Nu Online
Momenteel zijn er 40 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoeveel tijd tussen wet en kerk?

  30-1-2011 8:55:05
Hoi allemaal,

Zijn er nog mensen die het kerkelijk huwelijk laten aansluiten op het burgerlijk huwelijk?
Hoeveel tijd nemen jullie tussenin om naar de kerk te gaan? Onze kerk is op 5 min rijden van het districtshuis...
Ik dacht dat om 10u30 voor de wet en om 11u30 voor de kerk wel zou lukken, maar familieleden denken daar anders over, wat denken jullie?

Alvast bedankt voor jullie mening!

Roxanna

roxanna
6-8-2011
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1179


Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik30-1-2011 10:10:51

Hey Roxanna,

Wij trouwen om 13u voor de wet en om 14u voor de kerk en dat moet echt wel lukken hoor! Meestal duurt het voor de wet maar 15 à 20 minuten en bij ons krijg je schijnbaar nog een drankje bij, maar volgens mij is het echt tijd genoeg!



Elke
9-7-2011
 Meld misbruik30-1-2011 10:43:58

Ook wij hebben er een uurtje tussen en bij ons is het 15 minuten rijden... om 11u30 voor de wet en om 12u30 voor de kerk...



Inge
23-5-2009
 Meld misbruik30-1-2011 11:23:48

Bij ons (Hasselt) was het zo:
12u15: stadhuis (met een drankje, schoonvader werkt bij de stad)
13u: kerk
Deze liggen wel heel dicht bij elkaar.

Wij zijn niet op 'ons' uur kunnen binnengaan in het stadhuis, en met dat drankje er nog bij, werd het nog wat later. Maar toen we aan het stadhuis terug in de auto stapten, hoorde ik de klokken luiden, dus net te laat aan de kerk.

Dus dan denk ik dat je met een uur zeker tijd genoeg zal hebben. Je kan dan wel niet blijven hangen aan het stadhuis, maar denk toch dat er meer volk aan de kerk zal staan. Was bij ons ook zo.



roxanna
6-8-2011
 Meld misbruik30-1-2011 13:55:15

Bedankt voor jullie antwoorden! Mijn eigen gedacht volgen blijkt nog maar eens het beste te zijn... :d

groetjes





Sharon
20-5-2011
 Meld misbruik30-1-2011 20:23:39

Wij trouwen om 15u voor de wet en om 15u30 voor de kerk. Het stadhuis en de kerk liggen op een minuutje van elkaar dus meer tijd wilden we er niet tussen nemen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...