Nu Online
Momenteel zijn er 255 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Domein Martinus: aanrader!

  16-1-2011 21:01:03
Beste bruidjes,

Op 17 september 2010 zijn wij getrouwd. Eind januari 2010 hadden we afspraak gemaakt bij Domein Martinus te Halle-Zoersel (Belgie). We werden zeer gastvrij ontvangen door de heer Van der Auwera. We waren eigenlijk van plan om andere locaties te bekijken, maar we waren na deze ontmoeting en na de zaal bekeken te hebben er meteen uit: wij gingen voor Domein Martinus. Voor ons was een positief punt dat we voorafgaand aan het diner en feest buiten in de tuin, onder een mooie boom, konden trouwen.

Al tijdens de voorbereidingen merkten we dat we te maken hadden met een professioneel team. Ze stonden altijd voor ons klaar, waren behulpzaam en erg vriendelijk. Toen we eenmaal gearriveerd waren op de locatie, werd meteen alles uit onze handen genomen. Om 16.30 uur begon de kerkelijke inzegening. Helaas heeft dit door de regen in de ochtend niet buiten kunnen plaatsvinden. Het team was zo flexibel om binnen in de zaal de stoelen klaar te leggen. Door de mooie glazen deuren leek het echter alsof we buiten zaten. Up to You had tijdens de ceremonie het geluid geregeld. En dat deden ze prima! Wij hadden twee zangeressen en een gitarist. Direct na het trouwen konden we onder het genot van een aperitiefje en een hapje onze gasten buiten begroeten en konden ze ons feliciteren.

Na buiten wat foto's gemaakt te hebben, gingen we naar binnen voor het diner. Het team veranderde binnen no time de zaal in een diner/feestzaal. De gasten hadden het niet eens door. En toen begon het eten...wat was dat lekker zeg! Ik heb eerlijk waar nog nooit zo lekker gegeten. We hadden gekozen voor een garnalentrio vooraf, pompoensoep en als hoofdgerecht Black Angus biefstuk. Na iedere ronde kwam het personeel langs met schalen en kon er nog meer opgeschept worden....en daarna een heerlijke dessertenbuffet. Dit buffet bleef heel de avond staan, dus men kon lekker blijven snoepen. Echt waar, alles was heerlijk. (Ook de frietjes tijdens het feest!) Ook de bediening was perfect! Voor het feest hadden we een eigen dj, een vriend van ons. Dat was allemaal prima. Door de loungebar was de zaal prachtig om te zien. Na het feest konden zowel wij als onze gasten (tegen een goed prijsje) in het hotel verblijven. Erg makkelijk dus. De kamers waren zeer verzorgd en ruim. Een groot aantal gasten bleef daar overnachten. De volgende ochtend wachtte ons een heerlijk, zeer uitgebreid, ontbijtbuffet in een van de zalen daar.

Ik heb dus niets dan lof over Domein Martinus. Als alles op de locatie goed is geregeld, dan is het ook een relaxte dag voor het bruidspaar. Vandaar dat ik dit berichtje op dit forum heb geschreven. Ik gun het echt alle andere bruidjes. Lode van der Auwera en zijn team staan klaar voor je, nemen alles uit handen, zijn attent en het eten...dat is gewoon heerlijk.
Wij kijken echt terug op een hele mooie dag bij Domein Martinus. En niet alleen wij: alle gasten waren te spreken over de locatie! We hopen dan ook stiekem dat wij zelf ooit als gast daar uitgenodigd worden op een bruiloft. De dag gaat zo snel voorbij... Bruidjes, mochten jullie op zoek zijn naar een trouw/feestlocatie in de buurt van Antwerpen, dan zou ik niet twijfelen aan Domein Martinus. Wij komen zelf uit Roosendaal (NL), en de afstand was prima te doen! Dus voor bruidsparen in Brabant, ga vooral eens kijken bij onze zuiderburen.

Groetjes en veel succes bij de voorbereidingen,

Karen






Karen
17-9-2010
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 2246


Sarah
16-7-2011
 Meld misbruik16-1-2011 21:46:35

Ik ben blij om eens een uitgebreid verslag te lezen over domein Martinus. op 16 juli 2011 geven ook wij ons huwelijksfeest daar! Bij ons was het ook zo: eerste zaal waar we gingen kijken (met de intentie meerdere zalen te bezoeken, vergelijken en dan te kiezen), maar meteen verkocht! Hele vriendelijke mensen. Ben zelf eens onverwachts binnen gevallen (was in de buurt met mijn papa) voor enkele vragen. Ze vroeg spontaan of we reeds een aangeklede zaal hadden gezien (ik wel, papa niet) en mochten eens gaan piepen. Kregen zelfs een gratis drankje aangeboden! Ik kijk echt uit naar ons huwelijksfeest daar en kan niet wachten op onze grote dag!
Viel de kamer voor het bruidspaar wat mee? en heb je al enkele foto's van je feest daar? Ik lees ook dat je op het domein zelf de foto's door de fotograaf hebt laten trekken... waar heb je dat juist gedaan? Wij hebben dankzij ons drukke dagschema niet genoeg tijd om op een andere fotolocatie foto's te laten trekken...
ben benieuwd!!!

groetjes,

Sarah

http://www.everyoneweb.be/SenK160711/



cindy
17-9-2011
 Meld misbruik16-1-2011 22:17:53

wij zijn daar onlangs ook gaan informeren om onze trouw daar te doen, mooie zaal en tuin dat wel alleen....
de eigenaar sprak met ons; zeer kort en gehaast, er was geen ruimte voor onze ideeen, wij wilden graag buffet maar wel gedekte tafels, en er werd gewoon kortaf gezegd "dat doen wij niet, als je buffet wilt dan een walking dinner maar geen tafels" op de vraag hoe dan met oudere gasten werd er gewoon gezegd wij doen dat niet :(

fijn dat jullie zulke fijne ervaringen hebben, ik ben niet erg over hen te spreken helaas!



