Nu Online
Momenteel zijn er 112 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bruidskindjes

  23-3-2006 10:07:22
Hallo,
Ik weet dat dit een luxe probleem is maar ik moet het even kwijt.
Dinsdag was ik toevallig aant winkelen met mijn mama, toen ik het perfecte kleedje voor mijn bruidskindje zag hangen. Ik dus onmiddellijk de mama (mijn schoonzus in spe) gebeld om te gaan passen. Komen we daar aan en ze trok al een raar gezicht maar ik maakte mij daar niet druk om omdat smaken verschillen en aangezien ik alles betaal. Ze wou niet eens de moeite doen om het kindje aan te kleden terwijl ik met de verkoopster iets aan bespreken was. Toen mijn mama uiteindelijk het kindje heeft aangekleed zeg ze dat ze het afschuwelijk vond, maar dan op de meest onbeschoft toon die er maar bestaat. Ik was helemaal geshokeerd en echt de kluts kwijt toen ze dat zei. Ik begon zelfs aan mijn smaak te twijfelen. Ze heeft het kind terug aangekleed en vroeg aan nog iemand wat was meegekomen om haar naar huis te brengen.
Ik ben op het moment zo kwaad dat ik haar beter niet zie want anders ga ik dingen zeggen waar ik spijt van ga krijgen.
Wij hebben in het begin afgesproken dat aangezien ik betaal, ik ook mag kiezen wat de kindjes gaan aandoen. De ouders kopen de schoentjes en daar ga ik mij ook niet mee moeien ( ik hoop in ieder geval dat ze rekening gaan houden met de stijl) maar nu dat ze zo heeft gedaan weet ik gewoon dat ze gaat tegen wringen als ze de schoentjes moet gaan kopen.
Ik ben een perfectionist, ik weet dat heel goed, maar ik probeer daar anderen niet mee te hinderen. De meeste mensen geven mij gelijk dat de bruidskindjes iets speciaals aan moeten doen.
Ik sta echt op het punt om te zeggen dat ze zelfs mag kiezen en dat ik niks ga betalen. Maar dan heb ik ook al besloten dat als de kleertjes niet mooi gaan zijn, ik de kindjes niet ga mee nemen op de fotolocatie.
Ik heb gevoel dat ik altijd moet vechten om mijn bruiloft georganiseerd te krijgen. Ze heeft in het verleden al gestuikt tussen mij en mijn schoonmoeder en gelukkig ben ik een open/sociaal persoon die iedereen alles zegt, zeker ten opzichte van mijn partner, want als ik dit niet had gedaan dan waren wij nu niet onze bruiloft aan't plannen.Sindsdien heb ik niet veel meer gesproken met haar, toch zeker niet over delicate onderwerpen. Nu dat ik 1 ding samen met haar moet doen gaat ze zo wringen. Mijn mama stelde al voor om geen bruidskindjes te nemen maar dan straf ik alleen maar haar dochtertje ermee omdat ze zich daar echt op verheugd.

Sorry maar ik moest dit even kwijt anders wie weet wat ik gedaan zou hebben.

Tiziana
07/10/2006

Tiziana
7-10-2006
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1046


Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik23-3-2006 10:25:21

Hey,

ik begrijp je gevoelens volledig. Kan je toekomstige niet eens praten met zijn zuster? En anders laat je hen inderdaad hun eigen goesting doen, maar betaal je het niet hé. Inderdaad, het is lastig, maar beter dat dan ruzie in aanloop naar je grote dag, en dan waarschijnlijk nog spanningen die dag zelf ook!

Groetjes,
Lieve



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik23-3-2006 10:46:24

Ik heb ong. hetzelfde voorgehad.

Toen ik met mijn schoonzus en de 2 bruidskindjes ging winkelen, had ik ook het perfecte ensemble gevonden. Maar de schoonzus deed er ook nie zo makkelijk over. Het debardeurtje vond ze maar niks, ze wilde een polo'tje over het hemdje. Het hemdje zou zij ook anders gekozen hebben. De kindjes hebben wel 4 broekjes aangehad terwijl ik het 1ste al perfect vond. Maar uiteindelijk heb ik mijn wil doorgedreven, en het ensembleke genomen dat ik gewoon perfect vind!

Uiteindelijk betaal ik alles en is het toch mijn dag, niet die van mijn schoonzus! Ze heeft zich er ook wel vrij makkelijk bij neergelegd. Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben als ze zo gereageerd zou hebben als de mama van jouw bruidskindjes...

Alvast veel moed gewenst!



Debra
11-8-2006
 Meld misbruik23-3-2006 11:19:42

Hoi,

Ik vind, als jij de kledij bekostigd dat je dan ook mag kiezen wat het word. Ook jij bent de enige die weet of het bij je kleed past! Ik zou ervoor gaan maar zou er nu wel niet teveel geld aan uitgeven want de kans dat het bruidskindje die kledij ng zal dragen is miniem want als je schoonzus het niet graag ziet...!

Veel succes

Debra
11/08/06
http://debraenjantjetrouwen.bruiloftsite.nl



Tiziana
7-10-2006
 Meld misbruik23-3-2006 11:43:51

Ik ben bang dat als ik mijn zin ga doen dat zij dan schoentjes gaat kopen die totaal niet bij het kleedje passen, daar is ze toe in staat. En ook nog eens de schoentjes kopen is geen optie want dan ben ik een hoop geld kwijt alleen maar voor de bruidskindjes.

Ik denk dat ik ze gewoon hun zin laat doen maar ik betaal het niet.

Ik vind dit onnodige stress, volgens mij is ze jaloers omdat zij haar droom huwelijk niet gehad heeft. Bij haar was het een moetje (ze was nog geen maand samen toen ze zwanger geraakte). Arme man van haar (de broer van mijn partner).



robben
20-5-2006
 Meld misbruik23-3-2006 13:45:29

Hier een gelijkaardig verhaal hoor! Mijn schoonzussen hebben een heel andere kledingstijl dan ikzelf en dan elkaar. De ene heel modern en de andere super klassiek! Ik kan je verzekeren, op een bepaald moment stonden de tranen me nader dan het lachen. Die wou dat niet eens laten aandoen, de andere het andere niet... Enfin, we zijn er nu toch uit en daar ben ik al lang blij om!!! Ik was beter met de 2 bruidsmeisjes alleen gaan winkelen!
Grtz, Isabelle



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik23-3-2006 19:12:21

Ik vind niet dat alleen jij kunt beslissen over wat de kinderen zullen aandoen op jou dag. Het zijn immers geen poppen die je aankleedt. Maar ik vind wel dat jou menig van tel is evenals dat van het kindje.

Dus vraag eens aan het kindje wat ze ervan vindt.

Verder moet je ook opletten als jij niet betaald en als zijn mogen kiezen.

13 jaar geleden trouwde mijn nicht. Ik was bruidsmeisje samen met een ander meisje. Mijn kleertjes waren goed, maar dat ander meisje had groene (!!!!!!) sokken aan. Vandaag praat men er nog over dat heel lelijk was.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...