hier hetzelfde probleem. Het is idd pas duidelijk als je een tijdje de ring aanhebt of de maat goed is. Onze goudsmid zei toen dat ze éénmaal kosteloos de ringmaat aanpast achteraf moest hij toch niet goed zijn. Ik ben met mijn ring ook terug moeten gaan omdat hij te los zat en ik er echt niet gerust op was, zo'n duur stuk wil je niet kwijtspelen hé. Ben mijn ring een weekje kwijt geweest om hem te laten aanpassen, 't was gratis en de gravure dat is geen enkel probleem hoor die is nog intact.
Groetjes,
ilse


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...