Karen
17-9-2010
 Meld misbruik18-1-2011 21:41:02

Hoi Sarah,
Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. Leuk dat jullie het feest ook in Domein Martinus houden. Ik weet zeker dat het een mooi feest zal worden daar.
Wij hadden een deel van de fotosessie inderdaad daar bij Domein Martinus gehouden. De omgeving en de tuin is erg mooi. Je zou er eens alvast naar toe kunnen gaan. Het ligt in het bos.
De kamers zijn erg goed verzorgd en mooi. Wij hadden gevraagd naar de kamer met de jacuzzi. Maar dit is niet de grootste kamer moet ik zeggen.
Als je wilt, dan kan ik jou foto's van het feest toesturen. Ik heb dan wel jouw mailadres nodig...
Groetjes,
Karen

En Cindy, jammer dat jouw gesprek met de heer Van der Auwera niet is bevallen. Ik denk dat ze met een concept werken. En dit concept is nu eenmaal succesvol. Zo wilden wij heel graag een bbq-buffet, maar dat werd ons afgeraden i.v.m. het weer e.d.. Uiteindelijk gingen we toch voor een menu...en wat waren we blij met deze keuze. Het eten is erg lekker en vooral ook veel! En als er mensen zijn die vegetarisch zijn/andere dieetwensen hebben, dan werd daar rekening mee gehouden. Ik had zelfs bij een aantal gasten niet doorgegeven dat ze vegetarisch waren/geen vis od vlees wilden. Daar hadden ze meteen een lekkere oplossing voor.
Ik kan me herinneren dat ons gesprek de eerste keer ook redelijk kort was. Na de datum vastgelegd te hebben, gingen we weer langs (=ongeveer 4/5 maanden later). In de tussentijd hadden we natuurlijk meer ideeen en wisten we wat we wilden. Het tweede gesprek duurde dus langer. Twee weken voor het feest had ik ze voor de zekerheid een draaiboek gemaild. Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Ze zijn heel professioneel. Succes met het vinden van een locatie.
Groetjes,
Karen






Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik19-1-2011 16:19:04

Beste Karen,
Erg leuk om je reactie van Domein Martinus te lezen.
Ik en mijn verloofde waren nl. ook aan het kijken om daar ons feest te geven, maar kennen niemand met een directe ervaring met deze feestzaal.
Het is soms moeilijk voor een zaal te kiezen als je er echt geen ervaring mee hebt he?

Ik heb hen alvast gemaild voor meer informatie.
Ik ben alvast erg benieuwd...

Indien ik nog specifieke vragen heb, kom ik graag bij je terug! :-)

Groetjes, Feike



cindy
17-9-2011
 Meld misbruik20-1-2011 18:05:39

als je met een concept werkt is dat natuurlijk prima... maar als een koppel ( lees potentiële klant) je eerst een mail stuurt met de wensen en als ze dan terugsturen dat dat allemaal geen probleem is, valt het toch koud op je dak als het ineens zo kortaf gezegd wordt; dat doen wij niet....
hoop echt dat ieder koppel dat daarvoor kiest een superfeest heeft.... absoluut

maar wil toch (daar is een forum toch voor) ook wel eens de andere kant laten zien...



Sarah
16-7-2011
 Meld misbruik21-1-2011 19:19:03

mijn e-mailadresje: sarah.dw@telenet.be



Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik28-7-2011 21:11:00

Wij hebben vandaag ook beslist om een bezoekje te brengen aan Domein Martinus! Vooral omdat mijn familie uit O-VL komt en graag had overnacht, is dit een ideale locatie voor receptie/diner/feest!
Ons idee is vooral om met de suite uitgebreid te eten, daarna een kleine receptie te houden met aansluitend een feest/fuif met snackbuffet.
Voor ons is het erg belangrijk dat er een fuifsfeertje mogelijk is, dat alles niet te chique en te stijf is en er al eens onnozel mag gedaan worden. En de foto's van de zaal zien er echt wel tof uit...
Ben benieuwd!



kathleen
8-8-2014
 Meld misbruik6-3-2013 11:05:51

Zou je foto's kunnen doorsturenvan u huwelijk in de zaal en van de ceremonie onder de boom. De ceremonie was dit dan met een priester of hoe is dit juist in zijn werk gegaan want vind du wel een zeer leuk idee



kathleen
8-8-2014
 Meld misbruik6-3-2013 23:03:35

Waar hebben jullie jullie trouwfotos laten nemen in de buurt van domein matrinus of ergens anders?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info